تدبر در قرآن ۲

اگه دنبال پیدا کردن مسیر درست زندگی کردن هستید، اگه در مورد مسائلی که هر روز با اونا مواجه هستید،‌ دنبال جواب‌های مطمئن و مستدل می‌گردید، باید بدونید که جواب همه سوالات شما در قرآن هست!! قرآن یه کتاب داستان با یه سری توصیه‌های اخلاقی صرف نیست!! قرآن کلی رمز و راز داره که توی این کلاس میخواهیم یاد بگیریم چطوری برای مسائل کوچیک و بزرگ زندگی‌مون ازش استفاده کنیم.

شرکت در این کلاس برای کسانی که ترم پیش تدبر در قرآن را نگذراندند نیز آزاد است.

(برای توضیحات بیشتر کلیپ روبه‌رو رو نگاه کنید!)

پایتون پیشرفته

پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های حال حاضر دنیای برنامه‌نویسی محسوب می‌شود. در ترم‌های قبلی، مفاهیم پایه برنامه‌نویسی را در زبان پایتون آموخته‌اید. در این ترم قصد داریم پا را فراتر بگذاریم و با شیوه‌ای بسیار کاربردی و مرسوم به نام شی‌گرایی آشنا شویم و برنامه‌نویسی شی‌گرا را تجربه کنیم. در نهایت نیز یک پروژه با استفاده از شی‌گرایی با یکدیگر تکمیل خواهیم کرد. البته کلاس ما محدود به همین بخش نیست و در طی ترم، علم خودمان از برنامه‌نویسی را توسعه می‌دهیم و با مفاهیم پیشرفته‌تری در برنامه‌نویسی آشنا خواهیم‌شد. از دیگر اهدافی که در این کلاس در پی آن هستیم، تمیز کد زدن (clean code) می‌باشد و به این منظور، هر جلسه بخشی از کتاب Clean Code in Python را با یکدیگر می‌خوانیم و با آداب تمیز کد زدن بیشتر آشنا می‌شویم.

فیلم‌سازی و مبانی سینما

در دوره فیلم‌سازی و مبانی سینما می‌خواهیم نگاه یه سینماگر حرفه‌ای رو به سینما تا حدی یاد بگیریم. موسیقی یک متن چطور میتونه فیلم رو زیر و رو کنه! نماشناسی و نحوه انتقال پیام و … تا اینکه بتونید سبک خاص خودتون رو برای سینمای خودتون داشته باشید. از تکنیک‌های جذاب فیلم‌برداری و نوشتن استوری بورد بگذریم، میرسیم به بخش مهم و جذاب کار! قراره کار با نرم‌افزار حرفه‌ای Adobe Premiere رو یاد بگیریم! علاوه بر تکنیک‌هایی که توی کلیپ‌های عادی قابل استفاده است،‌ قراره برخی تکنیک‌های سینمایی رو هم یاد بگیریم. (برای توضیحات بیشتر کلیپ روبه‌رو رو نگاه کنید!)

کارگاه گرافیک پیشرفته (ادوبی ایلاستریتور)

فوق برنامه کارگاه گرافیک

چرا ایلاستریتور یاد بگیریم؟
ادوبی ایلاستریتور از قدرت‌مندترین ابزارها برای خلق تصاویر دیجیتالی است که به شما امکاناتی را می‌دهد که در کمترین زمان ممکن بتوانید طرح یا شخصیت کارتونی خود را خلق کنید. بهترین ابزار برای خلق تمام ایده‌هایی که در سر دارید ایلاستریتور است.
و اما پس فتوشاپ چی؟ همان طور که از نام این دو نرم افزار شرکت ادوبی مشخص هست، فتوشاپ برای ادیت یا مونتاژ تصاویر ابزارهای فوق العاده را در اختیار ما قرار می دهد، اما زمانی که بحث بر سر خلق یک شی، یک شخصیت، یک لوگو یا مسائلی از این قبیل پیش می‌آید، فتوشاپ جوابگوی نیازهای ما نیست. برای همین شرکت ادوبی، نرم افزار ایلاستریتور رو در اختیار ما قرار داده، تا در کمترین زمان و با بیشترین کیفیت بتوانیم تصاویر و ایده های خود را خلق کنیم.
ان شاء الله در این دوره مقدماتی، به معرفی کلی نرم افزار، آشنایی با محیط و معرفی هر یک از ابزارها و کاربرد آن‌ها و سایر قابلیت‌های نرم‌افزار در قالب پروژه‌های مختلف می‌پردازیم

نجوم پیشرفته

دوره نجوم پیشرفته شامل آشنایی با تاریخ و فلسفه نجوم منظومه شمسی اختر فیزیک (مشخصات و تحول ستارگان) آشنایی با ابزارهای نجومی، رصد و رصدگاه، آشنایی با عکاسی نجومی، ساعت‌های آفتابی، آشنایی با مکانیک سماوی، آشنایی با نجوم کروی، کیهان‌شناسی (انبساط جهان و کهکشان‌ها و …)، تحلیل داده‌ها و آشنایی با نمونه سوالات المپیاد نجوم می‌باشد.

دانش‌آموزانی که قصد شرکت در المپیاد نجوم دارند موظفند در این کلاس ثبت‌نام کنند.

کلاس فوق برنامه نجوم پیشرفته

زبان فرانسه F1 و F2

کلاس فوق برنامه زبان فرانسه

این کلاس با همکاری مؤسسه هرمس برگزار می‌گردد. دپارتمان زبان فرانسه مؤسسه علوم و فنون هرمس اسپیناس سعی کرده تا با استفاده از بروزترین متد آموزشی و با استفاده از معلمین دوره دیده‌ای که به طور کامل به زبان فرانسه مسلط هستند و بعضاً برخی از آن‌ها فرانسوی زبان (یا به اصطلاح فرانکوفون) می‌باشند، علاقمندان به فراگیری زبان فرانسه از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته را تحت آموزش قرار دهد.
این سیستم به گونه‌ای طراحی گردیده تا فراگیری زبان فرانسه برای زبان‌آموزان آسان و لذت بخش باشد و زبان آموزان بتوانند در مدت کوتاهی به راحتی با زبان فرانسه با برخورداری از همه مهارت‌ها اعم از تکلم، نوشتاری و… ارتباط برقرار نمایند. کلاس F2 ادامه کلاس زبان فرانسه F1 خواهد بود.

مغالطه در استدلال ۲

“تا حالا شده که احساس کنین یه حرفی اشتباهه ولی نتونین توضیح بدین که چرا؟ تا حالا شده که دو نفر جلوتون بحث کنن و شما احساس کنین که دارن خیلی بد بحث میکنن و قطعا به نتیجه‌ای نمیرسن؟ تا حالا دقت کردین که توی اکثر مناظره‌ها هیچ کس نمیگه: «الان که فکر می‌کنم حق با شماست.» یا نمیگه: «باید روی این موضوع بیشتر فکر کنم.»
در این کلاس سعی می‌کنیم یاد بگیریم که چه چیزهایی ذهن انسان رو فریب میدن. یاد بگیریم که چطور منصفانه و منطقی فکر کنیم. یاد بگیریم که چطور با هم گفتگو کنیم که هیچ کس عصبی نشه و یاد بگیریم که به جز بر حقیقت‌جویی روی چیزی تعصب نداشته باشیم.”

این کلاس در روز پنج‌شنبه و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کلاس فوق برنامه مغالطه در استدلال

گروه اندیشه ریاضی (نظریه اعداد ۱)

کلاس گروه اندیشه نظریه اعداد ۱

نظریه‌ اعداد دانش عددهای صحیح است، دانش دنیای پدیده‌های قابل شمارش و مجموعه‌های شمارا، عددها زندگی ما را محاصره کرده‌اند، تقریباً در همه‌ی زوایای زندگی با عدد‌ها سروکار داریم،‌ به ویژه عددهای صحیح. به همین دلیل نظریه اعداد در تاریخ ریاضی خیلی زود مورد توجه قرار گرفته و مطالعه شده است، چنان که قدیمی‌ترین الگوریتم شناخته شده نیز مربوط به عددهاست.
دانش‌آموزان خیلی زود با برخی از مفاهیم نظریه اعداد آشنا می‌شوند. مفاهیمی چون الگوریتم نردبانی اقلیدس، ب.م.م و ک.م.م، بخش‌پذیری، الگوریتم تقسیم و بسیاری نمونه‌های دیگر. ویژگی‌ها و قضیه‌های مربوط به عددهای صحیح مانند عددهای اوّل، بخش‌پذیری، تجزیه به عامل‌های اوّل، هم‌نهشتی و… در نظریه‌ی اعداد بررسی می‌شوند. همچنین نظریه اعداد یکی از زمینه‌هایی است که در المپیادها و مسابقه‌های ریاضی مورد توجّه فراوان قرار می‌گیرد.

هندسه ۲

این کلاس در ادامه‌ کلاس‌های المپیاد ریاضی می‌باشد. علاقمندان به این رشته که در دوره‌های قبلی حضور داشته‌اند، می‌توانند در این دوره شرکت نمایند.

پوستر کلاس هندسه۱