کلاس فوق برنامه مغالطه در استدلال

مغالطه در استدلال

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
تا حالا شده که احساس کنین یه حرفی اشتباهه ولی نتونین توضیح بدین که چرا؟ تا حالا شده که دو نفر جلوتون بحث کنن و شما احساس کنین که دارن خیلی بد بحث میکنن و قطعا به نتیجه‌ای نمیرسن؟ تا حالا دقت کردین که توی اکثر مناظره‌ها هیچ کس نمیگه: «الان که فکر می‌کنم حق با شماست.» یا نمیگه: «باید روی این موضوع بیشتر فکر کنم.»
توی درس تفکر نقادانه یاد میگیریم که چه چیزهایی ذهن انسان رو فریب میدن. یاد می‌گیریم که چطور منصفانه و منطقی فکر کنیم. یاد می‌گیریم که چطور با هم گفتگو کنیم که هیچ کس عصبی نشه و یاد می‌گیریم که کمتر تعصب داشته باشیم.

پایتون پیشرفته

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
می‌توان ادعا کرد که اهمیت برنامه‌نویسی در دنیای امروز قابل تردید نیست. دانش و قدرتی که در این حوزه وجود دارد، در کم‌تر عرصه‌ی دیگری یافت می‌شود. هوش‌مصنوعی، یادگیری ماشین، رمزارزها، رایانش ابری، شبکه‌های اینترنتی و امنیت آن‌ها، پایگاه‌های داده و… تنها بخشی از زمینه‌های متعدد کامپیوتری‌ هستند که دنیای کنونی ما را شکل داده‌اند.
اما با وجود این مزایای غیر قابل انکار، برنامه‌نویسی از اصول و قوانین اولیه‌ای پیروی می‌کند که با آگاهی از آن‌ها، می‌توان به سرعت به خروجی‌های جذاب و کم‌نظیری در ساخت پروژه‌های مختلف رسید.
این کلاس ادامه‌ی کلاس پایتون مدرسه است. در این دوره ابتدا با مفهوم «شئ‌گرایی» آشنا شده تا بتوانیم از آن (که یکی از کاربردی‌ترین اجزای برنامه‌نویسی است) در کدهای خود استفاده کنیم.
همچنین با کتاب‌خانه‌ی PyGame آشنا می‌شویم و یک بازی کامل و جذاب می‌سازیم.
در تمام طول این دوره سعی می‌کنیم کدهای تمیزتری بنویسیم و‌ اصول کدنویسی را رعایت کنیم. به علاوه، تلاش خواهد شد تا مسائل را با رویکرد حل مسئله و الگوریتمی حل کنیم.
اگر ترم گذشته از کدنویسی لذت بردید و به نظرتان X – O فقط برای دست‌گرمی بود و می‌توان کارهای بسیار بیش‌تری با برنامه‌نویسی انجام داد، پیشنهاد می‌کنیم در این کلاس شرکت کنید.

کلاس فوق برنامه پایتون پیشرفته
کلاس فوق برنامه نجوم پیشرفته

نجوم پیشرفته، کارگاه ستارگان

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان
یا ستارگان آسمان هم مانند خورشید هستند؟
ستارگان از چه تشکیل شده‌اند؟
ستارگان چگونه بوجود می‌آیند؟
نور و گرمای ستارگان از چه راهی تامین می‌شود؟
آیا ستارگان برای همیشه باقی می‌مانند؟
پاسخ به این سوالات و ده‌ها سوال دیگر در کارگاه ستارگان.

شبکه مقدماتی

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
در این درس ما درباره مفاهیم شبکه و بسترهای ارتباطی صحبت خواهیم کرد. در پایان دوره انتظار میرود پاسخ سوالات زیر را پیدا و برخی از نیازمندی‌های روزمره در حوزه شبکه بر طرف شود
چگونه می‌توان چند کامپیوتر را به هم متصل کرد؟ ارتباطات در اینترنت چگونه است؟ ip یعنی چه؟ چگونه بفهمیم مشکل اینترنت از سرویس دهنده می‌باشد یا مربوط به خودمان است؟ مودم خود را چطور تنظیم کنیم؟ چه بسترهایی برای دسترسی به اینترنت در ایران وجود دارد؟ چه کسانی به وای فای من متصل هستند؟ چگونه امنیت خودمان را در اینترنت بالا ببریم؟ و…

پوستر کلاس شبكه مقدماتی
کلاس فوق برنامه عکاسی

عکاسی

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان

به عکاسی علاقه دارید؟!
فکر می‌کنید عکاسی خیلی کار سختیه؟!
هزینه بره؟!
تو این کلاس میخوایم به ساده‌‌ترین و جذابترین شیوه، نکات کاربردی و مفاهیم عکاسی رو یاد بگیریم تا بتونیم هم عکس‌های زیباتری بگیریم و هم با استفاده از لوازم ساده‌ای که اطراف همه ما هست خلاقیتمون رو ارتقا بدیم!
پس اگر به عکاسی علاقه داری و اگر تنها یه گوشی همراه داری که یه دوربین قابل قبول داره، خب بجنب تو کلاس عکاسی ثبت‌نام کن.

داستان‌های ادب فارسی (فصل اوَل سعدی خوانی)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
حکایات معنوی و اخلاقی، بخش بزرگی از گنجینه جاودانه ادبیات فارسی است. اگر در جهان نامی از ادبیات فارسی هست، نه به خاطر شاعران و نویسندگان این یکی دو قرن اخیر ما بلکه به خاطر عارفان و معلمان بزرگ اخلاق و معرفت است از قبیل مولوی، عطار، سنایی غزنوی، سعدی و نظامی که والاترین و پیچیده ترین درس های شناخت انسان را در قالب حکایت و تمثیل در شعرهایشان آموزش داده‌اند. در کلاس حکایت‌خوانی گشت و گذاری خواهیم کرد در این گنجینه پر رمز و راز!
علاوه بر آن سعی خواهيم كرد در وادي شاعری هم گام‌هايی برداريم و آثار دانش‌آموزان را بشنويم و درباره آن بحث ‌كنيم.

کلاس فوق برنامه داستان خوانی
پوستر کلاس موشن گرافیک

موشن گرافیک در افترافکت

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
احتمالاً این توضیحات شما رو یاد تیزر‌های تبلیغاتی می‌اندازه که درسته، ما تو این کلاس نحوه ساخت موشن گرافیک، تیتراژها، لوگو موشن، انیمیشن‌هایی مثل دیرین دیرین و … رو یاد میگیریم، درواقع انیمیشن‌های دو بعدی خیلی ساده.

ما قراره با نرم افزار Adobe After Effects آشنا بشیم و نحوه ساخت یک پروژه موشن گرافیک رو از اول تا اخر با هم دیگه پیش ببریم.

این نرم افزار یکی از بهترین و مرسوم ترین نرم افزارهای حال حاضر دنیا برای ساخت پروژه های موشن گرافیک و البته یکی از قدرتمندترین ابزار‌ها برای ساخت جلوه‌های ویژه سینمایی و تبلیغات تلویزیونی است.

برای مشاهده سیستم مورد نیاز برای اجرای افتر افکت در کلاس موشن گرافیک اینجا کلیک کنید.

حل مسائل رياضی (هندسه۲)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
اين كلاس در ادامه‌ كلاس‌های المپياد رياضی می‌باشد. علاقمندان به اين رشته كه در دوره‌های قبلی حضور داشته‌اند، می‌توانند در اين دوره شركت نمايند.

پوستر کلاس هندسه۱
پوستر کلاس ترکیبیات۱

حل مسائل رياضی (ترکیبیات۲)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
اين كلاس در ادامه‌ كلاس‌های المپياد رياضی می‌باشد. علاقمندان به اين رشته كه در دوره‌های قبلي حضور داشته‌اند، می‌توانند در اين دوره شركت نمايند.
ترکیبیات یا آنالیز ترکیبی یکی از شاخه‌های مهم ریاضی است که ریشه در ریاضی سرگرمی‌ها دارد. چنان که از نام آن بر می‌آید در این شاخه از ریاضی به مطالعه‌ی ترکیب‌های گوناگون چیزها می‌پردازیم؛ پرسش‌هایی مانند: «چند ترکیب مختلف می‌توان ساخت؟» «آیا وجود چنین ترکیبی ممکن است؟» و … در این شاخه بررسی می‌شوند. ترکیبیات افزون بر این‌که با شاخه‌های دیگر ریاضی مانند جبر و آنالیز تابعی و حساب احتمال پیوند دارد، کاربرد گسترده‌ای در علوم رایانه، ژنتیک‌، فیزیک آماری، تحقیق در عملیات، رمز نگاری و … دارد. این درس هم‌چنین یکی از درس‌های مهم در المپیادهای ریاضی و کامپیوتر است.‌

حل مسائل فیزیک۲

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
حل مسائل فيزيك، پيدا كردن راه حل خلاقانه، توجه به جزئيات فوق العاده ريز در حل مسائل، لذتی را به ما می‌دهد كه قابل وصف نيست.
در این کلاس سعی می‌کنیم شناخت خود را نسبت به علم فیزیک عمق دهیم و شناختمان از فیزیک را از مرحله پذیرش اتفاقات دنیای علم فیزیک، به علت‌یابی آن‌چه که در این علم گذشته و آنچه که بر سر دانشمندان در این راه آمده است، گسترش دهیم.
در این ترم سعی خواهیم کرد به بهانه‌هایی، نگرشمان نسبت به فیزیک را سنجیده و آن را ارتقا دهیم. به این معنی که مسائل فیزیکی اطرافمان را شناخته و راه‌های تحلیل آنها را کشف ‌کنیم. در همین راستا، یکی از رئوس کارمان بالا بردن توانایی حل مسائل در سطح المپیاد فیزیک است.

کلاس گروه اندیشه حل مسائل فیزیک
پوستر کلاس حل مسائل شیمی۱

حل مسائل شیمی۲

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
رویکرد این کلاس به طور کلی تبیین و آشنایی با مفاهیم علم شیمی می‌باشد و تلاش می‌شود برای علاقمندان مفاهیم عمیق‌تر این علم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و از جهت دیگر به حل مسائل بیشتر در مورد مباحث محاسباتی آن پرداخته شود.
با توجه به مباحث مطروحه در المپیاد شیمی کشوری این کلاس تلاش می‌کند در طول سه ترم این مباحث را که فراتر از کتب درسی دانش آموزان می‌باشد پوشش دهد. در نتیجه افرادی که قصد شرکت در المپیاد شیمی را دارند، نیز می‌توانند از این کلاس بهره ببرند.
لازم به ذکر است شرکت در المپیاد شیمی کشوری برای دانش آموزان سال دهم و یازدهم مجاز می‌باشد.