اندیشه اسلامی

کلاس اندیشه اسلامی

وقتی صحبت از عقاید و اندیشه اسلامی می‌شود، معمولاً بحث‌های استدلالی یا فلسفی به یادم می‌آید که می‌خواهند اصول عقاید را اثبات کنند؛ یا یکسری حرف‌های تکراری را احتمالاً دوباره می‌شنوم و گاهی اوقات احساس می‌کنم سخنران می‌خواهد عقاید خود را به من تحمیل کند و جواب درستی برای حرف‌هایش ندارد.
تا این که با کتابی مواجه شدم که سه عیب بالا را ندارد. به جای بحث‌های فلسفی که کاملاً ذهنی است، اندیشه اسلامی را به گونه‌ای مطرح می‌کند که کاملاً با زندگی فردی و اجتماعی من به عنوان یک مسلمان در ارتباط بود. به علاوه این که حرفهایش جدید بود و چون قرآن را مبنای حرفهای خود قرار داده بود با سلیقه شخص مواجه نبودم.
این کتاب، مجموعه سخنرانی‌های مقام معظم رهبري است که چند سال قبل انقلاب در طول یک ماه مبارک رمضان در مسجدی در مشهد ایراد شده است و جمعیت زیادی در آن شرکت می‌کردند.
محور كار در اين كلاس خواندن اين كتاب و مباحثه درباره موضوعات آن است.

موشن گرافی مقدماتی

دوره موشن‌گرافیک در افترافکتس
نرم‌افزار Adobe After Effects، یک ابزار تخصصی برای طراحی موشن‌گرافیک و ساخت جلوه‌های بصری است.
برای مثال از افترافکتس در ساخت تبلیغات، انیمیشن، تیتراژ فیلم و بازی‌های رایانه‌ای (ویدیوگیم) می‌توان استفاده کرد.
در این دوره، در کنار هم با محیط و روش کار نرم‌افزار آشنا می‌شویم و پس از آشنایی با اصول متحرک‌سازی (انیمیت)، گام‌های ابتدایی استخوان‌بندی کاراکتر برای ایجاد انیمیشن را یاد خواهیم گرفت.
این دوره کاملاً تمرین‌محور است و کسب مهارت در آن مستلزم علاقه، تلاش و انجام تمارین در طول دوره است.

این کلاس تکرار دوره ترم گذشته است که برای علاقمندانی که در نیمسال اول نوبت ثبت نام به آن‌ها نرسید، تشکیل می‌شود.

پوستر کلاس موشن گرافیک

سواد رسانه‌ای ۲

کلاس سواد رسانه‌ای
« باز هم دوباره حرف رسانه ها پيش اومد! و دوباره يكي ميخواد بگه تلگرام بَده ،‌ شبكه هاي اجتماعي و اينترنت و گوشي خطرناكه! كال‌آف و فيفا هم كه جيززه … ميشه بيخيالمون بشين؟!»
ما هم وقتي براي اوّلين بار اصطلاح # سواد_رسانه_اي رو شنيديم همين حرف‌ها رو زديم. اما وقتي حرفه‌اي تر بهش پرداختيم و در موردش مطلب خونديم فهميديم كه اصلاً صحبت اينا نيست! اصلاً ميدونستيد كه موضوع # سواد_رسانه_اي خيلي قبل‌تر از اين كه موبايل و اينترنت و … به وجود بيان، مطرح بوده؟! حالا هدف از يادگيري # سواد_رسانه_اي چيه؟
خيلي حرف‌ها داريم … درك پيام‌ها، توليد پيام، مخاطب شناسي، آينده دنيا و تكنولوژي‌هايي كه بايد منتظرشون باشيم و خيلي داستان‌هاي ديگه كه همشون جذابن و جاي اين حرف‌ها تو كلاس‌هاي درسي خاليه. خيلي كارهاي ديگه‌اي هم انجام مي‌ديم …. خبر درست كنيم، تيتر بزنيم، پيام‌ها رو دست كاري كنيم و به خورد مخاطب‌هامون بديم، كمپين تبليغاتي راه بندازيم! كلي عكس و فيلم و انيميشن هم مي‌خواهيم دورهم ببينيم، همبرگر درست كنيم و از اين كارهاي باحال!
لطفاً افراد تنبل و بي انگيزه نيان تو كلاسمون. مرسي
# تصاوير_معصوم_نيستند # آينده_از_آن_كيست؟ # رستم
# سلبريتي # خوش_ميگذره # مرسي_كه_هستين!!
(اگه خوشت اومد لايك كن!)

این کلاس در ادامه دوره قبلی می‌باشد و تمرکز کلاس بر نقد و بررسی بازی‌ها و انیمیشن‌ها می‌باشد. حضور داوطلبان جدید در این کلاس بلامانع است.

کارگاه نقد و نویسندگی

ادبيات يك چهره رسمي دارد كه شايد برخي از جنبه‌هاي آن نتواند علاقه و ذوق شمارا برانگيزد، مثل ضرورت‌هايي كه امتحان و تست و نحوه آموزش ادبيات دركتابهاي درسي تحميل مي‌كنند. امّا فارغ ازكتاب‌هاي درسي و آموزشي رسمي‌ ادبيات، دنيايي رنگارنگ و جادويي دركتاب‌ها وجود دارد كه ما اگر بتوانيم به آن ورود پيدا كنيم و حلاوت آن را بچشيم ديگر از آن دست بر نخواهيم داشت.
نویسندگی، به خلاف آنچه غالباً پنداشته می‌شود، نیازمند یک استعداد خارق العاده نیست. پشتکار می خواهد و از آن مهمتر این که ترس آدم از نوشتن بریزد. یک نکته دیگر هم هست: باید متن های خوب را بخوانید تا وسوسه نوشتن به جانتان بیفتد. در کارگاه نقد و نویسندگی ما از آثار داستان نویسان معاصر ایران و می خوانیم و مهمتر از آن نوشته های همدیگر را می شنویم و بحث می کنیم.

نقد و نویسندگی

مغالطه در استدلال ۱

کلاس مغالطه در استدلال

تا حالا شده که احساس کنین یه حرفی اشتباهه ولی نتونین توضیح بدین که چرا؟ تا حالا شده که دو نفر جلوتون بحث کنن و شما احساس کنین که دارن خیلی بد بحث میکنن و قطعا به نتیجه‌ای نمیرسن؟ تا حالا دقت کردین که توی اکثر مناظره‌ها هیچ کس نمیگه: «الان که فکر می‌کنم حق با شماست.» یا نمیگه: «باید روی این موضوع بیشتر فکر کنم.»
در این کلاس سعی می‌کنیم یاد بگیریم که چه چیزهایی ذهن انسان رو فریب میدن. یاد بگیریم که چطور منصفانه و منطقی فکر کنیم. یاد بگیریم که چطور با هم گفتگو کنیم که هیچ کس عصبی نشه و یاد بگیریم که به جز بر حقیقت‌جویی روی چیزی تعصب نداشته باشیم.

این کلاس تکرار دوره ترم گذشته است که برای علاقمندانی که در نیمسال اول نوبت ثبت نام به آن‌ها نرسید، تشکیل می‌شود.

نمایش ۲

بچه‌ها یه کم به دور و برتون نگاه کنید. هرکسی یه کاری می کنه. رفتگر خیابان رو تمیز می کنه، راننده اتوبوس و تاکسی مردم رو در شهر جابجا می کنن، معلم و دانش آموزان مشغول کار و تحصیلن. قصاب، خیاط، دکتر، لوله¬کش و …
انگار زندگی مثل همین صحنه یک تئاتر یا نمایش می مونه که آدم های مختلفی مشغول ایفای نقش هستن.
ما هم می خواهیم در این کلاس با همدیگه نقش بازی کردن رو یاد بگیریم، اما این بار جدی تر و بزرگ تر و بیشتر.
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست…

در دوره قبلی ما به بیان اصول و مقدمات نمایش پرداختیم و در این دوره بنا داریم با هم یک نمایشنامه را انتخاب و آماده اجرا نماییم. از داوطلبان جدید تعیین سطح به عمل می‌آید.

گروه اندیشه ریاضی (ترکیبیات ۳ و هندسه ۳)

پوستر کلاس ترکیبیات۱

اين كلاس در ادامه‌ كلاس‌های المپياد رياضی می‌باشد. علاقمندان به اين رشته كه در دوره‌های قبلي حضور داشته‌اند، می‌توانند در اين دوره شركت نمايند. در این دوره به ادامه مباحث المپیاد ریاضی در مبحث هندسه و ترکیبیات می‌پردازیم.

گروه اندیشه فیزیک ۲

حل مسائل فيزيك، پيدا كردن راه حل خلاقانه، توجه به جزئيات فوق العاده ريز در حل مسائل، لذتی را به ما می‌دهد كه قابل وصف نيست.
در این کلاس سعی می‌کنیم شناخت خود را نسبت به علم فیزیک عمق دهیم و شناختمان از فیزیک را از مرحله پذیرش اتفاقات دنیای علم فیزیک، به علت‌یابی آن‌چه که در این علم گذشته و آنچه که بر سر دانشمندان در این راه آمده است، گسترش دهیم.
در این ترم سعی خواهیم کرد به بهانه‌هایی، نگرشمان نسبت به فیزیک را سنجیده و آن را ارتقا دهیم. به این معنی که مسائل فیزیکی اطرافمان را شناخته و راه‌های تحلیل آنها را کشف ‌کنیم. در همین راستا، یکی از رئوس کارمان بالا بردن توانایی حل مسائل در سطح المپیاد فیزیک است.

کلاس گروه اندیشه حل مسائل فیزیک

گروه اندیشه شیمی ۲

پوستر کلاس حل مسائل شیمی۱

رویکرد این کلاس به طور کلی تبیین و آشنایی با مفاهیم علم شیمی می‌باشد و تلاش می‌شود برای علاقمندان مفاهیم عمیق‌تر این علم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و از جهت دیگر به حل مسائل بیشتر در مورد مباحث محاسباتی آن پرداخته شود.
با توجه به مباحث مطروحه در المپیاد شیمی کشوری این کلاس تلاش می‌کند در طول سه ترم این مباحث را که فراتر از کتب درسی دانش آموزان می‌باشد پوشش دهد. در نتیجه افرادی که قصد شرکت در المپیاد شیمی را دارند، نیز می‌توانند از این کلاس بهره ببرند.
لازم به ذکر است شرکت در المپیاد شیمی کشوری برای دانش آموزان سال دهم و یازدهم مجاز می‌باشد.

این کلاس به صورت مجازی در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد