سازه ماکارونی

این رشته‌ جذاب چند سالی است جای خود را بین دانش‌آموزان و دانشجویان باز کرده و مسابقاتی در سطح دانشگاه‌ها دارد. در این رشته علاوه بر سرگرمی و تقویت دقّت و مهارت افراد، با تکیه بر محاسبات دقیق هندسی سازه‌هایی ساخته می‌شود که به عنوان نمونه‌‌ای کوچک برای سازه‌های فلزی مهم مانند پل‌ها و… به حساب ‌می‌آید.

دانش‌آموزان در این کلاس با ابزار و وسایل ساده‌ این کار آشنا می‌شوند، روش اتصال رشته‌های ماکارونی به یکدیگر را یاد می‌گیرند و دست سازه‌هایی تولید می‌کنند که مرحله به مرحله پیچیده‌تر و دقیق‌تر می‌شود

تای‍پ ده انگشتی

تایپ ۱۰ انگشتی یا تایپ سریع مهارتی است که به شما امکان تایپ متون را بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید می‌دهد، شاید بارها در زندگی روزمره افرادی را دیده باشید که با سرعت باور نکردنی و مهم‌تر از آن بدون نگاه کردن به کیبورد و با سرعت زیاد در حال تایپ کردن یک متن هستند.
شاید در قدم اوّل تصور کنید با کاری بسیار سخت و غیر ممکن رو به رو هستید، اما با آموزش صحیح و کمی تمرین و صرف وقت می‌توانید در این زمینه حرفه‌ای شوید.
برای این کلاس کافی است که شما یک دستگاه رایانه داشته باشید.
نکاتی که در این کلاس با آن آشنا می‌شوید:

  1. اصول تایپ سریع به صورت ۱۰ انگشتی در زبان فارسی و تمرین آن.
  2. نحوه قرارگیری دست‌ها هنگام تایپ روی صفحه‌کلید.
  3. نحوه صحیح قرارگیری انگشت‌ها در تایپ سریع.
  4. نکاتی مهم که مهارت تایپ کردن شما را افزایش می‌دهد.
  5. شیوه‌ی تایپ صحیح بدون نگاه کردن به صفحه‌ کلید.
  6. نحوه تایپ اعداد به صورت صحیح و سریع.

بازی‌های فکری مقدماتی*

خوش فکری و خلاقیّت آموختنی است!
باید برای خوش فکر شدن، پیوسته روی یک مساله تمرکز و فکر کرد. اگر این مسائل هدف‌مند باشد، علاوه بر تمرین در فکر کردن، به اهداف گوناگونی خواهیم رسید. اگر اهداف‌مان جذاب هم باشد، فکر کردن، تداوم بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

بنابراین بازی‌های فکری را به عنوان موضوعی برای طرح مسائل و تحقق اهداف انتخاب کرده و با توجه به آن اهداف، دنیای مختلفی را طراحی کرده‌ایم که هر یک شامل بازی‌هایی جذاب است و دنیایی را در بسته‌ای به نام «بیایید فکر کنیم» قرار داده‌ایم. مانند دنیای چند مینوها، دنیای مارهوش، دنیای چوب کبریت و …

برخی اهداف آموزشی در دنیاهای مختلف:

  • درک مفاهیم ریاضی مانند هم‌نهشتی، تصور فضایی و …
  • بالا بردن مهارت کشف و استدلال منطقی
  • افزایش قدرت تجزیه و تحلیل، ایجاد نظم فکری
  • آموزش هنر حل مساله
  • طرح مسائل هدف‌مند و…

گام اوّل برای شروع، دنیای چندمینوهاست که در این دوره، بازی‌های فکری جذابی به روش فعال ارائه شده تا فرصتی برای فکر کردن ایجاد شود.

لوازم مورد نیاز کلاس:

  1. کیف بازی فکری که از طرف مدرسه به صورت امانت در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و در پایان ترم، باید به مدرسه بازگردانده شود.
  2. دفترچه و لنپوس که دانش‌آموزان با پرداخت مبلغ 160 هزار تومان باید نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

ویترای

از هزاران سال پیش این هنر از اروپا آمده و خواستگاه اصلی آن روم باستان است. هنر ویترای هنر نقاشی روی سطوح شیشه ای است که بسیار می‌تواند بر بخش تصویرسازی مغز، شکوفایی، خلاقیّت و تمرکز نوجوانان کمک کند.

این هنر فقط برای سرگرمی و مهارت افزایی نیست بلکه جنبه توانمندسازی برای خلق یک اثر جذاب و زیبای کاربردی قابل عرضه در نمایشگاه ها را نیز دارد.

سرود و تواشیح

یک فعالیّت هنری برای تشکیل یک گروه سرود منسجم و حرفه‌ای با برگزاری جلسه‌های تمرینی صداسازی و همخوانی با اهداف زیر:

1.ترویج روحیه تحمل و هماهنگی با یک جمع.

2.تلاش برای خلق یک اثر هنری جمعی منظّم.

3.آشنایی با اصول صداسازی و تقویت حنجره.

4.آشنایی با اصول خلق یک اثر نوایی.

نمایش

در این کلاس  برای بیان احساسات، درک مسئله و کار گروهی، مشارکت و جمع پذیری، افزایش اعتماد به نفس به همراه تمرینات گفتاری و کرداری و … آموزش‌هایی درنظر گرفته شده است. تشکیل گروه نمایش مقطع از دل این کلاس و استعدادیابی توسط اساتید از دیگر اهداف این کلاس است.