کارگاه کتابخوانی

کسانه که مطالعه کتاب رو دوست دارن بشتابن! قراره که دور هم یه کتاب جالب رو بخونیم و نقد کنیم.
کتاب سه‌شنبه‌ها با موری!
(برای توضیحات بیشتر کلیپ روبه‌رو رو نگاه کنید!)

الگوریتم‌های کامپیوتری ۲

الگوریتم های کامپیوتری

طراحی بهینه الگوریتم‌ها و بررسی آنها بی‌تردید هسته اصلی تمام مسائلی است که در علوم کامپیوتر مطرح می‌شوند و می‌توان گفت که کلید حل بسیاری از چالش‌های موجود در حوزه کامپیوتر به طور مستقیم یا غیر مستقیم به درک مناسب ما از الگوریتم‌ها مرتبط است. از مسائل مطرح در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین گرفته، تا طراحی بهینه سیستم‌های سخت‌افزاری و رمزنگاری، همگی نیاز به دانش الگوریتمی و البته چاشنی خلاقیت دارند.

در این کلاس(که ادامه کلاس الگوریتم‌های برنامه نویسی ۱ است)، قصد داریم تا بیش از پیش خودمان را به چالش بکشیم…

در این کلاس قصد داریم با یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای حل مسئله یعنی گراف‌ها و درخت‌ها آشنا شویم. ردپای گراف‌ها در بیشتر علوم و فناوری‌های امروزی دیده می‌شوند، مانند: هوش مصنوعی، شبکه‌های اجتماعی، ساختار‌های شیمیایی و مواد، علوم زیستی و شناختی و ….

پس در ادامه الگوریتم‌هایی را یاد می‌گیریم که به ما کمک می‌کنند تا از این ابزار برای حل چالش‌های مختلف استفاده کنیم.

پس اگر سرتان برای دست و پنجه نرم‌کردن با چالش‌های پیشرفته‌تر دنیای الگوریتم‌ها درد می‌کند، با این کلاس همراه باشید.

شرکت در این کلاس برای دانش‌آموزان گروه اندیشه کامپیوتر الزامی است.

تدبر در قرآن ۲

اگه دنبال پیدا کردن مسیر درست زندگی کردن هستید، اگه در مورد مسائلی که هر روز با اونا مواجه هستید،‌ دنبال جواب‌های مطمئن و مستدل می‌گردید، باید بدونید که جواب همه سوالات شما در قرآن هست!! قرآن یه کتاب داستان با یه سری توصیه‌های اخلاقی صرف نیست!! قرآن کلی رمز و راز داره که توی این کلاس میخواهیم یاد بگیریم چطوری برای مسائل کوچیک و بزرگ زندگی‌مون ازش استفاده کنیم.

شرکت در این کلاس برای کسانی که ترم پیش تدبر در قرآن را نگذراندند نیز آزاد است.

(برای توضیحات بیشتر کلیپ روبه‌رو رو نگاه کنید!)

ارائه مطلب مقدماتی

پوستر کلاس ارائه مطلب مجازی

خیلی‌ها با دیدن عبارت ارائه مطلب به یاد فن بیان می افتند. نه اشتباه نکنید؛ فن بیان جزء ارائه مطلب است اما نه همه‌ی آن!
بهترین ایده‌ها با بهترین ارائه ها قابل درک‌اند!
اینجا قرار است قطعه‌ی گم شده زندگی حرفه‌ای خود را پیدا کنیم‌؛
توانایی ارتباط برقرار کردن، بیان کردن ایده‌ها و اجرای ارائه و سخنرانی در قالب مرسوم و حرفه‌ای که در دنیای امروز به کار می‌رود.
قرار است در کلاسی که بیشتر زمان آن متعلق به شماست، چشمانمان را به روی دنیایی بزرگ‌تر و وسیع‌تر بازکنیم و خودمان هم به ارائه دهندگانی توانمند و جسور تبدیل شویم.

شبکه‌های کامپیوتری پیشرفته

در کلاس‌های مقدماتی شبکه‌های کامپیوتری شامل مباحث پایه از جمله  ساختار و توپولوژی‌های این شبکه‌ها و سیستم‌ها و بستر کارکردی این شبکه‌ها بود توضیح داده شده بود. در کلاس شبکه‌های کامپیوتری پیشرفته به سراغ مباحثی عمیق‌تر مثل دستگاه‌های فعال در این شبکه‌ها از جمله switch ها و router ها و تمرین کردن ساختن و شبیه‌سازی این شبکه‌ها، معرفی و بررسی سرویس‌های موجود در شبکه‌های کامپیوتری و کارکردن با آنها و یک سری مباحث پایه‌ای در دنیای کامپیوتر مانند virtualization تدریس می‌شود.

پوستر کلاس شبكه مقدماتی

حل مسائل شیمی ۲

پوستر کلاس حل مسائل شیمی۱

رویکرد این کلاس به طور کلی تبیین و آشنایی با مفاهیم علم شیمی است و تلاش می‌شود برای علاقمندان مفاهیم عمیق‌تر این علم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. از جهت دیگر به حل مسائلِ بیشتر در مورد مباحث محاسباتی آن پرداخته می‌شود.
با توجه به مباحث المپیاد شیمی کشوری، این کلاس تلاش می‌کند در طول سه ترم این مباحث را که فراتر از کتب درسی دانش آموزان است پوشش دهد. در نتیجه افرادی که قصد شرکت در المپیاد شیمی را دارند، نیز می‌توانند از این کلاس بهره ببرند.
لازم به ذکر است شرکت در المپیاد شیمی کشوری برای دانش آموزان سال دهم و یازدهم مجاز می‌باشد.

حل مسائل فیزیک ۳

حل مسائل فیزیک، پیدا کردن راه حل خلاقانه، توجه به جزئیات فوق العاده ریز در حل مسائل، لذتی را به ما می‌دهد که قابل وصف نیست.
همواره درک و شناخت رفتارهای جمعی، پیچیده‌تر و جذاب‌تر از رفتارهای فردی است. این از آن جهت مهم است که بدانیم وقتی در مورد فشار یک سیال مانند آب یا هوا صحبت می‌کنیم، این کمیّت فیزیکی در اثر رفتار بینهایت از ذرات آن سیال ایجاد می‌شود. هنگامی که در مورد بلند شدن یک هواپیما از سطح زمین صحبت به عمل می‌آید این پدیده پیچیده صنعتی در اثر اختلاف فشار بالا و پایین بال‌ها ایجاد می‌شود.
در نهایت علم مکانیک سیالات به شناخت رفتار مجموعه ذرات یک سیال در حال سکون و یا حرکت می‌پردازد. مکانیک سیالات را به دو بخش هیدرواستاتیک و هیدرودینامیک تقسیم می‌کنند. همچنین پیوند این علم و مباحث گرما نیز منجر به مسائل بسیار زیبا خواهد شد.

کلاس گروه اندیشه حل مسائل فیزیک

حل مسائل کامپیوتر ۲ (گراف)

کلاس حل مسائل کامپیوتر ( گراف )

شکلِ گراف‌ها به صورتِ شهودی برایِ ما بسیار شناخته شده است: مجموعه‌ای از گره‌ها و یال‌ها. جدا از پیچیدگی‌هایی که به هر کدام از این اجزاء می‌توان اضافه کرد، ما در بسیاری از کاربردها از گراف‌ها استفاده می‌کنیم. مثلاً در نمایشِ یک مولکول، طبیعی‌ترین روش استفاده از گرافی‌ست که رأس‌ها اتم‌ها و یال‌ها پیوندهایِ شیمیایی باشد.

قدرتِ کم‌نظیرِ گراف‌ها در ترسیم و به نمایش درآوردنِ روابطِ بین اجزاء باعث می‌شود کاربردِ بسیار وسیعی در علومِ ریاضیات و کامپیوتر داشته باشند. از این رو، در حالِ حاضر مسائلِ متعددِ کلیدی و احیاناً حل‌نشده‌ای در این قلمرو وجود دارد که هر پیش‌رفتی در آنان مسببِ آثارِ خارجی وسیعی می‌شود.

در این کلاس قرار است تا به صورتِ ابتدایی با گراف‌ها و مفاهیمِ مربوط به آن‌ها مانندِ مسیرها، دورها، درخت‌ها، هم‌بندی و… آشنا شویم. پیش‌نیازِ شرکت در کلاس، کلاسِ ترکیبیات ۳ می‌باشد.