کلاس مغالطه در استدلال

مغالطه در استدلال

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
تا حالا شده که احساس کنین یه حرفی اشتباهه ولی نتونین توضیح بدین که چرا؟ تا حالا شده که دو نفر جلوتون بحث کنن و شما احساس کنین که دارن خیلی بد بحث میکنن و قطعا به نتیجه‌ای نمیرسن؟ تا حالا دقت کردین که توی اکثر مناظره‌ها هیچ کس نمیگه: «الان که فکر می‌کنم حق با شماست.» یا نمیگه: «باید روی این موضوع بیشتر فکر کنم.»
توی درس تفکر نقادانه یاد میگیریم که چه چیزهایی ذهن انسان رو فریب میدن. یاد می‌گیریم که چطور منصفانه و منطقی فکر کنیم. یاد می‌گیریم که چطور با هم گفتگو کنیم که هیچ کس عصبی نشه و یاد می‌گیریم که کمتر تعصب داشته باشیم.

رباتيك مقدماتی (الكترونيك)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
آيا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چراغ راهنمایی چگونه کار می‌کند؟ سنسور عقب بعضی ماشین‌ها چطور؟ يا يك دستگاه دودیاب؟ یا مثلاً سیستم درب اتوماتیک؟…
این‌ موارد و هزاران مورد دیگر سیستم‌هایی هستند که اساس کارشان وسیله‌ای به نام میکروکنترلر است که نقش مغز این وسایل را ایفا می‌کند.
در این کلاس شما با میکروکنترلری به نام Arduino آشنا می‌شوید و در آينده خودتان قادر خواهید بود پروژه‌های گفته شده و ده‌‌ها پروژه رباتیکی دیگر را بسازید.

رباتیک شامل سه بخش الکترونیک، برنامه نویسی و مکانیک است. در این ترم به دو بخش اول یعنی الکترونیک و برنامه نویسی می‌پردازیم و سعی می‌کنیم دانش خود را در این زمینه تقویت کنیم؛ و در ترم‌های آتی با اضافه کردن اجزای مکانیکی پروژه‌های جذاب‌تری از قبیل ربات تعقیب خط، ربات کنترلی، دستگاه تفکیک رنگ و… می‌سازیم.
لازمه این کلاس تهیه بسته وسایل مورد نیاز می‌باشد، که هزینه حدودی آن ۳۵۰ الی ۴۵۰ هزار تومان می‌باشد. این وسایل در قالب یک مجموعه آماده می‌شود و در اختیار شما قرار داده می‌شود و به وسیله آن می‌توانید در منزل به صورت عملی کار کنید. این مجموعه شامل برد آردوینو و کابل، بردبورد و سیم، ال ‌سی دی، ‌مقاومت و خازن، ال‌ ای دی، آر جی ‌بی، مقاومت متغیر، دکمه فشاری و سایر وسایل مربوط به پروژه می‌باشد.

رباتيك مقدماتي (الكترونيك)
کلاس فوق برنامه پایتون پیشرفته

پایتون پیشرفته ۲

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
برنامه و بازی‌های متعددی که هر روزه به آسانی بر روی کامپیوترها اجرا می‌کنیم، عموماً حاوی چند صد هزار یا گاهی چندین میلیون خط کد هستند. به وضوح اگر بخواهیم ناگهان از ابتدا برای نوشتن چنین کدهایی اقدام کنیم، در میانه‌ی راه به آسانی مسیر را گم می‌کنیم یا مجبور می‌شویم ساختار را به کلی تغییر دهیم. برای ساخت چنین برنامه‌هایی به این وسعت، ابتدائاً ضروری است با حوزه‌های مختلفی از برنامه‌نویسی آشنا باشیم و در مهارت‌های بسیاری تسلط داشته باشیم. در ضمن نکات جزئی زیادی است که تنها با پیروی از آن‌ها ساخت این برنامه‌ها ممکن می‌شوند. اما مهم‌تر از این موارد، لازم است تا دید و بینش عمیقی برای طراحی یک برنامه داشته باشیم و بتوانیم از ابتدا تصویری کلی از ساختار و اجزا و مراحل پیاده‌سازی پروژه در دست داشته باشیم.

این کلاس در ادامه‌ی کلاس پایتون پیشرفته‌ی ترم گذشته است. در کلاس آتی قرار است تا بیش‌تر با مهارت تولید برنامه‌های کامپیوتری آشنا شویم و بتوانیم با پروژه‌هایی بزرگ‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت روبرو شویم. سعی خواهد شد تا ضمن انجام این پروژه‌ها، بینش عمیق‌تری نسبت به طراحی کلی یک برنامه‌ی کامل پیدا کنیم تا پس از کلاس مهارت تولید یک برنامه‌ی پیچیده را به صورت مستقل دارا شویم.
اگر ترم گذشته از کدنویسی و خلق یک برنامه‌ی کامپیوتری لذت برده‌اید و فکر می‌کنید می‌توانید مهارت‌تان را گسترده‌تر کنید تا برنامه‌هایی بسیار جذاب‌تر بسازید، بهتر است در این کلاس شرکت کنید.

  • پیش نیاز این کلاس گذراندن با موفقیت پایتون پیشرفته۱ در ترم قبل می‌باشد.

نجوم پیشرفته ۲

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان
این ترم قراره با اجزاء منظومه شمسی بیشتر آشنا بشیم.
قراره دامنه اطلاعاتمون رو علاوه بر حوزه خورشید و سیارات، در بخش‌های دیگه مثل اقمار، سیارک‌ها، سیارات کوتوله و همچنین دنباله‌دارها و شهاب‌ها گسترش بدیم.
برای اینکه، این کلاس رو شرکت کنید، نیازی به سابقه قبلی و حضور در کلاس ترم‌های قبل ندارید.

کلاس فوق برنامه نجوم پیشرفته
کلاس نقد و نویسندگی

آشنايی با داستان‌های كوتاه و نويسندگی

شیوه تشکیل کلاس: غیر همزمان
ادبيات يك چهره رسمی دارد كه شايد برخی از جنبه‌های آن نتواند علاقه و ذوق شما را برانگيزد، مثل ضرورت هايی كه امتحان و تست و نحوه آموزش ادبيات دركتابهای درسی تحميل می‌كنند. اما فارغ ازكتاب‌های درسی و آموزشی رسمی‌ ادبيات، دنيايي رنگارنگ و جادويی ‌در کتاب‌ها وجود دارد كه ما اگر بتوانيم به آن ورود پيدا كنيم و حلاوت آن را بچشيم ديگر از آن دست بر نخواهيم داشت. ما در اين دوره بنا داريم شما را با دنيای ادبيات داستانی آشنا كنيم.
درترم اول نگاهي به داستان‌های ‌كوتاه، برگزيده‌ای ازآثار نويسندگان بزرگ‌ جهان مانند تولستوی، اسكار وايله جرام ديويد سينجر، ارنست همينگ وی…. خواهيم داشت و در ترم دوم به همين سياق، آثار برگزيده پارسی را مورد بررسی قرار خواهيم داد…
به موازات اين كلاس تا حدی كه بتوانيم خلاء نوشتن در نظام آموزشی را پر می‌كنيم و شيرينی نوشتن و انشاء خواندن در كلاس را با هم تجربه می‌كنيم، همان طور كه ما در سنين شما تجربه كرده‌ايم…

استاپ موشن

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
Shawn the Sheep, Coraline, corpse bride…
فکر می‌کنم این‌ها اسم‌هایی خاطره انگیز و دوست داشتنی از کارتون‌هایی است که تا به حال دیده‌اید.
البته همانطور که احتمالاً از ظاهر آن‌ها متوجه شده‌اید، این کارتون‌ها از نظر ساخت با خیلی از انیمیشن‌هایی که به طور معمول دیده‌اید تفاوت دارند؛ این سبک متفاوت ساخت فیلم و انیمیشن، استاپ موشن نام دارد.
قرار است با تاریخچه تصاویر متحرک، نمونه‌های معروف و روند رشد استاپ موشن از دیرباز تا کنون و روش و اصول ساخت یک استاپ موشن آشنا شویم و با هم به تماشای خیلی از این نمونه‌ها بنشینیم.

در این دوره هم به ابعاد هنری و هم مراحل فنی و نرم افزاری ساخت استاپ موشن می‌پردازیم.
همچنین شخصیت‌ها، داستان و ماجراهای خود را از رویاهای ذهنمان به مقابل دوربین خواهیم آورد.

سیستم مورد نیاز برای استاپ موشن:

موبایل: نرم افزار stopmotion studio (اندروید ۴ به بالا، برای آیفون: IOS۱۳ به بالا)

کلاس استاپ موشن
کلاس فوق برنامه زبان فرانسه

زبان فرانسه F1 و F3

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
این کلاس با همکاری مؤسسه هرمس برگزار می‌گردد. دپارتمان زبان فرانسه مؤسسه علوم و فنون هرمس اسپیناس سعی کرده تا با استفاده از بروزترین متد آموزشی و با استفاده از معلمین دوره دیده‌ای که به طور کامل به زبان فرانسه مسلط هستند و بعضاً برخی از آن‌ها فرانسوی زبان (یا به اصطلاح فرانکوفون) می‌باشند، علاقمندان به فراگیری زبان فرانسه از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته را تحت آموزش قرار دهد.
در این تابستان، برای دانش‌آموزانی که به تازگی علاقمند به آموزش زبان فرانسه هستند، سطح F1 و برای دانش‌آموزان سابق، سطح F3 در نظرگرفته شده است. هزینه‌ی کتاب سطح F1 حدودا ۹۰ هزار تومان است. دانش‌آموزان سطح F3 نیازی به تهیه کتاب جدید ندارند.
این سیستم به گونه‌ای طراحی گردیده تا فراگیری زبان فرانسه برای زبان‌آموزان آسان و لذت بخش باشد و زبان آموزان بتوانند در مدت کوتاهی به راحتی با زبان فرانسه با برخورداری از همه مهارت‌ها اعم از تکلم، نوشتاری و… ارتباط برقرار نمایند

تدبر در قرآن

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
آیات هر سوره‌ای از قرآن دارای انسجام و هماهنگی هستند. این کلاس به دنبال کشف این هماهنگی‌ها می‌باشد. با این کار فهم‌مان از قرآن، از حالت گسسته خارج شده و تبدیل به فهمی پیوسته می‌شود که ماندگاری آن در ذهن بیشتر و به کار‌گیری آن آسان‌تر خواهد بود. در این دوره با دقت بیشتر بر روی آیات می‌خواهیم فهم‌مان از قرآن را تقویت کرده و دستورات آن را کاربردی‌تر دنبال کنیم.

تدبر در قرآن
فوق برنامه کارگاه گرافیک

کارگاه گرافیک پیشرفته؛ طراحی با ادوبی ایلاستریتور

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
در این کارگاه گرافیک پیشرفته قصد یادگیری نرم افزار Adobe Illustrator (ادوبی ایلاستریتور) را داریم که یک ابزار پرقدرت جهت طراحی و اجرای وکتور در طراحی گرافیک است. ابزار به این معنی که ادوبی ایلاستریتور به راحتی می‌تواند به یک طراح مسیر درستی در جهت دیزاین را (طراحی) ارائه دهد.
وکتور که حاصل طراحی دیجیتال است به افراد خلاق، امکان پدیدآوردن آثار با کیفیت هنری را می‌دهد که این آثار را می‌توان در هر مقیاسی بزرگ یا کوچک کرد.
از طراحی دیجیتال با ادوبی ایلاستریتور در خلق آثار هنری، تبلیغاتی و مطبوعاتی بسیاری می‌توان بهره برد. نظیر: لوگو، لوگو تایپ، پوستر، بنر، ساخت یک هویت بصری کامل، اینفوگرافی، طراحی شخصیت‌های دو بعدی، طراحی رابط کاربری (U.I) و یونیفرم در سایت، نرم افزار، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و…

  • پیش‌نیاز شرکت در این کلاس آشنایی مقدماتی با نرم‌افزار فتوشاپ (در حد کار با ابزار) است.

حل مسائل رياضی (هندسه۲)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
اين كلاس در ادامه‌ كلاس‌های المپياد رياضی می‌باشد. علاقمندان به اين رشته كه در دوره‌های قبلی حضور داشته‌اند، می‌توانند در اين دوره شركت نمايند.

پوستر کلاس هندسه۱
کلاس گروه اندیشه جبر ۱

حل مسائل رياضی (جبر۱)

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
در اين دوره با تكيه بر آموخته‌های قبلي دانش‌آموزان، مباحثی چون جبر چندجمله‌ای‌ها، اتحادها، بخش‌پذیری چندجمله‌ای‌ها، پیدا کردن ریشه‌های یک معادله و بررسی روابط آن‌ها، خواص معادلات از درجات مختلف، آشنایی با ریشه‌های مکرر و ویژگی‌های آن‌ها، بررسی ریشه‌های گویا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حل مسائل فیزیک۱

شیوه تشکیل کلاس: همزمان
در این کلاس سعی می‌کنیم شناخت خود را نسبت به علم فیزیک عمق دهیم و شناختمان از فیزیک را از مرحله پذیرش اتفاقات دنیای علم فیزیک، به علت‌یابی آن‌چه که در این علم گذشته و آن‌چه که بر سر دانشمندان در این راه آمده است، گسترش دهیم.
در این ترم سعی خواهیم کرد به بهانه‌هایی، نگرشمان نسبت به فیزیک را سنجیده و آن را ارتقا دهیم. به این معنی که مسائل فیزیکی اطرافمان را شناخته و راه‌های تحلیل آنها را کشف ‌کنیم. در همین راستا، یکی از رئوس کارمان بالا بردن توانایی حل مسائل در سطح المپياد فيزيك است.

  • این کلاس اولین دوره کلاس‌های آمادگی برای المپیاد فیزیک می‌باشد.
کلاس گروه اندیشه حل مسائل فیزیک

جهت ثبت‌نام به قسمت فعالیت‌های پرورشی در سامانه مدیریت آموزشی مودل

مراجعه فرمایید.

سامانه مدیریت آموزشی مودل