سرود و تواشیح

این کلاس مناسب افرادی است که آرزوی یادگیری صحیح آواز و فراگیری مبانی سلفژ و صداسازی را دارند و این یک فرصت بی نظیر است که علاوه بر رفتار فنی و تسلط در خوانش اشعار و مرثیه های فارسی و عربی، روحیه کار تیمی و گروهی نیز در جمع خوانی تقویت شود. خوانندگان سرود می توانند با رفع نواقص صدای خود و پرورش آن در اجراهای مراسمات ملی و آیینی بدرخشند.

ساخت قایق

اگر می‌خواید یاد بگیرید چجوری یک قایق مشابه قایق واقعی از همون جنس تو سایز کوچیک بسازید این کلاس مخصوص شماست! خودِ خودتون میسازید! با کامپوزیت‌هایی مثل فایبرگلس آشنا می‌شیم و باهاش یدونه قایق با موتور می‌سازیم. در ضمن تو این کلاس خیلی به خلاقیت شما نیاز داریما…

نکته: وسایل این کلاس، حدودا مبلغ ۴۵۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

خوشنویسی خط درشت

در اين کلاس با بهره‌گيری از خط اساتيد برجسته به تمرين خوشنويسی و ارتقاي سطح توانايی خود در اين هنر خواهيم پرداخت. گرچه در طی چند جلسه نمی‌توان پيشرفت ملموسی داشت و خبره شدن در اين عرصه نيازمند سال‌ها تلاش و زحمت بی‌وقفه است، اما شيوه‌ی کار در اين کلاس به گونه‌ای است که می‌توانيم توانايی‌های قابل قبولی پيدا کنيم. دانش‌آموزان لازم است در جلسه اوّل با وسايل و ملزومات خوشنويسی در کلاس حضور يابند.

نکته: وسایل این کلاس، حدودا مبلغ ۲۵۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

سرگرمی شیمی ۱

کلاس سرگرمی‌های شیمی، شامل آزمایش ها و پروژه‌های جذاب و کاربردی مربوط به علم شیمی است. ساخت راکت شیمیایی، جوهر، صابون، آینه و… از جمله پروژه‌های این کلاس می‌باشد که علاوه بر داشتن بار علمی، برای همه خاطره انگیز خواهد بود. همچنین در این کلاس سعی خواهد شد بر توانمندی‌های دانش‌آموزان در به کارگیری ابزار و تجهیزات و کشف مجدد اصول علمی اتکا شود.

سرگرمی شیمی

طراحی با راینو

برای ساخته شدن تقریبا هر چیزی، از نقطه ای که فقط در ذهنمون بهش فکر می‌کنیم،تا اون لحظه‌ای که اون رو در دست می‌گیریم و ازش استفاده می‌کنیم، دو قدم مهم توسط طراحان و سازندگان برداشته می‌شه. اولی، “طراحی” یا همون “design”دومی، “ساخت” یا به اصطلاح “fabrication”توی این کلاس با استفاده از نرم افزار راینو، که یکی از مطرح‌ترین نرم افزارها، برای ساخت مدل‌های سه بعدی است، بعد از آشنایی با فضای نرم افزار و یافتن مهارت در مدل کردن هر چیز، قدم در راه “طراحی و ساخت” میذاریم…

نکته: هزینه پرینت سه بعدی پروژه نهایی، حدودا مبلغ 300هزار تومان خواهد شد.

اندیشه اسلامی

وقتی صحبت از عقاید و اندیشه اسلامی می‌شود، معمولاً بحث‌های استدلالی یا فلسفی به یادم می‌آید که می‌خواهند اصول عقاید را اثبات کنند؛ یا یکسری حرف‌های تکراری را احتمالاً دوباره می‌شنوم و گاهی اوقات احساس می‌کنم سخنران می‌خواهد عقاید خود را به من تحمیل کند و جواب درستی برای حرف‌هایش ندارد.
تا این که با کتابی مواجه شدم که سه عیب بالا را ندارد. به جای بحث‌های فلسفی که کاملاً ذهنی است، اندیشه اسلامی را به گونه‌ای مطرح می‌کند که کاملاً با زندگی فردی و اجتماعی من به عنوان یک مسلمان در ارتباط بود. به علاوه این که حرفهایش جدید بود و چون قرآن را مبنای حرفهای خود قرار داده بود با سلیقه شخص مواجه نبودم. این کتاب، مجموعه سخنرانی‌های مقام معظم رهبري است که چند سال قبل انقلاب در طول یک ماه مبارک رمضان در مسجدی در مشهد ایراد شده است و جمعیت زیادی در آن شرکت می‌کردند.
محور كار در اين كلاس خواندن اين كتاب و مباحثه درباره موضوعات آن است.

کلاس اندیشه اسلامی

اندیشه مطهر

شهید مطهری به عنوان یکی از روحانیون پیشرو در عصر معاصر بود که توسط گروه فرقان ترور و به شهادت رسید. وی در طول دوران حیات پربرکتش، آثار متعدد و گران­‌بهایی در حوزه اندیشه، فلسفه، تاریخ اسلام، تعلیم و تربیت و … از خود به یادگار گذاشت. در این کلاس، شما با دیدگاه‌های شهید مطهری در موضوع علل گرایش به مادی­گری آشنا خواهید شد و محتوای این کتاب مورد تحلیل، بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. این کلاس برای دانش‌­آموزانی که به دنبال مباحث اعتقادی و اندیشه اسلامی هستند، توصیه می­‌شود.

نمایش

بچه­‌ها یه کم به دور و برتون نگاه کنید. هرکسی یه کاری می کنه. رفتگر خیابان رو تمیز می‌کنه، راننده اتوبوس و تاکسی مردم رو در شهر جابجا می‌کنن، معلم و دانش‌آموزان مشغول کار و تحصیلن. قصاب، خیاط، دکتر، لوله­‌کش و … انگار زندگی مثل همین صحنه یک تئاتر یا نمایش می مونه که آدم‌های مختلفی مشغول ایفای نقش هستن. ما هم می‌خواهیم در این کلاس با همدیگه نقش بازی کردن رو یاد بگیریم، اما این بار جدی‌تر و بزرگ‌تر و بیشتر. زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست…

نکته: جهت تامین هزینه‌های جانبی اجرای پایانی از جمله گریم و…، هزینه جداگانه دریافت می‌گردد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

کلاس نمایش

ساخت آبنما

ماکت‌سازی هنری است خلاقانه که این روزها کاربرد فراوانی دارد. نمونه‌های ساخته شده از بنایی عظیم می‌تواند دیدگاهی کلی نسبت به سازه‌ای بزرگ را قبل از ساخت نهایی عرضه کند. ماکت‌های ساخته شده از کشتی، هواپیما، ماشین و …. می‌توانند در شناخت و یادگیری قطعات مختلف این وسایل مورد استفاده قرار گیرند. ماکت نمونه‌ای طراحی شده از اصل است که در مقیاسی کوچک‌تر از نمونه واقعی ساخته می‌شود. این نمونه از جهت مواد به کار رفته در ساخت و اندازه با نمونه واقعی تفاوت داشته ولی از جهت طراحی و دقت در آن برابر با نمونه واقعی می‌باشد.

نکته: وسایل این کلاس، حدودا مبلغ ۳۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

پست پروداکشن

هدف از این دوره، آشنایی دانش‌آموزان با استفاده از نرم افزار فتوشاپ برای بهبود و ارتقاء کیفیت تصاویر است. دانش‌آموزان در این دوره با تکنیک‌های مختلف ویرایش تصاویر و استفاده از ابزارهای فتوشاپ برای خلق تصاویر واقع گرایانه و حرف‌های آشنا خواهند شد. در این دوره، دانش‌آموزان به صورت عملی و گام به گام با استفاده از مثال‌های واقعی و پروژه‌های تمرینی، مهارت‌های خود را در زمینه پست پروداکشن با فتوشاپ بهبود خواهند داد.

تن من ۱

سلول‌هایی که در بدن من و شما هستند مستقل از هم و باهمند.مثل من و شما که در مدرسه دور هم جمع می‌شویم ولی هر کدام کار خاص خودمان می‌کنیم. البته که برای رسیدن به یک نظم کلی نیاز به همکاری تک تک این سلول‌ها هست… باز هم درست مثل من و شما!!! اما ما در بدن با پدیده‌ای به نام تمایز و تقسیم کار سلولی و ایجاد بافت طرف هستیم که موضوع را از این چیزی که هست پیچیده‌تر می‌کند… ما انسانها چند نوع بافت در بدن خود داریم؟سلول‌های این بافتها چه شکلی هستند؟ بافت‌ها از کجا حاصل می‌شوند؟ بافتها چه می‌سازند؟ و در نهایت چطور می‌شود این بافتها را دید و با آنها دست ورزی کرد؟ کلاس تن من ویژه‌ی کسانی است که بدن خود را دوست دارند و می‌خواهند از اجزای بدن خود بیشتر سر دربیاورند… حضور در این کلاس برای دانش‌آموزان محدودیتی ندارد، اما به دانش‌­آموزان رشته تجربی توصیه می‌شود و در صورت تکمیل ظرفیت، اولویت با ایشان است.

رباتیک مقدماتی

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چراغ راهنمایی چگونه کار می‌کند؟ سنسور عقب بعضی ماشین‌ها چطور؟ یا یک دستگاه دودیاب؟ یا مثلاً سیستم درب اتوماتیک؟… این‌ موارد و هزاران مورد دیگر سیستم‌هایی هستند که اساس کارشان وسیله‌ای به نام میکروکنترلر است که نقش مغز این وسایل را ایفا می‌کند. در این کلاس شما با میکروکنترلری به نام Arduino آشنا می‌شوید و در آینده خودتان قادر خواهید بود پروژه‌های گفته شده و ده‌‌ها پروژه رباتیکی دیگر را بسازید.

این کلاس پیش­نیاز کلاس روباتیک پیشرفته در طول سال تحصیلی خواهد بود که در آن ساخت روبات‌هایی نظیر روبات تعقیب خط در دستور کار قرار خواهد گرفت. هزینه تقریبی وسایل این کلاس حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

رباتيك مقدماتي (الكترونيك)
کلاس فوق برنامه پایتون پیشرفته

پایگوریتم

تو این کلاس قراره هم صحبت از پایتون باشه، هم از الگوریتم ! فکر کردن به مسئله ای که جلومون میذارن قبل از اینکه دست به کد بشیم، اصلی ترین قسمت برنامه نویسیه، طراحی بهینه الگوریتم باعث میشه چالش بوجود اومده با کیفت و سرعت بالاتری اجرایی بشه. پایتون رو که میشناسید! یکی از محبوب ترین زبان های حال حاضر دنیا که دو ساله توی سال تحصیلی کامل باهاش آشنا شدین. تو این کلاس قراره همچنان به دانش پایتونمون اضافه کنیم اما در کنارش سراغ الگوریتم های معروف کامپیوتری هم بریم. تا حالا به این فکر کردین که اگه یه لیستی از ۵۰ تا عدد بهتون بدن، به چند روش میتونین این عدد ها رو از بزرگ به کوچیک یا بالعکس مرتب کنید؟ یا اینکه تو این لیست اگه دنبال یه عدد خاص باشید به چند روش و با چه الگوریتم هایی میتونین پیداش کنین ؟ تو این کلاس قراره در کنار برنامه نویسی، با الگوریتم های مختلف و کاربردی دنیای کامپیوتر از قبیل مرتب سازی، جستجو، روش های بازگشتی و استقرایی و … آشنا بشیم. پیشنیاز این کلاس علاقه به پایتونه و معلوماتی که تا به الان همتون یاد گرفتید کفایت میکنه

ثبت نام کلاس‌های اردوی تابستانی ۱۴۰۳