رباتیک (تعقیب خط)

چند ماه پیش بود که در کلاسی با عنوان رباتیک ۱ یاد گرفتیم که رباتیک در سه گام الکترونیک و مکانیک و برنامه‌نویسی هست. در چند جلسه مفاهیمی از الکترونیک و مهارت کار با قطعات رو یادگرفتیم !

حالا این مفاهیم و مهارت مقدمه‌ای خواهد شد بر ساخت ربات ، قرار بر این شده در غالب رباتیک ۲ هم مقداری مفاهیم اولیه‌مون رو کامل کنیم و بعد بلافاصله بریم سراغ ساخت ربات و چی از این جذاب‌تر !

رباتی که خواهیم ساخت تعقیب‌کننده خط (line-follower) خواهد بود و از الان درباره کلی سوال و ایده جذاب میتونید فکر کنید!!

اقلام مورد نیاز ربات تعقیب خط پایه دهم متعاقبا اعلام خواهد شد.

رباتيك مقدماتي (الكترونيك)

شبکه مقدماتی

در این درس ما درباره مفاهیم شبکه و بسترهای ارتباطی صحبت خواهیم کرد. در پایان دوره انتظار میرود پاسخ سوالات زیر را پیدا و برخی از نیازمندی‌های روزمره در حوزه شبکه بر طرف شود
چگونه می‌توان چند کامپیوتر را به هم متصل کرد؟ ارتباطات در اینترنت چگونه است؟ ip یعنی چه؟ چگونه بفهمیم مشکل اینترنت از سرویس دهنده می‌باشد یا مربوط به خودمان است؟ مودم خود را چطور تنظیم کنیم؟ چه بسترهایی برای دسترسی به اینترنت در ایران وجود دارد؟ چه کسانی به وای فای من متصل هستند؟ چگونه امنیت خودمان را در اینترنت بالا ببریم؟ و…
پوستر کلاس شبكه مقدماتی

موشن گرافی مقدماتی

پوستر کلاس موشن گرافیک

دوره موشن‌گرافیک در افترافکتس
نرم‌افزار Adobe After Effects، یک ابزار تخصصی برای طراحی موشن‌گرافیک و ساخت جلوه‌های بصری است.
برای مثال از افترافکتس در ساخت تبلیغات، انیمیشن، تیتراژ فیلم و بازی‌های رایانه‌ای (ویدیوگیم) می‌توان استفاده کرد.
در این دوره، در کنار هم با محیط و روش کار نرم‌افزار آشنا می‌شویم و پس از آشنایی با اصول متحرک‌سازی (انیمیت)، گام‌های ابتدایی استخوان‌بندی کاراکتر برای ایجاد انیمیشن را یاد خواهیم گرفت.
این دوره کاملاً تمرین‌محور است و کسب مهارت در آن مستلزم علاقه، تلاش و انجام تمارین در طول دوره است

مغالطه در استدلال (مجازی)

کلاس مغالطه در استدلال

تا حالا شده که احساس کنین یه حرفی اشتباهه ولی نتونین توضیح بدین که چرا؟ تا حالا شده که دو نفر جلوتون بحث کنن و شما احساس کنین که دارن خیلی بد بحث میکنن و قطعا به نتیجه‌ای نمیرسن؟ تا حالا دقت کردین که توی اکثر مناظره‌ها هیچ کس نمیگه: «الان که فکر می‌کنم حق با شماست.» یا نمیگه: «باید روی این موضوع بیشتر فکر کنم.»
در این کلاس سعی می‌کنیم یاد بگیریم که چه چیزهایی ذهن انسان رو فریب میدن. یاد بگیریم که چطور منصفانه و منطقی فکر کنیم. یاد بگیریم که چطور با هم گفتگو کنیم که هیچ کس عصبی نشه و یاد بگیریم که به جز بر حقیقت‌جویی روی چیزی تعصب نداشته باشیم.

زبان فرانسه F1

این کلاس با همکاری مؤسسه هرمس برگزار می‌گردد. دپارتمان زبان فرانسه مؤسسه علوم و فنون هرمس اسپیناس سعی کرده تا با استفاده از بروزترین متد آموزشی و با استفاده از معلمین دوره دیده‌ای که به طور کامل به زبان فرانسه مسلط هستند و بعضاً برخی از آن‌ها فرانسوی زبان (یا به اصطلاح فرانکوفون) می‌باشند، علاقمندان به فراگیری زبان فرانسه از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته را تحت آموزش قرار دهد.
در این نیمسال، برای دانش‌آموزانی که به تازگی علاقمند به آموزش زبان فرانسه هستند، هزینه‌ی کتاب سطح F1 متعاقبا اعلام خواهد شد.
این سیستم به گونه‌ای طراحی گردیده تا فراگیری زبان فرانسه برای زبان‌آموزان آسان و لذت بخش باشد و زبان آموزان بتوانند در مدت کوتاهی به راحتی با زبان فرانسه با برخورداری از همه مهارت‌ها اعم از تکلم، نوشتاری و… ارتباط برقرار نمایند

کلاس فوق برنامه زبان فرانسه

لذت خوشنویسی

لذت حوشنویسی

در اين کلاس  با بهره گيري از خط اساتيد برجسته به تمرين خوشنويسي و ارتقاي
سطح توانايي خود در اين هنر خواهيم پرداخت. گرچه در طي چند جلسه نميتوان
پيشرفت ملموسي داشت و خبره شدن در اين عرصه نيازمند سالها تلاش و زحمت
بي وقفه است، اما شيوه ي کار در اين کلاس به گونه اي است که ميتوانيم
تواناييهاي قابل قبولي پيدا کنيم.
دانش آموزان لازم است در جلسه اوّل با وسايل و ملزومات خوشنويسي در کلاس
حضور يابند.

داستان‌های ادب فارسی (فصل اوَل سعدی خوانی)

حکایات معنوی و اخلاقی، بخش بزرگی از گنجینه جاودانه ادبیات فارسی است. اگر در جهان نامی از ادبیات فارسی هست، نه به خاطر شاعران و نویسندگان این یکی دو قرن اخیر ما بلکه به خاطر عارفان و معلمان بزرگ اخلاق و معرفت است از قبیل مولوی، عطار، سنایی غزنوی، سعدی و نظامی که والاترین و پیچیده ترین درس های شناخت انسان را در قالب حکایت و تمثیل در شعرهایشان آموزش داده‌اند. در کلاس حکایت‌خوانی گشت و گذاری خواهیم کرد در این گنجینه پر رمز و راز!
علاوه بر آن سعی خواهیم کرد در وادی شاعری هم گام‌هایی برداریم و آثار دانش‌آموزان را بشنویم و درباره آن بحث ‌کنیم.

کلاس فوق برنامه داستان خوانی

گروه اندیشه فیزیک

کلاس گروه اندیشه حل مسائل فیزیک
  • این کلاس اولین دوره کلاس‌های آمادگی برای المپیاد فیزیک می‌باشد.

در این کلاس سعی می‌کنیم شناخت خود را نسبت به علم فیزیک عمق دهیم و شناختمان از فیزیک را از مرحله پذیرش اتفاقات دنیای علم فیزیک، به علت‌یابی آن‌چه که در این علم گذشته و آن‌چه که بر سر دانشمندان در این راه آمده است، گسترش دهیم.
در این ترم سعی خواهیم کرد به بهانه‌هایی، نگرشمان نسبت به فیزیک را سنجیده و آن را ارتقا دهیم. به این معنی که مسائل فیزیکی اطرافمان را شناخته و راه‌های تحلیل آنها را کشف ‌کنیم. در همین راستا، یکی از رئوس کارمان بالا بردن توانایی حل مسائل در سطح المپیاد فیزیک است.

گروه اندیشه شیمی (مجازی)

رویکرد این کلاس به طور کلی تبیین و آشنایی با مفاهیم علم شیمی می‌باشد و تلاش می‌شود برای علاقمندان مفاهیم عمیق‌تر این علم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و از جهت دیگر به حل مسائل بیشتر در مورد مباحث محاسباتی آن پرداخته شود.
با توجه به مباحث مطروحه در المپیاد شیمی کشوری این کلاس تلاش می‌کند در طول سه ترم این مباحث را که فراتر از کتب درسی دانش آموزان می‌باشد پوشش دهد. در نتیجه افرادی که قصد شرکت در المپیاد شیمی را دارند، نیز می‌توانند از این کلاس بهره ببرند.
لازم به ذکر است شرکت در المپیاد شیمی کشوری برای دانش آموزان سال دهم و یازدهم مجاز می‌باشد.

این کلاس به صورت مجازی در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد

پوستر کلاس حل مسائل شیمی۱