sketchup اسکچاپ

اسکچاپ، یکی از نرم‌افزارهای سودمند برای طراحی‌های سه بعدی است. این نرم‌افزار در زمینه‌های گوناگون از قبیل طراحی غرفه سازی ، طراحی داخلی، طراحی صنعتی و … در پروژه های مختلف کاربرد دارد. از مهم ترین ویژگی های نرم افزار اسکچاپ می توان به سادگی آن و هم‌چنین حجم پایین این نرم افزار و سهولت یادیگری آن اشاره نمود.

حساب تکمیلی هشتم

این کلاس همان گونه که از اسمش پیداست قرار است به مباحث تکمیل کننده درس حساب بپردازد.
و تلاش می کند دانش آموزان علاقمند و پر توان را به دنیای شیرین و جالب ریاضیات دعوت کند.
توجه داشته باشید که این کلاس جبرانی یا تقویتی نیست بلکه تکمیلی مباحث حساب است.

  • انتخاب ثبت نام شدگان در این کلاس، بر اساس نظر معلم ریاضی و تایید معلم راهنما، انجام می شود.

هندسه تکمیلی هشتم

گویند افلاطون بر سر در آکادمی خود نوشته بود : « هر کس هندسه نمی داند ، وارد نشود»
هندسه فقط علم خطوط و زوایا و دوایر و … نیست. هندسه کشف راز و رمز زیبای موجود در هستی است.
با چشم بینا به هر کجای طبیعت که بنگری نظم هندسی ، تقارن و… میتوانی ببینی .
و آموختن علم هندسه کمک می کند تا ادراک ما از این زیبایی ها بیشتر شود.
کلاس هندسه ی تکمیلی 1 کلاس تقویتی یا جبرانی نیست بلکه به دانش آموزان مستعد و علاقمند کمک می کند مباحث کامل تر کتاب درسی را پیگیری کنند و بیاموزند.

  • انتخاب ثبت نام شدگان در این کلاس، بر اساس نظر معلم ریاضی و تایید معلم راهنما، انجام می شود.
clip art

عکاسی

آشنایی با اصول اولیه عکاسی دیجیتال، نور و سایه، پرسپکتیو و… و در نهایت ورود به دنیای زیبای عکاسی
(آموزش تئوری + عملی)

فیلم سازی با موبایل

تا حالا می‌دانستید با همین گوشی‌های هوشمندی که این روزها در اختیار ماست، می‌شود کلی عکس و فیلم‌حرفه‌ای گرفت و با اپلیکیشن‌های ساده‌ی تلفن‌های همراه، آن‌ها را به‌شکلی قابل قبول تدوین کرد ؟! در این کلاس قصد داریم با هم بیاموزیم که چگونه با گوشی‌های هوشمند، می‌توان فیلم‌های کوتاه ساخت و آن‌ها را به دیگران ارائه داد.

لذت گرافیک 2

نرم‌افزار «فتوشاپ» را شرکت Adobe تولید کرده و برای ویرایش، ترکیب، بازسازی و یا دگرگونی عکس‌ها و نگاره‌ها به کار می‌روند.
یادگیری این نرم افزار برای تولید و خلق آثار گرافیکی و همچنین تأمین نیازهای رسانه‌ای روزمره بسیار کاربردی خواهد بود.

بازی های فکری 1

خوش فکری و خلاقیت آموختنی است
برای خوش فکر شدن باید پیوسته روی یک مساله تمرکز و فکر کرد. این مسائل باید هدفمند باشد تا علاوه بر تمرینی بر فکر کردن به اهداف مختلف نیز رسید و هنچنین باید جذاب باشند تا فکر کردن تداوم بیشتری پیدا کند.

بنابراین بازی های فکری را به عنوان موضوعی برای طرح مسائل و تحقق اهداف انتخاب کرده و با توجه به آن اهداف، دنیای مختلفی را طراحی کرده ایم که هر یک شامل بازی های جذابی است و هر دنیا را در بسته ای به نام «بیایید فکر کنیم» قرار دادیم مانند دنیای چند مینوها، دنیای مارهوش و دنیای چوب کبریت و …

برخی اهداف آموزشی در دنیاهای مختلف:

  • درک مفاهیم ریاضی مانند هم نهشتی و تصور فضایی و …
  • بالا بردن مهارت کشف و استدلال منطقی
  • افزایش قدرت تجزیه و تحلیل، ایجاد نظم فکری
  • آموزش هنر حل مساله
  • طرح مسائل هدفمند و ….

گام اول برای شروع، دنیای چند مینوهاست، که در این دوره بازی های فکری جذابی به روش فعال و آنلاین ارائه خواهد شد تا فرصتی برای فکر کردن ایجاد شود

لوازم لازم برای کلاس:

  1. کیف بازی فکری که از طرف مدرسه به صورت امانت در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و در پایان ترم، باید به مدرسه بازگردانده شود.
  2. دفترچه دنیای چند مینو و بازی لینپوس که هزینه تهیه آن، حدود  ۱۰۰ هزار تومان است. نحوه پرداخت بعد از قطعی شدن ثبت نام اعلام خواهد شد.

 

ماکت‌سازی ( حجم و ماکت )

برای اینکه طراحان بتوانند ایده های خود را به راحتی از همه زوایا به مخاطب نمایش دهند، لازم است که به ابزاری مجهز باشند تا به این طریق ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند. یکی از این ابزار، ساخت ماکت است که نیاز است تا طراحان در این زمینه توانایی لازم را کسب کنند. در این راستا لازم است که با ابزارهای مختلف ماکت سازی، شیوه استفاده از هر یک، ساخت احجام و سطوح مختلف آشنایی داشته باشند تا با توجه به شرایط و کاربرد، از آن ها استفاده نمایند. همچنین ماکت ها به دو دسته ماکت حجمی و ماکت نهایی تقسیم بندی می شوند.

مهمانی به صرف شعر و شربت و شیرینی

به «سعدی جان» پیامک زده‌ام که قرار است با گروهی نوجوان ، وسط گرمای تابستان ، خدمت برسیم برای عرض ارادت.
همین چند دقیقه پیش این شاعر شیرین‌سخن پیام داد که :
« وه که گر من باز بینم روی یار خویش را / تا قیامت شُکر گویم کردگار خویش را »
پس لطفاً لباس‌های شیک و پیکتان را بپوشید که قرار است چند هفته، مهمان پادشاه سخن شویم و در «گلستان» او چرخی بزنیم.

ارائه مطلب (پاورپرزی)

همه ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم. لحظاتی که باید در ظاهر وانمود کنیم که به یک ارائه حوصله سر بر و خسته کننده گوش می دهیم اما همه خواسته ما این است که سریع تر ارائه تمام شود. بدون شک در ایجاد یک ارائه خوب و گیرا عوامل متعددی موثر هستند اما یکی از مهم ترین آن ها تصویری است که مخاطب از ارائه شما در ذهن ثبت می کند و بخش مهمی از این تصویر را می توان با یک فایل ارائه مناسب و گیرا به وجود آورد.
شاید خیلی از ما با PowerPoint کار کرده باشیم و حتی در ارائه هایمان هم از آن استفاده کنیم اما در این کلاس قصد داریم شما را با نرم افزاری آشنا کنیم که بسیار ساده تر و سریع تر از قبل مانند یک طراح حرفه ای گرافیکی، فایل های ارائه قدرتمند و جذاب بسازید.
در نرم افزار Prezi باید با اسلاید ها خداحافظی کنید! همه مطالب شما بر روی یک بوم بزرگ قرار می گیرد و این بار شما نیستید که از اسلاید ها تبعیت می کنید بلکه با ساختن مسیری دلخواه در این بوم بزرگ همه چیز قدم به قدم شما را همراهی خواهد کرد.
خوب است بدانید که یکی از ویژگی های منحصر به فرد Prezi ایجاد ارتباط محاوره ای با مخاطبین می باشد که به ادعای محققین دانشگاه هاروارد این نرم افزار را “جذاب تر، متقاعدکننده تر و تاثیرگذار تر” از نرم افزار PowerPoint می کند.
اگر شما هم دوست دارید ساختن فایل های ارائه جذاب را با نرم افزار Prezi یاد بگیرید در این کلاس منتظرتان هستیم.

در صورت زیاد بودن متقاضی بر اساس عملکرد کلاس های رایانه  طی سال گزینش خواهد شد.

بازی های فکری  2

در این تابستان می خواهیم به همراه بازی های فکری زیباتر و قوی تر به بازی های جذاب رومیزی هم بپردازیم، که علاوه بر تقویت تفکر و هوش و … در قالب این بازی ها با نگاهی متفاوت، خلاقیت شما را نیز پرورش دهیم.

شرط انتخاب کلاس بازی های فکری 2 ، گذراندن سطح 1 این کلاس است، بنابراین دانش آموزانی که در ترم های پیش در کلاس بازی های فکری شرکت کرده و از آن لذت برده اند، می توانند سطح بالاتر این کلاس را انتخاب نمایند.

توجه داشته باشید که شرایط لوازم لازم برای  این درس مانند بازی های فکری 1 است.

بازی های فکری

تجوید و روان خوانی قرآن

کلام شیوای خداوند، هر چه روان‌تر خوانده شود، بیش‌تر به دل خواهد نشست. در این کلاس، دور هم جمع می‌شویم تا کلام خداوند را درست بخوانیم و البته درباره‌ی آن کمی هم فکر کنیم.