آموزش ماینکرفت

ماینکرفت

دانش‌آموزان در این بازی تلاش می‌کنند در فضایی توام با همکاری، رقابت و هیجان، اهداف دوره را به اتمام برسانند. برای نیل به این منظور دو موضوع کلی برای این دوره در نظر گرفته شده‌است:

  • موضوع اول مبتنی بر یک داستان ماجراجویانه است که در طی آن دانش‌آموزان به جمع‌آوری انواع ابزارها و ارتقای آن‌ها می‌پردازند تا به رویارویی با اژدها بروند و با همکاری یکدیگر بتوانند آن را از پای درآورند. لازمه‌ اجرای این بخش، تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر برای کسب قدرت و مهارت کافی، تمرین کار گروهی، مدیریت منابع و تأمین تمامی نیازها شامل نیازهای اولیه تا نیازهای پیشرفته است.
  • موضوع دوم، بحث برنامه نویسی و تفکر منطقی است. دانش‌آموزان به کمک یک “لاک پشت” که برنامه‌های آن‌ها را اجرا می‌کند، به نوشتن برنامه‌های مختلف پرداخته و سازه‌ها یا ساختمان‌های کوچک و بزرگ را به صورت خودکار ایجاد می‌کنند. این موضوع در راستای سیاست مدرسه برای یادگیری تفکر منطقی برای نوشتن برنامه به زبان‌های مختلف است که برنامه نویسی scratch و در ادامه python از مهم‌ترین نمودهای این سیاست به حساب می‌آیند.

برنامه نویسی با”لاک پشت” در ماینکرفت نیز این تفکر را در دانش‌آموزان ایجاد کرده و تقویت می‌کند، و آنان پس از نوشتن برنامه (که به صورت متنی است) خروجی آن را در دنیای واقعی به صورت عینی گرافیکی مشاهده می‌کنند؛ که این امر از مزایای بسیار مورد توجه این نوع برنامه نویسی است چرا که در فضایی شاد و به دور از محیط‌های معمولی، متداول و بدون گرافیکِ سایر زبان‌های برنامه نویسی، دانش‌آموزان با نوع تفکر منطقی آشنا شده، مثال‌های آن را حل کرده، و در مواجهه با مسائل جدید به راحتی می‌توانند flowchart مساله را در ذهن خود ایجاد کرده، برنامه‌ مربوط به آن را نوشته و خروجی آن را به صورت کاملاً عینی، واقعی و قابل درک مشاهده نمایند. از این رو و با عنایت به مزایای فراوان این نوع برنامه‌نویسی نسبت به سایر نرم افزارها، این خط فکری نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و در این دوره تا حصول نتیجه‌ی مناسب پیگیری خواهد شد.

سازه ماکارونی

این رشته‌ جذاب  چند سالی است جای خود را بین دانش‌آموزان و دانشجویان باز کرده و مسابقاتی در سطح دانشگاه‌ها دارد.  در این رشته علاوه بر سرگرمی و تقویت دقت و مهارت افراد، با تکیه بر محاسبات دقیق هندسی سازه‌هایی ساخته می‌شود که به عنوان نمونه‌‌ای کوچک برای سازه‌های فلزی مهم مانند پل‌ها و … به حساب ‌می‌آید.

دانش‌آموزان در این کلاس با ابزار و وسایل ساده‌ این کار آشنا می‌شوند، روش اتصال رشته‌های ماکارونی به یکدیگر را یاد می‌گیرند و دست سازه‌ٰهایی تولید می‌کنند که مرحله به مرحله پیچیده‌تر و دقیق‌تر می‌شود.
پیش‌نیاز این کلاس تهیه بسته وسایل موردنیاز است.

پوستر کلاس سازه ماکارونی

ارائه مطلب

پوستر کلاس ارائه مطلب

شاید همه ما این را تجربه کرده باشیم؛ لحظاتی که باید وانمود کنیم؛ به ارائه‌ای خسته کننده گوش می‌دهیم اما همه می‌خواهیم؛ زودتر این ارائه تمام شود. برای یک ارائه خوب و گیرا، عوامل متعددی موثر هستند اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تصویری است که مخاطب از ارائه شما در ذهن خود ثبت می‌کند. بخش مهمی از این تصویر را می‌توان به شکلی مناسب و گیرا ارائه کرد.

تجوید و روان خوانی قرآن مجید

کلام شیوای خداوند، هر چه روان‌تر خوانده شود، بیش‌تر به دل خواهد نشست. در این کلاس، دور هم جمع می‌شویم تا کلام خداوند را درست بخوانیم و البته درباره‌ی آن کمی هم فکر کنیم.

نقوش هندسی

پوستر کلاس فوق برنامه نقوش هندسی

حتما شما هم بارها محو تماشای نقش‌های زیبای هندسی بر پنجره‌های قدیمی یا کاشی‌های رنگی شده‌اید. در این کلاس با روش و تکنیک کشیدن این نقوش که گره چینی نام دارد، آشنا می‌شوید و می‌توانید از آن‌ها برای خلق تابلوهای زیبای هنری یا تزئین صفحات و… استفاده کنید.
این درس در واحد‌های دانشگاهی رشته‌های هنر، گرافیک و معماری نیز تدریس می‌شود.
حضور در این کلاس به کسانی که می‌خواهند محاسبات هندسی دقیق را در قالب جذاب هنر و در دنیای رنگ‌ها تجربه کنند، توصیه می‌شود.

طراحی لوگو و نشانه

نشانه یا همان لوگو، نمادی کوتاه و در عین حال گویا برای معرفی یک مجموعه، یک گروه یا یک فعالیت است. نمادها زودتر در یاد می‌مانند و بهتر مفاهیم را می‌رسانند. در این کلاس، جدای آشنایی با قواعد و اصول طراحی نشانه و لوگو، با تناسبات در طراحی و رسم نیز آشنا خواهیم شد که درک درست و تسلط به آن ، زیربنای آگاهی از اصول معماری است.

پوستر کلاس طراحی لوگو