سرود و تواشیح

یک فعالیت هنری برای تشکیل یک گروه سرود منسجم و حرفه ای با برگزاری جلسه های تمرینی صداسازی و همخوانی با اهداف زیر:

1.ترویج روحیه تحمل و هماهنگی با یک جمع

2.تلاش برای خلق یک اثر هنری جمعی منظم

3.آشنایی با اصول صداسازی و تقویت حنجره

4.آشنایی با اصول خلق یک اثر نوایی

 نمایش

در این کلاس برای بیان احساسات، درک مسئله، و کار گروهی، مشارکت و جمع پذیری، افزایش اعتماد به نفس به همراه تمرینات گفتاری و کرداری و … آموزش‌هایی درنظر گرفته شده است.  تشکیل گروه نمایشی مقطع از دل این کلاس و استعدادیابی توسط اساتید از دیگر اهداف این کلاس است.

آموزش ماینکرفت(ویژه جدید الورودها)

دانش‌آموزان در این بازی تلاش می‌کنند در فضایی توام با همکاری، رقابت و هیجان، اهداف دوره را به اتمام برسانند. برای نیل به این منظور دو موضوع کلی برای این دوره در نظر گرفته شده‌است:

  • موضوع اول مبتنی بر یک داستان ماجراجویانه است که در طی آن دانش‌آموزان به جمع‌آوری انواع ابزارها و ارتقای آن‌ها می‌پردازند تا به رویارویی با اژدها بروند و با همکاری یکدیگر بتوانند آن را از پای درآورند. لازمه‌ اجرای این بخش، تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر برای کسب قدرت و مهارت کافی، تمرین کار گروهی، مدیریت منابع و تأمین تمامی نیازها شامل نیازهای اولیه تا نیازهای پیشرفته است.
  • موضوع دوم، بحث برنامه نویسی و تفکر منطقی است. دانش‌آموزان به کمک یک “لاک پشت” که برنامه‌های آن‌ها را اجرا می‌کند، به نوشتن برنامه‌های مختلف پرداخته و سازه‌ها یا ساختمان‌های کوچک و بزرگ را به صورت خودکار ایجاد می‌کنند. این موضوع در راستای سیاست مدرسه برای یادگیری تفکر منطقی برای نوشتن برنامه به زبان‌های مختلف است که برنامه نویسی scratch و در ادامه python از مهم‌ترین نمودهای این سیاست به حساب می‌آیند.

برنامه نویسی با”لاک پشت” در ماینکرفت نیز این تفکر را در دانش‌آموزان ایجاد کرده و تقویت می‌کند، و آنان پس از نوشتن برنامه (که به صورت متنی است) خروجی آن را در دنیای واقعی به صورت عینی گرافیکی مشاهده می‌کنند؛ که این امر از مزایای بسیار مورد توجه این نوع برنامه نویسی است چرا که در فضایی شاد و به دور از محیط‌های معمولی، متداول و بدون گرافیکِ سایر زبان‌های برنامه نویسی، دانش‌آموزان با نوع تفکر منطقی آشنا شده، مثال‌های آن را حل کرده، و در مواجهه با مسائل جدید به راحتی می‌توانند flowchart مساله را در ذهن خود ایجاد کرده، برنامه‌ مربوط به آن را نوشته و خروجی آن را به صورت کاملاً عینی، واقعی و قابل درک مشاهده نمایند. از این رو و با عنایت به مزایای فراوان این نوع برنامه‌نویسی نسبت به سایر نرم افزارها، این خط فکری نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و در این دوره تا حصول نتیجه‌ی مناسب پیگیری خواهد شد.

بازی های فکری پیشرفته*

کلاس بازی فکری پیشرفته۲ (فوق پیشرفته):در کلاس پیشرفته۲ بازی فکری، بازی های فکری جذاب تر و جدیدتر و زیباتر را به همراه بازی های کارتی و رومیزی در سطح بالاتری ارائه خواهیم کرد، تا قدرت تفکر و خلاقیت شما را بیشتر تقویت کنیم و همچنین دیگر اهدافی که برای کلاس داشتیم را دنبال کنیم.به همراه بازی های فکری سرگرم کننده، بازی های رومیزی و کارتی جدید و جذاب تر و متنوع تری را در کلاس اجرا خواهیم کرد تا از کلاس لذت بیشتری ببرید.

سرگرمی های شیمی

کلاس سرگرمی‌های شیمی، شامل آزمایش‌ها و پروژه‌های جذاب و کاربردی مربوط به علم شیمی است. ساخت راکت شیمیایی، جوهر، صابون، آینه و… از جمله پروژه‌های این کلاس می‌باشد که علاوه بر داشتن بار علمی، برای همه خاطره‌انگیز خواهد بود. همچنین در این کلاس سعی خواهد شد بر توانمندی‌های دانش‌آموزان در به کارگیری ابزار و تجهیزات و کشف مجدد اصول علمی اتکا شود.

کلاس کار با چرم

کلاس کار با چرم، آموزش هنری است که به ساخت وسایل مورد نیاز شما با چرم کمک می‌کند و هدف آن آشنایی با انواع چرم و تشخیص انواع چرم از یکدیگر و همچنین ساخت وسایلی همچون کیف پول، جاسوئیچی و … است.

کاریکاتور

کاریکاتور، جزو هنرهای تجسمی است که دسته بندی های مختلفی برای آموزش این هنر خلاقانه و زیبا وجود دارد. اغراق یا ساده کردن بیش از حد ویژگی های خاص با ارائه یک نمایش تصویری از یک فرد یا شی تعریفی برای این هنر می باشد.  در این کلاس با تمرین زیاد تلاش خواهیم کرد فنون طراحی یک اثر جذاب هنری تصویری را به شما آموزش دهیم تا بتوانید خلاقانه تر به سوژه های اطراف خود نگاه کنید.