تای‍پ ده انگشتی

تایپ ۱۰ انگشتی یا تایپ سریع مهارتی است که به شما امکان تایپ متون را بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید می‌دهد، شاید بارها در زندگی روزمره افرادی را دیده باشید که با سرعت باور نکردنی و مهم‌تر از آن بدون نگاه کردن به کیبورد و با سرعت زیاد در حال تایپ کردن یک متن هستند.
شاید در قدم اول تصور کنید با کاری بسیار سخت و غیر ممکنی رو به رو هستید، اما با آموزش صحیح و کمی تمرین و صرف وقت می‌توانید در این زمینه حرفه‌ای شوید.
برای این کلاس کافی است که شما یک دستگاه رایانه داشته باشید.
نکاتی که در این کلاس با آن آشنا می‌شوید:

  1. اصول تایپ سریع به صورت ۱۰ انگشتی در زبان فارسی و تمرین آن
  2. نحوه قرارگیری دست‌ها هنگام تایپ روی صفحه‌کلید
  3. نحوه صحیح قرارگیری انگشت‌ها در تایپ سریع
  4. نکاتی مهم که مهارت تایپ کردن شما را افزایش می‌دهد
  5. شیوه‌ی تایپ صحیح بدون نگاه کردن به صفحه‌ کلید
  6. نحوه تایپ اعداد به صورت صحیح و سریع
پوستر کلاس تایپ ده انگشتی

بازی‌های فکری

خوش فکری و خلاقیت آموختنی است!
باید برای خوش فکر شدن، پیوسته روی یک مساله تمرکز و فکر کرد. اگر این مسائل هدف‌مند باشد، علاوه بر تمرین در فکر کردن، به اهداف گوناگونی خواهیم رسید. اگر اهداف‌مان جذاب هم باشد، فکر کردن، تداوم بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

بنابراین بازی‌های فکری را به عنوان موضوعی برای طرح مسائل و تحقق اهداف انتخاب کرده و با توجه به آن اهداف، دنیای مختلفی را طراحی کرده‌ایم که هر یک شامل بازی‌هایی جذاب است و دنیایی را در بسته‌ای به نام «بیایید فکر کنیم» قرار داده‌ایم. مانند دنیای چند مینوها، دنیای مارهوش، دنیای چوب کبریت و …

برخی اهداف آموزشی در دنیاهای مختلف:

  • درک مفاهیم ریاضی مانند هم‌نهشتی، تصور فضایی و …
  • بالا بردن مهارت کشف و استدلال منطقی
  • افزایش قدرت تجزیه و تحلیل، ایجاد نظم فکری
  • آموزش هنر حل مساله
  • طرح مسائل هدف‌مند و ….

گام اول برای شروع، دنیای چندمینوهاست که در این دوره، بازی‌های فکری جذابی به روش فعال و آنلاین ارائه شده تا فرصتی برای فکر کردن ایجاد شود.

لوازم مورد نیاز کلاس:

  1. کیف بازی فکری که از طرف مدرسه به صورت امانت در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و در پایان ترم، باید به مدرسه بازگردانده شود.( دفترچه و لنپوس درون کیف برای دانش آموزان است.)