کلاس فوق برنامه عکاسی

عکاسی

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان

به عکاسی علاقه دارید؟!
فکر می‌کنید عکاسی خیلی کار سختیه؟!
هزینه بره؟!
تو این کلاس میخوایم به ساده‌‌ترین و جذابترین شیوه، نکات کاربردی و مفاهیم عکاسی رو یاد بگیریم تا بتونیم هم عکس‌های زیباتری بگیریم و هم با استفاده از لوازم ساده‌ای که اطراف همه ما هست خلاقیتمون رو ارتقا بدیم!
پس اگر به عکاسی علاقه داری و اگر تنها یه گوشی همراه داری که یه دوربین قابل قبول داره، خب بجنب تو کلاس عکاسی ثبت‌نام کن.

فیلم‌سازی ۲

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان

در ترم گذشته، ما با هم با نرم افزار Adobe Premiere Pro آشنا شدیم؛ اونو به صورت کلی بررسی کردیم، با بعضی ابزارهاش کار کردیم و زیاد وارد جزئیات نشدیم. این ترم با هدف یادگیری جزئی‌تر این نرم افزار در خدمت شما هستیم تا به صورت کامل‌تر با این نرم افزار بتونیم فیلم هامونو ادیت کنیم.
تنها چیزایی که لازمه‌ی این کلاسه: استعداد، ذوق هنری، علاقه و یک لپ تاپه! مشخصات حداقلی لپ تاپ رو هم می‌تونید در اینجا ببینید.

کلاس فوق برنامه فیلم سازی ۲
کلاس فوق برنامه نجوم پیشرفته

نجوم پیشرفته، کارگاه ستارگان

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان

آیا ستارگان آسمان هم مانند خورشید هستند؟
ستارگان از چه تشکیل شده‌اند؟
ستارگان چگونه بوجود می‌آیند؟
نور و گرمای ستارگان از چه راهی تامین می‌شود؟
آیا ستارگان برای همیشه باقی می‌مانند؟
پاسخ به این سوالات و ده‌ها سوال دیگر در کارگاه ستارگان.

زبان فرانسه F2

شیوه تشکیل کلاس: همزمان

اين كلاس با همكاري مؤسسه هرمس برگزار می‌گردد. دپارتمان زبان فرانسه مؤسسه علوم و فنون هرمس اسپیناس سعی کرده تا با استفاده از بروزترین متد آموزشی و با استفاده از معلمین دوره دیده‌ای که به طور کامل به زبان فرانسه مسلط هستند و بعضاً برخی از آن‌ها فرانسوی زبان (یا به اصطلاح فرانکوفون) می‌باشند، علاقمندان به فراگیری زبان فرانسه از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته را در تحت آموزش قرار دهد.
این سیستم به گونه‌ای طراحی گردیده تا فراگیری زبان فرانسه برای زبان‌آموزان آسان و لذت‌بخش باشد و زبان‌آموزان بتوانند در مدت کوتاهی به راحتی با زبان فرانسه با برخورداری از همه مهارت‌ها اعم از تکلم، نوشتاری و ارتباط برقرار نمایند.
در نيم‌سال دوم كلاس‌های فوق‌برنامه، ترم F2 برای علاقمندان ارائه خواهد شد. لازم بذکر است که در ترم دوم ادامه کتاب ترم اول خوانده می‌شود لذا نیازی به تهیه کتاب نیست.

کلاس فوق برنامه زبان فرانسه
کلاس فوق برنامه تاسیسات

آشنايي با تأسيسات و تعميرات ساختمان

شیوه تشکیل کلاس: همزمان

آيا می‌خواهيد مواردی فنی از محل زندگی يا مدرسه خود بدانيد؟
آيا می‌خواهيد بدانيد در تأسيسات استخری كه در آن شنا می‌كنيد چه خبره؟
دوست داريد كه از پس برخی كارهای تأسيساتی خودتان بر بيايد؟
آيا می‌خواهيد جزء كسانی باشيد كه هم درسشون خوبه هم دستشون فنيه؟
و آيا می‌خوايد مهارتی پيدا كنيد كه برای هر چيز جزئی مجبور نباشيد كه منتظر تعميركار بمانيد؟
ما در اين كلاس شما رو با اين تأسيسات و عيب‌يابی اوّليه و برخی تعميرات ساده‌‌ آن‌‌ها آشنا می‌كنيم.
يادتون باشه علاقه به كار فنی لازمه استفاده از اين كلاسه.

پایتون پیشرفته

شیوه تشکیل کلاس: همزمان

می‌توان ادعا کرد که اهمیت برنامه‌نویسی در دنیای امروز قابل تردید نیست. دانش و قدرتی که در این حوزه وجود دارد، در کم‌تر عرصه‌ی دیگری یافت می‌شود. هوش‌مصنوعی، یادگیری ماشین، رمزارزها، رایانش ابری، شبکه‌های اینترنتی و امنیت آن‌ها، پایگاه‌های داده و… تنها بخشی از زمینه‌های متعدد کامپیوتری‌ هستند که دنیای کنونی ما را شکل داده‌اند.
اما با وجود این مزایای غیر قابل انکار، برنامه‌نویسی از اصول و قوانین اولیه‌ای پیروی می‌کند که با آگاهی از آن‌ها، می‌توان به سرعت به خروجی‌های جذاب و کم‌نظیری در ساخت پروژه‌های مختلف رسید.
این کلاس ادامه‌ی کلاس پایتون مدرسه است. در این دوره ابتدا با مفهوم «شئ‌گرایی» آشنا شده تا بتوانیم از آن (که یکی از کاربردی‌ترین اجزای برنامه‌نویسی است) در کدهای خود استفاده کنیم.
همچنین با کتاب‌خانه‌ی PyGame آشنا می‌شویم و یک بازی کامل و جذاب می‌سازیم.
در تمام طول این دوره سعی می‌کنیم کدهای تمیزتری بنویسیم و‌ اصول کدنویسی را رعایت کنیم. به علاوه، تلاش خواهد شد تا مسائل را با رویکرد حل مسئله و الگوریتمی حل کنیم.
اگر ترم گذشته از کدنویسی لذت بردید و به نظرتان X – O فقط برای دست‌گرمی بود و می‌توان کارهای بسیار بیش‌تری با برنامه‌نویسی انجام داد، پیشنهاد می‌کنیم در این کلاس شرکت کنید.

کلاس فوق برنامه پایتون پیشرفته
کلاس گروه اندیشه نظریه اعداد ۱

حل مسائل رياضی (نظريه اعداد۱)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان

نظریه‌ اعداد دانش عددهای صحیح است، دانش دنیای پدیده‌های قابل شمارش و مجموعه‌های شمارا، عددها زندگی ما را محاصره کرده‌اند، تقریباً در همه‌ی زوایای زندگی با عدد‌ها سروکار داریم،‌ به ویژه عددهای صحیح. به همین دلیل نظریه اعداد در تاریخ ریاضی خیلی زود مورد توجه قرار گرفته و مطالعه شده است، چنان که قدیمی‌ترین الگوریتم شناخته شده نیز مربوط به عددهاست.
دانش‌آموزان خیلی زود با برخی از مفاهیم نظریه اعداد آشنا می‌شوند. مفاهیمی چون الگوریتم نردبانی اقلیدس، ب.م.م و ک.م.م، بخش‌پذیری، الگوریتم تقسیم و بسیاری نمونه‌های دیگر. ویژگی‌ها و قضیه‌های مربوط به عددهای صحیح مانند عددهای اوّل، بخش‌پذیری، تجزیه به عامل‌های اوّل، هم‌نهشتی و… در نظریه‌ی اعداد بررسی می‌شوند. همچنین نظریه اعداد یکی از زمینه‌هایی است که در المپیادها و مسابقه‌های ریاضی مورد توجّه فراوان قرار می‌گیرد.

حل مسائل رياضی (جبر۱)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان

در اين دوره با تكيه بر آموخته‌های قبلی دانش‌آموزان، مباحثی چون جبر چندجمله‌ای‌ها، اتحادها، بخش‌پذیری چندجمله‌ای‌ها، پیدا کردن ریشه‌های یک معادله و بررسی روابط آن‌ها، خواص معادلات از درجات مختلف، آشنایی با ریشه‌های مکرر و ویژگی‌های آن‌ها، بررسی ریشه‌های گویا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کلاس گروه اندیشه جبر ۱