کارگاه معرق

سلام بر شما!!

در این کلاس می‌خواهیم هنر خلق آثاری زیبا با چوب را با هم تمرین کنیم. برای آشنایی بیشتر کلیپ روبه‌رو را ببینید!

رباتیک ۱

رباتيك مقدماتي (الكترونيك)

“آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چراغ راهنمایی چگونه کار می‌کند؟ سنسور عقب بعضی ماشین‌ها چطور؟ یا یک دستگاه دودیاب؟ یا مثلاً سیستم درب اتوماتیک؟…
این‌ موارد و هزاران مورد دیگر سیستم‌هایی هستند که اساس کارشان وسیله‌ای به نام میکروکنترلر است که نقش مغز این وسایل را ایفا می‌کند.
در این کلاس شما با میکروکنترلری به نام Arduino آشنا می‌شوید و در آینده خودتان قادر خواهید بود پروژه‌های گفته شده و ده‌‌ها پروژه رباتیکی دیگر را بسازید.”

  • هزینه تقریبی وسایل این کلاس حدود ۴۰۰ هزار تومان است. (امکان نوسان اندک قیمت در بازار وجود دارد)

پایتون پیشرفته

برنامه و بازی‌های متعددی که هر روزه به آسانی بر روی کامپیوترها اجرا می‌کنیم، عموماً حاوی چند صد هزار یا گاهی چندین میلیون خط کد هستند. به وضوح اگر بخواهیم ناگهان از ابتدا برای نوشتن چنین کدهایی اقدام کنیم، در میانه‌ی راه به آسانی مسیر را گم می‌کنیم یا مجبور می‌شویم ساختار را به کلی تغییر دهیم. برای ساخت چنین برنامه‌هایی به این وسعت، ابتدائاً ضروری است با حوزه‌های مختلفی از برنامه‌نویسی آشنا باشیم و در مهارت‌های بسیاری تسلط داشته باشیم. در ضمن نکات جزئی زیادی است که تنها با پیروی از آن‌ها ساخت این برنامه‌ها ممکن می‌شوند. اما مهم‌تر از این موارد، لازم است تا دید و بینش عمیقی برای طراحی یک برنامه داشته باشیم و بتوانیم از ابتدا تصویری کلی از ساختار و اجزا و مراحل پیاده‌سازی پروژه در دست داشته باشیم.

این کلاس در ادامه‌ی کلاس پایتون پیشرفته‌ی ترم گذشته است. در کلاس آتی قرار است تا بیش‌تر با مهارت تولید برنامه‌های کامپیوتری آشنا شویم و بتوانیم با پروژه‌هایی بزرگ‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت روبرو شویم. سعی خواهد شد تا ضمن انجام این پروژه‌ها، بینش عمیق‌تری نسبت به طراحی کلی یک برنامه‌ی کامل پیدا کنیم تا پس از کلاس مهارت تولید یک برنامه‌ی پیچیده را به صورت مستقل دارا شویم.
اگر ترم گذشته از کدنویسی و خلق یک برنامه‌ی کامپیوتری لذت برده‌اید و فکر می‌کنید می‌توانید مهارت‌تان را گسترده‌تر کنید تا برنامه‌هایی بسیار جذاب‌تر بسازید، بهتر است در این کلاس شرکت کنید.

  • پیش نیاز این کلاس گذراندن با موفقیت پایتون پیشرفته۱ در ترم قبل می‌باشد.
کلاس فوق برنامه پایتون پیشرفته

فیلم‌سازی پیشرفته

کلاس فوق برنامه فیلم سازی ۲

در ترم گذشته، ما با هم با نرم افزار Adobe Premiere Pro آشنا شدیم؛ اونو به صورت کلی بررسی کردیم، با بعضی ابزارهاش کار کردیم و زیاد وارد جزئیات نشدیم. این ترم با هدف یادگیری جزئی‌تر این نرم افزار در خدمت شما هستیم تا به صورت کامل‌تر با این نرم افزار بتونیم فیلم هامونو ادیت کنیم.
تنها چیزایی که لازمه‌ی این کلاسه: استعداد، ذوق هنری، علاقه و یک لپ تاپه! مشخصات حداقلی لپ تاپ رو هم می‌تونید در اینجا ببینید.

سرگرمی شیمی

کلاس سرگرمی‌های شیمی، شامل آزمایش ها و پروژه های جذاب و کاربردی مربوط به علم شیمی است. ساخت راکت شیمیایی، جوهر، صابون، آینه و… از جمله پروژه‌های این کلاس می باشد که علاوه بر داشتن بار علمی، برای همه خاطره انگیز خواهد بود. همچنین در این کلاس سعی خواهد شد بر توانمندی های دانش‌آموزان در به کارگیری ابزار و تجهيزات و کشف مجدد اصول علمی اتکا شود.

سرگرمی شیمی

آشنایی با بدن

آشنایی با بدن

در اين دوره مباحثي جذاب و علمي در زمينه‌هاي مختلف پزشكي ارائه مي‌شود كه در برخي جلسات شامل فعّاليّت‌هاي عملي نيز خواهد بود. حضور در اين كلاس به علاقمندان رشته تجربي توصيه مي‌شود.

استاپ موشن

“Shawn the Sheep, Coraline, corpse bride…
فکر می‌کنم این‌ها اسم‌هایی خاطره انگیز و دوست داشتنی از کارتون‌هایی است که تا به حال دیده‌اید.
البته همانطور که احتمالاً از ظاهر آن‌ها متوجه شده‌اید، این کارتون‌ها از نظر ساخت با خیلی از انیمیشن‌هایی که به طور معمول دیده‌اید تفاوت دارند؛ این سبک متفاوت ساخت فیلم و انیمیشن، استاپ موشن نام دارد.
قرار است با تاریخچه تصاویر متحرک، نمونه‌های معروف و روند رشد استاپ موشن از دیرباز تا کنون و روش و اصول ساخت یک استاپ موشن آشنا شویم و با هم به تماشای خیلی از این نمونه‌ها بنشینیم.”

قراره خود شما تجربه ساخت چند استاپ موشن زیبا رو داشته باشید.

کلاس استاپ موشن

سرگرمی فیزیک (ساخت قایق)

ساخت قایق

در اين كلاس با انواع شناورها و قايق‌ها آشنا مي‌شويم و تفاوت طراحي قايق‌هاي سرعتي و باربري را بررسي مي‌كنيم. سپس به شكل عملي به طراحي و ساخت يك قايق حسابي به وسيله چوب و فايبرگلس مي‌پردازيم. در انتها اگر سرعت عمل شما خوب باشد مي‌توانيم قايق را به كنترل نيز مجهز بكنيم.

مکالمه زبان

این کلاس با همکاری موسسه هرمس جهت تقویت مکالمه زبان انگلیسی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

مکالمه زبان

کارگاه شعر و شعرخوانی

شاهنامه

شاهنامه مهم‌ترین سند هویت زبان فارسی ماست. شاید گمان کنید که شما توانایی خواندن متون کهن را ندارید اما با حضور در این کلاس میتوانید تا ۷۰ درصد متون شاهنامه را بخوانید. قرار است تا با یکدیگر در این کلاس داستان‌های جذاب زندگی سیاوش را مرور کنیم. همچنین درباره شاهنامه و پدیده اسطوره با یکدیگر هم‌اندیشی خواهیم کرد.
سیاوش یکی از این اسطوره‌هاست که هیچگاه از اصول اخلاقی خود دست نمی‌کشد و در این راه جان خود را نیز فدا می‌کند.
دلیل انتخاب سرگذشت سیاوش، جذاب بودن اتفاقات و تنوع شخصیتی در داستان‌های مرتبط با سیاوش است.

دبیر این درس جناب آقای جلالی، استاد توانمند پایه یازدهم هستند.
به امید دیدار شما در کلاس 🙂

حل مسائل فیزیک ۱

در این کلاس سعی می‌کنیم شناخت خود را نسبت به علم فیزیک عمق دهیم و شناختمان از فیزیک را از مرحله پذیرش اتفاقات دنیای علم فیزیک، به علت‌یابی آن‌چه که در این علم گذشته و آن‌چه که بر سر دانشمندان در این راه آمده است، گسترش دهیم.
در این ترم سعی خواهیم کرد به بهانه‌هایی، نگرشمان نسبت به فیزیک را سنجیده و آن را ارتقا دهیم. به این معنی که مسائل فیزیکی اطرافمان را شناخته و راه‌های تحلیل آنها را کشف ‌کنیم. در همین راستا، یکی از رئوس کارمان بالا بردن توانایی حل مسائل در سطح المپیاد فیزیک است.

  • این کلاس اولین دوره کلاس‌های آمادگی برای المپیاد فیزیک می‌باشد.
حل مسائل فیزیک

حل مسائل شیمی۱

پوستر کلاس حل مسائل شیمی۱

رویکرد این کلاس به طور کلی تبیین و آشنایی با مفاهیم علم شیمی می‌باشد و تلاش می‌شود برای علاقمندان مفاهیم عمیق‌تر این علم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و از جهت دیگر به حل مسائل بیشتر در مورد مباحث محاسباتی آن پرداخته شود.
با توجه به مباحث مطروحه در المپیاد شیمی کشوری این کلاس تلاش می‌کند در طول سه ترم این مباحث را که فراتر از کتب درسی دانش آموزان می‌باشد پوشش دهد. در نتیجه افرادی که قصد شرکت در المپیاد شیمی را دارند، نیز می‌توانند از این کلاس بهره ببرند.
لازم به ذکر است شرکت در المپیاد شیمی کشوری برای دانش آموزان سال دهم و یازدهم مجاز می‌باشد.

گروه اندیشه ریاضی (جبر ۱)

در این دوره با تکیه بر آموخته‌های قبلی دانش‌آموزان، مباحثی چون جبر چندجمله‌ای‌ها، اتحادها، بخش‌پذیری چندجمله‌ای‌ها، پیدا کردن ریشه‌های یک معادله و بررسی روابط آن‌ها، خواص معادلات از درجات مختلف، آشنایی با ریشه‌های مکرر و ویژگی‌های آن‌ها، بررسی ریشه‌های گویا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پوستر کلاس جبر۱

گروه اندیشه ریاضی (هندسه۲)

پوستر کلاس هندسه۱

این کلاس در ادامه‌ کلاس‌های المپیاد ریاضی می‌باشد. علاقمندان به این رشته که در دوره‌های قبلی حضور داشته‌اند، می‌توانند در این دوره شرکت نمایند.