تندخوانی

تندخوانی یکی از مهارت‌های مطالعه است و برخلاف نام آن، یگانه مزیتش سرعت نیست زیرا می‌تواند علاوه بر بالا بردن سرعت خواندن، کیفیت خواندن و یادآوری را نیز افزایش دهد. بسیاری از روش‌های تندخوانی از بخش بخش کردن متون و کاهش خواندن با صدا چه در ذهن و چه به‌صورت واقعی تشکیل‌شده است. تندخوانی با بالا بردن تمرکز، قدرت دید و هوشیاری باعث می‌شود که شما با سرعت بالاتری متن را ببینید و درک کنید. این کلاس بر آن است تا صفر تا صد اطلاعات لازم برای آگاهی از تندخوانی، انواع و نحوه بهره‌گیری از آن را در اختیار مشتاقان رشد، توسعه فردی، یادگیری، مطالعه، کتاب و کتابخوانی قرار دهد.

حساب تکمیلی هفتم

این کلاس همان گونه که از اسمش پیداست قرار است به مباحث تکمیل کننده درس حساب بپردازد.
و تلاش می کند دانش آموزان علاقمند و پر توان را به دنیای شیرین و جالب ریاضیات دعوت کند.
توجه داشته باشید که این کلاس جبرانی یا تقویتی نیست بلکه تکمیلی مباحث حساب است.

  • انتخاب ثبت نام شدگان در این کلاس، بر اساس نظر معلم حساب و تایید معلم راهنما، انجام می شود.

هندسه تکمیلی هفتم

گویند افلاطون بر سر در آکادمی خود نوشته بود : « هر کس هندسه نمی داند ، وارد نشود»
هندسه فقط علم خطوط و زوایا و دوایر و … نیست. هندسه کشف راز و رمز زیبای موجود در هستی است.
با چشم بینا به هر کجای طبیعت که بنگری نظم هندسی ، تقارن و… میتوانی ببینی .
و آموختن علم هندسه کمک می کند تا ادراک ما از این زیبایی ها بیشتر شود.
کلاس هندسه ی تکمیلی 1 کلاس تقویتی یا جبرانی نیست بلکه به دانش آموزان مستعد و علاقمند کمک می کند مباحث کامل تر کتاب درسی را پیگیری کنند و بیاموزند.

  • انتخاب ثبت نام شدگان در این کلاس، بر اساس نظر معلم هندسه و تایید معلم راهنما، انجام می شود.

تولید پادکست

پادکست گونه‌ای از محتوای صوتی است که شبیه به یک جُنگ رادیویی، در فضای مجازی منتشر می‌شود. ساختنش امکانات کمی می‌خواهد و با همین گوشی‌های تلفن همراه خودمان هم امکان‌پذیر است و انتشارش هم به سادگی چند کلیک است.اما این که در پادکست، به چه سوژه‌هایی بپردازیم، با چه لحن و صدایی، آن را بیان و اجرا کنیم و چه فایل‌های صوتی مناسبی به محتوای پادکست اضافه کنیم، موضوعاتی است که در این کلاس فرامی‌گیریم.

بازی های فکری1

خوش فکری و خلاقیت آموختنی است
برای خوش فکر شدن باید پیوسته روی یک مساله تمرکز و فکر کرد. این مسائل باید هدفمند باشد تا علاوه بر تمرینی بر فکر کردن به اهداف مختلف نیز رسید و همچنین باید جذاب باشند تا فکر کردن تداوم بیشتری پیدا کند.

بنابراین بازی های فکری را به عنوان موضوعی برای طرح مسائل و تحقق اهداف انتخاب کرده و با توجه به آن اهداف، دنیای مختلفی را طراحی کرده ایم که هر یک شامل بازی های جذابی است و هر دنیا را در بسته ای به نام «بیایید فکر کنیم» قرار دادیم مانند دنیای چند مینوها، دنیای مارهوش و دنیای چوب کبریت و …

بازی های فکری

برخی اهداف آموزشی در دنیاهای مختلف:

  • درک مفاهیم ریاضی مانند هم نهشتی و تصور فضایی و …
  • بالا بردن مهارت کشف و استدلال منطقی
  • افزایش قدرت تجزیه و تحلیل، ایجاد نظم فکری
  • آموزش هنر حل مساله
  • طرح مسائل هدفمند و ….

گام اول برای شروع، دنیای چند مینوهاست، که در این دوره بازی های فکری جذابی به روش فعال و آنلاین ارائه خواهد شد تا فرصتی برای فکر کردن ایجاد شود

لوازم لازم برای کلاس:

1- کیف بازی فکری که از طرف مدرسه به صورت امانت در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و در پایان ترم، باید به مدرسه بازگردانده شود.

2- دفترچه دنیای چند مینو و بازی لینپوس که هزینه تهیه آن، حدود  ۱۰۰ هزار تومان است. نحوه پرداخت بعد از قطعی شدن ثبت نام اعلام خواهد شد.

 

بازی های فکری 2

شرایط در این تابستان می خواهیم به همراه بازی های فکری زیباتر و قوی تر به بازی های جذاب رومیزی هم بپردازیم، که علاوه بر تقویت تفکر و هوش و … در قالب این بازی ها با نگاهی متفاوت، خلاقیت شما را نیز پرورش دهیم.

شرط انتخاب کلاس بازی های فکری 2 ، گذراندن سطح 1 این کلاس است، بنابراین دانش آموزانی که در ترم های پیش در کلاس بازی های فکری شرکت کرده و از آن لذت برده اند، می توانند سطح بالاتر این کلاس را انتخاب نمایند.

توجه داشته باشید که شرایط لوازم لازم برای  این درس مانند بازی های فکری 1 است.

تولید محتوای چند رسانه ای ( فیلم سازی با کمتازیا)

کمتازیا، یکی از قدرتمندترین نرم افزارها در حوزه‌ی تولید محتوای آموزشی است که با وجود ابزارهای فراوان برای فیلم‌برداری از صفحه‌ی دسکتاپ، تولید محتوا، تدوین و افکت‌های حرکتی ویدیویی، بسیار ساده است.

کیک پزی

مواد لازم: یک کیلو آرد سفید، دو عدد تخم‌مرغ،‌یک پیمانه شکر، و کلی عشق و علاقه و مهارت که دست به دست هم می‌دهند و توی فر می‌روند؛ و نتیجه،‌یک کیک خوش‌رنگ و آب وخوردنی است که می‌تواندجمع خانوادگی ما را، گرم‌تر کند.

پوستر کلاس تایپ ده انگشتی

داستان نویسی

زندگی روزمره‌ی ما، از ده‌ها قصه‌ی جذاب و شنیدنی تشکیل شده که جلوی روی ما رژه می‌روند و به ما چشمک می‌زنند. حالا اگر بخواهیم، قصه‌های زندگی‌مان را برای دیگران تعریف کنیم، باید نویسنده شویم. نویسنده‌ شدن هم کار سختی نیست. نویسنده‌ی خوب، مثل یک ماهی‌گیر با حوصله است که باید بداند قلابش را کجای جریان زندگی رها کند تا ماهی‌های شنیدنی و خوردنی و تر و تازه، صید کند. البته ، دستور پخت ماهی‌ها یا همان سوژه‌های داستانی، حکایتی است بس شنیدنی که در این دوره‌ی آموزشی، آن‌ها را با هم می‌آموزیم.

ارائه مطلب (پاورپرزی)

همه ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم. لحظاتی که باید در ظاهر وانمود کنیم که به یک ارائه حوصله سر بر و خسته کننده گوش می دهیم اما همه خواسته ما این است که سریع تر ارائه تمام شود. بدون شک در ایجاد یک ارائه خوب و گیرا عوامل متعددی موثر هستند اما یکی از مهم ترین آن ها تصویری است که مخاطب از ارائه شما در ذهن ثبت می کند و بخش مهمی از این تصویر را می توان با یک فایل ارائه مناسب و گیرا به وجود آورد.
شاید خیلی از ما با PowerPoint کار کرده باشیم و حتی در ارائه هایمان هم از آن استفاده کنیم اما در این کلاس قصد داریم شما را با نرم افزاری آشنا کنیم که بسیار ساده تر و سریع تر از قبل مانند یک طراح حرفه ای گرافیکی، فایل های ارائه قدرتمند و جذاب بسازید.
در نرم افزار Prezi باید با اسلاید ها خداحافظی کنید! همه مطالب شما بر روی یک بوم بزرگ قرار می گیرد و این بار شما نیستید که از اسلاید ها تبعیت می کنید بلکه با ساختن مسیری دلخواه در این بوم بزرگ همه چیز قدم به قدم شما را همراهی خواهد کرد.
خوب است بدانید که یکی از ویژگی های منحصر به فرد Prezi ایجاد ارتباط محاوره ای با مخاطبین می باشد که به ادعای محققین دانشگاه هاروارد این نرم افزار را “جذاب تر، متقاعدکننده تر و تاثیرگذار تر” از نرم افزار PowerPoint می کند.
اگر شما هم دوست دارید ساختن فایل های ارائه جذاب را با نرم افزار Prezi یاد بگیرید در این کلاس منتظرتان هستیم.

در صورت زیاد بودن متقاضی بر اساس عملکرد کلاس های رایانه طی سال گزینش خواهد شد.

Picture

تجوید و روان خوانی قرآن

کلام شیوای خداوند، هر چه روان‌تر خوانده شود، بیش‌تر به دل خواهد نشست. در این کلاس، دور هم جمع می‌شویم تا کلام خداوند را درست بخوانیم و البته درباره‌ی آن کمی هم فکر کنیم.