فیلم‌سازی پیشرقته

پوستر کلاس فیلم سازی۱

در این دوره سعی داریم تا مبانی پیشرفته‌تری از نرم‌افزار پریمیر مانند انواع تکنیک‌های پرده سبز و CGI را مورد بررسی قراردهیم. همچنین مروری بر مفاهیم پیشرفته‌تر سینما خواهیم داشت. آشنایی اولیه با بیسیک نرم‌افزار پریمیر برای شرکت در این دوره اجباری است.

پیش نیاز ها برای نرم‌افزار مورد نیاز این کلاس :

ویندوز 10 – ۶۴ بیتیCPU حداقل core i5رم: حداقل ٨ گیگابایتگرافیک: حداقل ٢ گیگابایتفضای خالی: حداقل 12 گیگابایت برای نصب

ارائه مطلب مقدماتی

خیلی‌ها با دیدن عبارت ارائه مطلب به یاد فن بیان می افتند. نه اشتباه نکنید؛ فن بیان جزء ارائه مطلب است اما نه همه‌ی آن!
بهترین ایده‌ها با بهترین ارائه ها قابل درک‌اند!
اینجا قرار است قطعه‌ی گم شده زندگی حرفه‌ای خود را پیدا کنیم‌؛
توانایی ارتباط برقرار کردن، بیان کردن ایده‌ها و اجرای ارائه و سخنرانی در قالب مرسوم و حرفه‌ای که در دنیای امروز به کار می‌رود.
قرار است در کلاسی که بیشتر زمان آن متعلق به شماست، چشمانمان را به روی دنیایی بزرگ‌تر و وسیع‌تر بازکنیم و خودمان هم به ارائه دهندگانی توانمند و جسور تبدیل شویم.

این کلاس تکرار دوره ترم گذشته است که برای علاقمندانی که در نیمسال اول نوبت ثبت نام به آن‌ها نرسید، تشکیل می‌شود.

بهترین-برنامه-های-ویژه-ارائه-مطلب-و-کنفرانس

سرگرمی فیزیک (ساخت جرثقیل تاورکرین)

پوستر کلاس تاورکرین

چیزهایی که در این کلاس یاد می‌گیریم:

  • آشنایی با خرپا و استفاده از سازه خرپایی در بدنه تاورکرین.
  • آشنایی با مکانیزم‌های حرکتی و سیستم‌های انتقال نیرو چرخدنده‌ها و پولی‌ها. شناخت کاربردهای گوناگون این موضوع در صنایع مختلف.
  • آشنایی با اجزاء و کارکرد انواع جرثقیلها و انجام مراحل تنظیم نقشه، برش و مونتاژ قطعات، نصب موتور و چرخدنده‌ها و پولی‌ها و ساخت مدل تاورکرین.

پیش‌نیاز این کلاس تهیه بسته وسایل موردنیاز می‌باشد.

این کلاس تکرار دوره ترم گذشته است که برای علاقمندانی که در نیمسال اول نوبت ثبت نام به آن‌ها نرسید، تشکیل می‌شود.

برنامه نویسی پیشرفته

برنامه و بازی‌های متعددی که هر روزه به آسانی بر روی کامپیوترها اجرا می‌کنیم، عموماً حاوی چند صد هزار یا گاهی چندین میلیون خط کد هستند. به وضوح اگر بخواهیم ناگهان از ابتدا برای نوشتن چنین کدهایی اقدام کنیم، در میانه‌ی راه به آسانی مسیر را گم می‌کنیم یا مجبور می‌شویم ساختار را به کلی تغییر دهیم. برای ساخت چنین برنامه‌هایی به این وسعت، ابتدائاً ضروری است با حوزه‌های مختلفی از برنامه‌نویسی آشنا باشیم و در مهارت‌های بسیاری تسلط داشته باشیم. در ضمن نکات جزئی زیادی است که تنها با پیروی از آن‌ها ساخت این برنامه‌ها ممکن می‌شوند. اما مهم‌تر از این موارد، لازم است تا دید و بینش عمیقی برای طراحی یک برنامه داشته باشیم و بتوانیم از ابتدا تصویری کلی از ساختار و اجزا و مراحل پیاده‌سازی پروژه در دست داشته باشیم.

کارگاه نقد و نویسندگی

نقد و نویسندگی

ادبيات يك چهره رسمي دارد كه شايد برخي از جنبه‌هاي آن نتواند علاقه و ذوق شمارا برانگيزد، مثل ضرورت‌هايي كه امتحان و تست و نحوه آموزش ادبيات دركتابهاي درسي تحميل مي‌كنند. امّا فارغ ازكتاب‌هاي درسي و آموزشي رسمي‌ ادبيات، دنيايي رنگارنگ و جادويي دركتاب‌ها وجود دارد كه ما اگر بتوانيم به آن ورود پيدا كنيم و حلاوت آن را بچشيم ديگر از آن دست بر نخواهيم داشت.
نویسندگی، به خلاف آنچه غالباً پنداشته می‌شود، نیازمند یک استعداد خارق العاده نیست. پشتکار می خواهد و از آن مهمتر این که ترس آدم از نوشتن بریزد. یک نکته دیگر هم هست: باید متن های خوب را بخوانید تا وسوسه نوشتن به جانتان بیفتد. در کارگاه نقد و نویسندگی ما از آثار داستان نویسان معاصر ایران و می خوانیم و مهمتر از آن نوشته های همدیگر را می شنویم و بحث می کنیم.

مغالطه در استدلال

تا حالا شده که احساس کنین یه حرفی اشتباهه ولی نتونین توضیح بدین که چرا؟ تا حالا شده که دو نفر جلوتون بحث کنن و شما احساس کنین که دارن خیلی بد بحث میکنن و قطعا به نتیجه‌ای نمیرسن؟ تا حالا دقت کردین که توی اکثر مناظره‌ها هیچ کس نمیگه: «الان که فکر می‌کنم حق با شماست.» یا نمیگه: «باید روی این موضوع بیشتر فکر کنم.»
در این کلاس سعی می‌کنیم یاد بگیریم که چه چیزهایی ذهن انسان رو فریب میدن. یاد بگیریم که چطور منصفانه و منطقی فکر کنیم. یاد بگیریم که چطور با هم گفتگو کنیم که هیچ کس عصبی نشه و یاد بگیریم که به جز بر حقیقت‌جویی روی چیزی تعصب نداشته باشیم.

این کلاس تکرار دوره ترم گذشته است که برای علاقمندانی که در نیمسال اول نوبت ثبت نام به آن‌ها نرسید، تشکیل می‌شود.

کلاس مغالطه در استدلال

نمایش۲

کلاس نمایش

بچه‌ها یه کم به دور و برتون نگاه کنید. هرکسی یه کاری می کنه. رفتگر خیابان رو تمیز می کنه، راننده اتوبوس و تاکسی مردم رو در شهر جابجا می کنن، معلم و دانش آموزان مشغول کار و تحصیلن. قصاب، خیاط، دکتر، لوله¬کش و …
انگار زندگی مثل همین صحنه یک تئاتر یا نمایش می مونه که آدم های مختلفی مشغول ایفای نقش هستن.
ما هم می خواهیم در این کلاس با همدیگه نقش بازی کردن رو یاد بگیریم، اما این بار جدی تر و بزرگ تر و بیشتر.
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست…

در دوره قبلی ما به بیان اصول و مقدمات نمایش پرداختیم و در این دوره بنا داریم با هم یک نمایشنامه را انتخاب و آماده اجرا نماییم. از داوطلبان جدید تعیین سطح به عمل می‌آید.

خوشنویسی نستعلیق

در اين کلاس با بهره گيري از خط اساتيد برجسته به تمرين خوشنويسی و ارتقاي سطح توانايی خود در اين هنر خواهيم پرداخت. گرچه در طي چند جلسه نمي‌توان پيشرفت ملموسی داشت و خبره شدن در اين عرصه نيازمند سال‌ها تلاش و زحمت بي وقفه است، اما شيوه‌ی کار در اين کلاس به گونه‌ای است که مي‌توانيم توانايی‌های قابل قبولی پيدا کنيم. دانش آموزان لازم است در جلسه اوّل با وسايل و ملزومات خوشنويسی در کلاس حضور يابند.

کلاس خوشنویسی

گروه اندیشه (نظریه اعداد ۱)

کلاس گروه اندیشه نظریه اعداد ۱

نظریه‌ اعداد دانش عددهای صحیح است، دانش دنیای پدیده‌های قابل شمارش و مجموعه‌های شمارا، عددها زندگی ما را محاصره کرده‌اند، تقریباً در همه‌ی زوایای زندگی با عدد‌ها سروکار داریم،‌ به ویژه عددهای صحیح. به همین دلیل نظریه اعداد در تاریخ ریاضی خیلی زود مورد توجه قرار گرفته و مطالعه شده است، چنان که قدیمی‌ترین الگوریتم شناخته شده نیز مربوط به عددهاست.
دانش‌آموزان خیلی زود با برخی از مفاهیم نظریه اعداد آشنا می‌شوند. مفاهیمی چون الگوریتم نردبانی اقلیدس، ب.م.م و ک.م.م، بخش‌پذیری، الگوریتم تقسیم و بسیاری نمونه‌های دیگر. ویژگی‌ها و قضیه‌های مربوط به عددهای صحیح مانند عددهای اوّل، بخش‌پذیری، تجزیه به عامل‌های اوّل، هم‌نهشتی و… در نظریه‌ی اعداد بررسی می‌شوند. همچنین نظریه اعداد یکی از زمینه‌هایی است که در المپیادها و مسابقه‌های ریاضی مورد توجّه فراوان قرار می‌گیرد.

گروه اندیشه (ترکیبیات ۲)

اين كلاس در ادامه‌ كلاس‌های المپياد رياضی می‌باشد. علاقمندان به اين رشته كه در دوره‌های قبلي حضور داشته‌اند، می‌توانند در اين دوره شركت نمايند.
ترکیبیات یا آنالیز ترکیبی یکی از شاخه‌های مهم ریاضی است که ریشه در ریاضی سرگرمی‌ها دارد. چنان که از نام آن بر می‌آید در این شاخه از ریاضی به مطالعه‌ی ترکیب‌های گوناگون چیزها می‌پردازیم؛ پرسش‌هایی مانند: «چند ترکیب مختلف می‌توان ساخت؟» «آیا وجود چنین ترکیبی ممکن است؟» و … در این شاخه بررسی می‌شوند. ترکیبیات افزون بر این‌که با شاخه‌های دیگر ریاضی مانند جبر و آنالیز تابعی و حساب احتمال پیوند دارد، کاربرد گسترده‌ای در علوم رایانه، ژنتیک‌، فیزیک آماری، تحقیق در عملیات، رمز نگاری و … دارد. این درس هم‌چنین یکی از درس‌های مهم در المپیادهای ریاضی و کامپیوتر است.

پوستر کلاس ترکیبیات۱