تدبر در قرآن

اگه دنبال پیدا کردن مسیر درست زندگی کردن هستید، اگه در مورد مسائلی که هر روز با اونا مواجه هستید،‌ دنبال جواب‌های مطمئن و مستدل می‌گردید، باید بدونید که جواب همه سوالات شما در قرآن هست!! قرآن یه کتاب داستان با یه سری توصیه‌های اخلاقی صرف نیست!! قرآن کلی رمز و راز داره که توی این کلاس میخواهیم یاد بگیریم چطوری برای مسائل کوچیک و بزرگ زندگی‌مون ازش استفاده کنیم. (برای توضیحات بیشتر کلیپ روبه‌رو رو نگاه کنید!)

رباتیک ۲

رباتيك مقدماتي (الكترونيك)

چند ماه پیش بود که در کلاسی با عنوان رباتیک ۱ یاد گرفتیم که رباتیک در سه گام الکترونیک و مکانیک و برنامه‌نویسی هست. در چند جلسه مفاهیمی از الکترونیک و مهارت کار با قطعات رو یادگرفتیم !

حالا این مفاهیم و مهارت مقدمه‌ای خواهد شد بر ساخت ربات ، قرار بر این شده در غالب رباتیک ۲ هم مقداری مفاهیم اولیه‌مون رو کامل کنیم و بعد بلافاصله بریم سراغ ساخت ربات و چی از این جذاب‌تر !

رباتی که خواهیم ساخت تعقیب‌کننده خط (line-follower) خواهد بود و از الان درباره کلی سوال و ایده جذاب میتونید فکر کنید!!

قیمت حدودی وسایل این ترم بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. (به سبب نوسان قیمت،‌ امکان تفاوت وجود دارد)

الگوریتم‌های کامپیوتری ۱

جست‌و‌جویی بسیار ساده در گوگل در کم‌تر از ۱ ثانیه، چندین میلیارد نتیجه را به همراه دارد. همه‌یِ این نتایج با توجه به معیارهایِ متعددی، از قبیلِ کیفیتِ خودِ صفحات (مثلاً ارجاعاتِ دیگران به صفحه) و جست‌وجوهایِ پیشینیِ حسابِ شما در گوگل مرتب می‌شوند. نتایجِ جست‌وجو از بینِ بیش از ۱۳۰ تریلیون صفحه‌ای که گوگل آن‌ها را شاخص‌بندی کرده است تهیه می‌شود. گوگل همه‌یِ این مراحل را روزانه بیش از ۳/۵ میلیارد مرتبه انجام می‌دهد. موتورِ جست‌وجو تنها یکی از چند ده سرویسِ انجام شده در هر لحظه توسطِ گوگل است.

همه‌یِ این اعمال در کسری از ثانیه چگونه مقدور شده است؟

تنها راه برایِ انجامِ چنین فعالیتِ عظیم و پیچیده‌ای، استفاده از روش‌هایی ساده و اما خلاقانه است.

در این کلاس قرار است تا یاد بگیریم چگونه خلاقانه فکر کنیم، به جنبه‌هایِ مختلفِ هر مسئله توجه کنیم، و در نهایت فکرِ خود را به یک برنامه‌یِ واقعی تبدیل کنیم. هم‌چنین در روندِ کلاس با الگوریتم‌هایِ مختلف و کاربردی‌ای از قبیلِ جست‌وجو، مرتب‌سازی، روش‌هایِ بازگشتی و استقرائی و… آشنا خواهیم شد.

این کلاس پیش‌نیازی فراتر از مهارت‌هایِ برنامه‌نویسیِ درسِ مدرسه ندارد و حتی اگر در کلاسِ ترمِ گذشته شرکت نکرده‌اید می‌توانید در این کلاس حضور داشته باشید.

کلاس الگوریتم‌های کامپیوتری

شبکه مقدماتی

در این درس ما درباره مفاهیم شبکه و بسترهای ارتباطی صحبت خواهیم کرد. در پایان دوره انتظار میرود پاسخ سوالات زیر را به پیدا و برخی از نیازمندی‌های روزمره در حوزه شبکه بر طرف شود
چگونه می‌توان چند کامپیوتر را به هم متصل کرد؟ ارتباطات در اینترنت چگونه است؟ ip یعنی چه؟ چگونه بفهمیم مشکل اینترنت از سرویس دهنده می‌باشد یا مربوط به خودمان است؟ مودم خود را چطور تنظیم کنیم؟ چه بسترهایی برای دسترسی به اینترنت در ایران وجود دارد؟ چه کسانی به وای فای من متصل هستند؟ چگونه امنیت خودمان را در اینترنت بالا ببریم؟ و…

حل مسائل فیزیک ۲

در این کلاس سعی می‌کنیم شناخت خود را نسبت به علم فیزیک عمق دهیم و شناختمان از فیزیک را از مرحله پذیرش اتفاقات دنیای علم فیزیک، به علت‌یابی آن‌چه که در این علم گذشته و آنچه که بر سر دانشمندان در این راه آمده است، گسترش دهیم.
در این ترم سعی خواهیم کرد به بهانه‌هایی، نگرشمان نسبت به فیزیک را سنجیده و آن را ارتقا دهیم. به این معنی که مسائل فیزیکی اطرافمان را شناخته و راه‌های تحلیل آنها را کشف ‌کنیم. در همین راستا، یکی از رئوس کارمان بالا بردن توانایی حل مسائل در سطح المپیاد فیزیک است.

پوستر کلاس حل مسائل فيزيك

حل مسائل شیمی ۱

پوستر کلاس حل مسائل شیمی۱

رویکرد این کلاس به طور کلی تبیین و آشنایی با مفاهیم علم شیمی می‌باشد و تلاش می‌شود برای علاقمندان مفاهیم عمیق‌تر این علم مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و از جهت دیگر به حل مسائل بیشتر در مورد مباحث محاسباتی آن پرداخته شود.
با توجه به مباحث مطروحه در المپیاد شیمی کشوری این کلاس تلاش می‌کند در طول سه ترم این مباحث را که فراتر از کتب درسی دانش آموزان می‌باشد پوشش دهد. در نتیجه افرادی که قصد شرکت در المپیاد شیمی را دارند، نیز می‌توانند از این کلاس بهره ببرند.
لازم به ذکر است شرکت در المپیاد شیمی کشوری برای دانش آموزان سال دهم و یازدهم مجاز می‌باشد.

حل مسائل ریاضی

در این دوره با تکیه بر آموخته‌های قبلی دانش‌آموزان، مباحثی چون جبر چندجمله‌ای‌ها، اتحادها، بخش‌پذیری چندجمله‌ای‌ها، پیدا کردن ریشه‌های یک معادله و بررسی روابط آن‌ها، خواص معادلات از درجات مختلف، آشنایی با ریشه‌های مکرر و ویژگی‌های آن‌ها، بررسی ریشه‌های گویا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در این دوره، با توجه به مباحث تدریس شده در ترم‌های پیش به حل مسائل نیز خواهیم پرداخت.

پوستر کلاس جبر۱