موشن گرافیک در افترافکت

پوستر کلاس موشن گرافیک

شیوه تشکیل کلاس: همزمان

موشن گرافیک رو اینگونه تعریف می‌کنند؛ دانش ادغام تصویر و حرکت که با صدا نیز همراه است. احتمالاً این توضیحات شما رو یاد تیزر‌های تبلیغاتی می‌اندازه. شاید باورش کمی سخت باشه اما ساخت تیزرهای تبلیغاتی بدون موشن گرافیک بسیار پرهزینه و دشواره. استفاده از موشن گرافیک شرایط ساخت تیزر رو آسون‌تر می‌کنه. در موشن گرافیک نیازی به دوربین و نور و فیلمبرداری نیست. رنگ‌های جذاب و وجود تصاویر گرافیکی متنوع باعث شده تا موشن گرافیک‌ها بسیار جذاب و پرطرفدار باشن.
باید بدونین نرم افزار Adobe After Effects برای ساخت صحنه‌های موشن گرافیک یکی از بهترین و مرسوم ترین و صد البته یکی از حیاتی‌ترین نرم افزارهای حال حاضر دنیاست. البته در کنارش یکی از قدرتمندترین ابزار‌های جلوه های ویژه سینمایی در جهان هم هستش که خوراک انیمیشن و کارهای تلویزیونیه.
ما قراره اول کارکردن با نرم افزار After Effects رو یادبگیریم و بعدش شروع کنیم به یادگرفتن ساخت موشن گرافیک.

جهت مشاهده سیستم مورد نیاز برای این کلاس اینجا کلیک کنید.

شبکه مقدماتی

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
در این درس ما درباره مفاهیم شبکه و بسترهای ارتباطی صحبت خواهیم کرد. در پایان دوره انتظار میرود پاسخ سوالات زیر را به پیدا و برخی از نیازمندی‌های روزمره در حوزه شبکه بر طرف شود
چگونه می‌توان چند کامپیوتر را به هم متصل کرد؟ ارتباطات در اینترنت چگونه است؟ ip یعنی چه؟ چگونه بفهمیم مشکل اینترنت از سرویس دهنده می‌باشد یا مربوط به خودمان است؟ مودم خود را چطور تنظیم کنیم؟ چه بسترهایی برای دسترسی به اینترنت در ایران وجود دارد؟ چه کسانی به وای فای من متصل هستند؟ چگونه امنیت خودمان را در اینترنت بالا ببریم؟ و…

پوستر کلاس شبكه مقدماتی

ساخت جرثقیل تاورکرین

پوستر کلاس تاورکرین

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان
این کلاس با همکاری مؤسسه سپهر دانش برگزار می‌گردد. چیزهایی که در این کلاس یاد می‌گیریم:

  • آشنایی با خرپا و استفاده از سازه خرپایی در بدنه تاورکرین.
  • آشنایی با مکانیزم‌های حرکتی و سیستم‌های انتقال نیرو چرخدنده‌ها و پولی‌ها. شناخت کاربردهای گوناگون این موضوع در صنایع مختلف.
  • آشنایی با اجزاء و کارکرد انواع جرثقیلها و انجام مراحل تنظیم نقشه، برش و مونتاژ قطعات، نصب موتور و چرخدنده‌ها و پولی‌ها و ساخت مدل تاورکرین.

پیش‌نیاز این کلاس تهیه بسته وسایل موردنیاز می‌باشد که هزینه حدودی آن ۱۳۵هزار تومان می‌باشد.

استاپ موشن

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
Shawn the Sheep, Coraline, corpse bride…
فکر می‌کنم این‌ها اسم‌هایی خاطره انگیز و دوست داشتنی از کارتون‌هایی است که تا به حال دیده‌اید.
البته همانطور که احتمالاً از ظاهر آن‌ها متوجه شده‌اید، این کارتون‌ها از نظر ساخت با خیلی از انیمیشن‌هایی که به طور معمول دیده‌اید تفاوت دارند؛ این سبک متفاوت ساخت فیلم و انیمیشن، استاپ موشن نام دارد.
قرار است با تاریخچه تصاویر متحرک، نمونه‌های معروف و روند رشد استاپ موشن از دیرباز تا کنون و روش و اصول ساخت یک استاپ موشن آشنا شویم و با هم به تماشای خیلی از این نمونه‌ها بنشینیم.
در این دوره هم به ابعاد هنری و هم مراحل فنی و نرم افزاری ساخت استاپ موشن می‌پردازیم.
همچنین شخصیت‌ها، داستان و ماجراهای خود را از رویاهای ذهنمان به مقابل دوربین خواهیم آورد.

سیستم مورد نیاز برای استاپ موشن:

موبایل: نرم افزار stopmotion studio

  • اندروید 4 به بالا
  • برای آیفون: IOS 13 به بالا
پوستر کلاس استاپ موشن

حل مسائل فیزیک

پوستر کلاس حل مسائل فيزيك

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
در این کلاس سعی می‌کنیم شناخت خود را نسبت به علم فیزیک عمق دهیم و شناختمان از فیزیک را از مرحله پذیرش اتفاقات دنیای علم فیزیک، به علت‌یابی آن‌چه که در این علم گذشته و آنچه که بر سر دانشمندان در این راه آمده است، گسترش دهیم.
در این ترم سعی خواهیم کرد به بهانه‌هایی، نگرشمان نسبت به فیزیک را سنجیده و آن را ارتقا دهیم. به این معنی که مسائل فیزیکی اطرافمان را شناخته و راه‌های تحلیل آنها را کشف ‌کنیم. در همین راستا، یکی از رئوس کارمان بالا بردن توانایی حل مسائل در سطح المپياد فيزيك است.

حل مسائل ریاضی (نظریه اعداد۱)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
نظریه‌ اعداد دانش عددهای صحیح است، دانش دنیای پدیده‌های قابل شمارش و مجموعه‌های شمارا، عددها زندگی ما را محاصره کرده‌اند، تقریباً در همه‌ی زوایای زندگی با عدد‌ها سروکار داریم،‌ به ویژه عددهای صحیح. به همین دلیل نظریه اعداد در تاریخ ریاضی خیلی زود مورد توجه قرار گرفته و مطالعه شده است، چنان که قدیمی‌ترین الگوریتم شناخته شده نیز مربوط به عددهاست.
دانش‌آموزان خیلی زود با برخی از مفاهیم نظریه اعداد آشنا می‌شوند. مفاهیمی چون الگوریتم نردبانی اقلیدس، ب.م.م و ک.م.م، بخش‌پذیری، الگوریتم تقسیم و بسیاری نمونه‌های دیگر. ویژگی‌ها و قضیه‌های مربوط به عددهای صحیح مانند عددهای اوّل، بخش‌پذیری، تجزیه به عامل‌های اوّل، هم‌نهشتی و… در نظریه‌ی اعداد بررسی می‌شوند. همچنین نظریه اعداد یکی از زمینه‌هایی است که در المپیادها و مسابقه‌های ریاضی مورد توجّه فراوان قرار می‌گیرد.

پوستر کلاس نظریه اعداد

حل مسائل شیمی۱

پوستر کلاس حل مسائل شیمی۱

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
رويكرد اين كلاس به طور کلی تبيين و آشنايی با مفاهيم علم شيمی می‌باشد و تلاش می‌شود برای علاقمندان مفاهیم عمیق‌تر این علم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و از جهت دیگر به حل مسائل بیشتر در مورد مباحث محاسباتی آن پرداخته شود.
با توجه به مباحث مطروحه در المپیاد شیمی کشوری این کلاس تلاش می‌کند در طول سه ترم این مباحث را که فراتر از کتب درسی دانش آموزان می‌باشد پوشش دهد. در نتیجه افرادی كه قصد شركت در المپياد شيمي را دارند، نيز می‌توانند از اين كلاس بهره ببرند.
لازم به ذکر است شرکت در المپیاد شیمی کشوری برای دانش آموزان سال دهم و یازدهم مجاز می‌باشد.

حل مسائل ریاضی (جبر۱)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
در اين دوره با تكيه بر آموخته‌های قبلی دانش‌آموزان، مباحثی چون جبر چندجمله‌ای‌ها، اتحادها، بخش‌پذیری چندجمله‌ای‌ها، پیدا کردن ریشه‌های یک معادله و بررسی روابط آن‌ها، خواص معادلات از درجات مختلف، آشنایی با ریشه‌های مکرر و ویژگی‌های آن‌ها، بررسی ریشه‌های گویا مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

پوستر کلاس جبر۱