فیلم‌سازی مقدماتی

در دوره فیلم‌سازی مقدماتی می‌خواهیم نگاه یه سینماگر حرفه‌ای رو به سینما تا حدی یاد بگیریم. موسیقی یک متن چطور میتونه فیلم رو زیر و رو کنه! نماشناسی و نحوه انتقال پیام و … تا اینکه بتونید سبک خاص خودتون رو برای سینمای خودتون داشته باشید. از تکنیک‌های جذاب فیلم‌برداری و نوشتن استوری بورد بگذریم، میرسیم به بخش مهم و جذاب کار! قراره کار با نرم‌افزار حرفه‌ای Adobe Premiere رو یاد بگیریم! علاوه بر تکنیک‌هایی که توی کلیپ‌های عادی قابل استفاده است،‌ قراره برخی تکنیک‌های سینمایی رو هم یاد بگیریم. (برای توضیحات بیشتر کلیپ روبه‌رو رو نگاه کنید!)

پیش نیاز ها برای نرم‌افزار مورد نیاز این کلاس :

ویندوز 10 – ۶۴ بیتیCPU حداقل core i5رم: حداقل ٨ گیگابایتگرافیک: حداقل ٢ گیگابایتفضای خالی: حداقل 12 گیگابایت برای نصب

ارائه مطلب مقدماتی

خیلی‌ها با دیدن عبارت ارائه مطلب به یاد فن بیان می افتند. نه اشتباه نکنید؛ فن بیان جزء ارائه مطلب است اما نه همه‌ی آن!
بهترین ایده‌ها با بهترین ارائه ها قابل درک‌اند!
اینجا قرار است قطعه‌ی گم شده زندگی حرفه‌ای خود را پیدا کنیم‌؛
توانایی ارتباط برقرار کردن، بیان کردن ایده‌ها و اجرای ارائه و سخنرانی در قالب مرسوم و حرفه‌ای که در دنیای امروز به کار می‌رود.
قرار است در کلاسی که بیشتر زمان آن متعلق به شماست، چشمانمان را به روی دنیایی بزرگ‌تر و وسیع‌تر بازکنیم و خودمان هم به ارائه دهندگانی توانمند و جسور تبدیل شویم.

بهترین-برنامه-های-ویژه-ارائه-مطلب-و-کنفرانس

سرگرمی فیزیک(ساخت جرثقیل تاورکرین)

پوستر کلاس تاورکرین

چیزهایی که در این کلاس یاد می‌گیریم:

  • آشنایی با خرپا و استفاده از سازه خرپایی در بدنه تاورکرین.
  • آشنایی با مکانیزم‌های حرکتی و سیستم‌های انتقال نیرو چرخدنده‌ها و پولی‌ها. شناخت کاربردهای گوناگون این موضوع در صنایع مختلف.
  • آشنایی با اجزاء و کارکرد انواع جرثقیلها و انجام مراحل تنظیم نقشه، برش و مونتاژ قطعات، نصب موتور و چرخدنده‌ها و پولی‌ها و ساخت مدل تاورکرین.

پیش‌نیاز این کلاس تهیه بسته وسایل موردنیاز می‌باشد .

نمایش

بچه‌ها یه کم به دور و برتون نگاه کنید. هرکسی یه کاری می کنه. رفتگر خیابان رو تمیز می کنه، راننده اتوبوس و تاکسی مردم رو در شهر جابجا می کنن، معلم و دانش آموزان مشغول کار و تحصیلن. قصاب، خیاط، دکتر، لوله¬کش و …
انگار زندگی مثل همین صحنه یک تئاتر یا نمایش می مونه که آدم های مختلفی مشغول ایفای نقش هستن.
ما هم می خواهیم در این کلاس با همدیگه نقش بازی کردن رو یاد بگیریم، اما این بار جدی تر و بزرگ تر و بیشتر.
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست…

کلاس نمایش

کارگاه نقد و نویسندگی

نقد و نویسندگی

ادبيات يك چهره رسمي دارد كه شايد برخي از جنبه‌هاي آن نتواند علاقه و ذوق شمارا برانگيزد، مثل ضرورت‌هايي كه امتحان و تست و نحوه آموزش ادبيات دركتابهاي درسي تحميل مي‌كنند. امّا فارغ ازكتاب‌هاي درسي و آموزشي رسمي‌ ادبيات، دنيايي رنگارنگ و جادويي دركتاب‌ها وجود دارد كه ما اگر بتوانيم به آن ورود پيدا كنيم و حلاوت آن را بچشيم ديگر از آن دست بر نخواهيم داشت.
نویسندگی، به خلاف آنچه غالباً پنداشته می‌شود، نیازمند یک استعداد خارق العاده نیست. پشتکار می خواهد و از آن مهمتر این که ترس آدم از نوشتن بریزد. یک نکته دیگر هم هست: باید متن های خوب را بخوانید تا وسوسه نوشتن به جانتان بیفتد. در کارگاه نقد و نویسندگی ما از آثار داستان نویسان معاصر ایران و می خوانیم و مهمتر از آن نوشته های همدیگر را می شنویم و بحث می کنیم.

مغالطه در استدلال

تا حالا شده که احساس کنین یه حرفی اشتباهه ولی نتونین توضیح بدین که چرا؟ تا حالا شده که دو نفر جلوتون بحث کنن و شما احساس کنین که دارن خیلی بد بحث میکنن و قطعا به نتیجه‌ای نمیرسن؟ تا حالا دقت کردین که توی اکثر مناظره‌ها هیچ کس نمیگه: «الان که فکر می‌کنم حق با شماست.» یا نمیگه: «باید روی این موضوع بیشتر فکر کنم.»
در این کلاس سعی می‌کنیم یاد بگیریم که چه چیزهایی ذهن انسان رو فریب میدن. یاد بگیریم که چطور منصفانه و منطقی فکر کنیم. یاد بگیریم که چطور با هم گفتگو کنیم که هیچ کس عصبی نشه و یاد بگیریم که به جز بر حقیقت‌جویی روی چیزی تعصب نداشته باشیم.

کلاس مغالطه در استدلال

اندیشه اسلامی

کلاس اندیشه اسلامی

وقتی صحبت از عقاید و اندیشه اسلامی می‌شود، معمولاً بحث‌های استدلالی یا فلسفی به یادم می‌آید که می‌خواهند اصول عقاید را اثبات کنند؛ یا یکسری حرف‌های تکراری را احتمالاً دوباره می‌شنوم و گاهی اوقات احساس می‌کنم سخنران می‌خواهد عقاید خود را به من تحمیل کند و جواب درستی برای حرف‌هایش ندارد.
تا این که با کتابی مواجه شدم که سه عیب بالا را ندارد. به جای بحث‌های فلسفی که کاملاً ذهنی است، اندیشه اسلامی را به گونه‌ای مطرح می‌کند که کاملاً با زندگی فردی و اجتماعی من به عنوان یک مسلمان در ارتباط بود. به علاوه این که حرفهایش جدید بود و چون قرآن را مبنای حرفهای خود قرار داده بود با سلیقه شخص مواجه نبودم.
این کتاب، مجموعه سخنرانی‌های مقام معظم رهبري است که چند سال قبل انقلاب در طول یک ماه مبارک رمضان در مسجدی در مشهد ایراد شده است و جمعیت زیادی در آن شرکت می‌کردند.
محور كار در اين كلاس خواندن اين كتاب و مباحثه درباره موضوعات آن است.

گروه اندیشه (هندسه۱)

در این دوره مسائل متنوعی از میانه، نیم‌ساز، مثلث قائم‌الزاویه، تالس، تشابه و نسبت‌های مثلثاتی در مثلث در سطح مسائل المپیاد مطرح خواهد شد.

پوستر کلاس هندسه۱

گروه اندیشه (ترکیبیات۱)

پوستر کلاس ترکیبیات۱

ترکیبیات یا آنالیز ترکیبی یکی از شاخه‌های مهم ریاضی است که ریشه در ریاضی سرگرمی‌ها دارد. چنان که از نام آن برمی‌آید در این شاخه از ریاضی به مطالعه‌ی ترکیب‌های گوناگون چیزها می‌پردازیم؛ پرسش‌هایی مانند: «چند ترکیب مختلف می‌توان ساخت؟» «آیا وجود چنین ترکیبی ممکن است؟» و … در این شاخه بررسی می‌شوند. ترکیبیات افزون بر این‌که با شاخه‌های دیگر ریاضی مانند جبر و آنالیز تابعی و حساب احتمال پیوند دارد، کاربرد گسترده‌ای در علوم رایانه، ژنتیک ، فیزیک آماری، تحقیق در عملیات، رمز نگاری و … دارد. این درس هم‌چنین یکی از درس‌های مهم در المپیادهای ریاضی و کامپیوتر است.‌
در دوره‌ی ترکیبیات ۱ با روش‌های شمارش آشنا خواهیم شد. البته شمارش بدون این که لازم باشد چیزها را یک به یک بشماریم. برای نمونه می‌توانیم برای یک تیم فوتبال تعداد ترکیب‌های گوناگونی را که مربی می‌تواند به زمین بفرستد، بدون ساختن همه‌ی ترکیب‌های ممکن بشماریم.