طراحی

دنیای طراحی هنر خوب دیدن است . مشاهده دقیق عالم هستی و آنچه در اطراف ماست.

ذهن پویا و خلاق برای کسی است که با تفکر و ریز بینی سعی در کشف دنیای پیرامون دارد. کشف اندازه ها و فا صله ها، مهارت خود شناسی است. رسم خطوط بر روی کاغذ مهارت  دست شماست که با چاشنی خلاقیت معجزه می کند و طرح های بدیع و نو می آفریند.

حساب تکمیلی هفتم

این کلاس همان گونه که از اسمش پیداست قرار است به مباحث تکمیل کننده درس حساب بپردازد.
و تلاش می کند دانش آموزان علاقمند و پر توان را به دنیای شیرین و جالب ریاضیات دعوت کند.
توجه داشته باشید که این کلاس جبرانی یا تقویتی نیست بلکه تکمیلی مباحث حساب است.

  • انتخاب ثبت نام شدگان در این کلاس، بر اساس نظر معلم ریاضی و تایید معلم راهنما، انجام می شود.

هندسه تکمیلی هفتم

گویند افلاطون بر سر در آکادمی خود نوشته بود : « هر کس هندسه نمی داند ، وارد نشود»
هندسه فقط علم خطوط و زوایا و دوایر و … نیست. هندسه کشف راز و رمز زیبای موجود در هستی است.
با چشم بینا به هر کجای طبیعت که بنگری نظم هندسی ، تقارن و… میتوانی ببینی .
و آموختن علم هندسه کمک می کند تا ادراک ما از این زیبایی ها بیشتر شود.
کلاس هندسه ی تکمیلی 1 کلاس تقویتی یا جبرانی نیست بلکه به دانش آموزان مستعد و علاقمند کمک می کند مباحث کامل تر کتاب درسی را پیگیری کنند و بیاموزند.

  • انتخاب ثبت نام شدگان در این کلاس، بر اساس نظر معلم ریاضی و تایید معلم راهنما، انجام می شود.

آموزش اسکرچ2

اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است. احساس نیاز به یک زبان برنامه‌نویسی که آموزش برنامه‌نویسی بوسیله‌ی آن ساده باشد، منجر به پدید آمدن اسکرچ شد.
در این ترم با مهارت های یادگرفته شده در ترم قبل، بازی های پیچیده تر، آشنایی با فضاهای بازی سازی دیگر، ساخت انیمیشن های کوتاه با اسکرچ و یکسری مهارت های کار با موس را با هم جلو می بریم.

دانش آموزانی که ترم قبل کلاس اسکرچ داشته اند، ملزم به حضور در این کلاس هستند.

اوریگامی پیشرفته

اوریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی‌های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.
هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است و تمام مدل‌های کاغذ و تا را در بردارد، حتی آنهایی که ژاپنی نیستند. اریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرح‌های متفاوتی ایجاد کنند.

در واقع اوریگامی، هنر و اندیشه تا کردن کاغذ برای خلق اشکال مختلف از قبیل حیوانات، وسایل تزئینی، شکل‌های هندسی و اشکالی مرتبط با گرافیک، معماری، صنعت. بدون نیاز به استفاده از چسب و قیچی می‌باشد.

این طرح‌ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد…..

و خلاصه اینکه به دنیای خلاقیت و هنر با دست خالی خوش آمدید.

نجوم1

کره آسمانی و آشنایی با منظومه شمسی سر فصل مطالبی است برای کسانی که به آسمان، این مخلوق پر عظمت خداوند با نگاه دقیق و علمی می‌نگرند.

بررسی آخرین اخبار فضا پیماها، نمایش فیلم‌ها و عکس‌های جذاب از آسمان بیکران در هر جلسه و بررسی علمی پدیده‌های نجومی از جذابیت‌های این کلاس است.

بازی های فکری

خوش فکری و خلاقیت آموختنی است
برای خوش فکر شدن باید پیوسته روی یک مساله تمرکز و فکر کرد. این مسائل باید هدفمند باشد تا علاوه بر تمرینی بر فکر کردن به اهداف مختلف نیز رسید و هنچنین باید جذاب باشند تا فکر کردن تداوم بیشتری پیدا کند.

بنابراین بازی های فکری را به عنوان موضوعی برای طرح مسائل و تحقق اهداف انتخاب کرده و با توجه به آن اهداف، دنیای مختلفی را طراحی کرده ایم که هر یک شامل بازی های جذابی است و هر دنیا را در بسته ای به نام «بیایید فکر کنیم» قرار دادیم مانند دنیای چند مینوها، دنیای مارهوش و دنیای چوب کبریت و …

برخی اهداف آموزشی در دنیاهای مختلف:

  • درک مفاهیم ریاضی مانند هم نهشتی و تصور فضایی و …
  • بالا بردن مهارت کشف و استدلال منطقی
  • افزایش قدرت تجزیه و تحلیل، ایجاد نظم فکری
  • آموزش هنر حل مساله
  • طرح مسائل هدفمند و ….

گام اول برای شروع، دنیای چند مینوهاست، که در این دوره بازی های فکری جذابی به روش فعال و آنلاین ارائه خواهد شد تا فرصتی برای فکر کردن ایجاد شود

لوازم لازم برای کلاس:

  1. کیف بازی فکری که از طرف مدرسه به صورت امانت در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و در پایان ترم، باید به مدرسه بازگردانده شود.
  2. دفترچه دنیای چند مینو و بازی لینپوس که هزینه تهیه آن، حدود  ۱۰۰ هزار تومان است. نحوه پرداخت بعد از قطعی شدن ثبت نام اعلام خواهد شد.

 

تذهیب

هنر طراحی تذهیب  هنر الهام از طبیعت و گلهاست که هنرمندان ایرانی و اسلامی در تکامل آن نقش بسزایی داشته اند. و در تزیین کتابها و ظروف و نقش فرشها و در معماری به صورت زیبا و چشم نوازی استفاده کرده اند. برای آشنایی و ورود به دنیای میراث کهن و ارزشمندی که مختص ماست و زنده نگه داشتن آن که حریف قدری در برابر هنر غرب است تعلل جایز نیست گرچه در حد آشنا شدن با آن باشد

آموزش تایپ 10 انگشتی!!

تایپ ۱۰ انگشتی یا تایپ سریع مهارتی است که به شما امکان تایپ متون را بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید می‌دهد، شاید بارها در زندگی روزمره افرادی را دیده باشید که با سرعت باور نکردنی و مهم‌تر از آن بدون نگاه کردن به کیبورد و با سرعت زیاد در حال تایپ کردن یک متن هستند.

شاید در قدم اول تصور کنید با کاری بسیار سخت و غیر ممکنی رو به رو هستید، اما با آموزش صحیح و کمی تمرین و صرف وقت می‌توانید در این زمینه حرفه‌ای شوید.

نکاتی که در این کلاس با آن آشنا  می‌شوید:
  1. اصول تایپ سریع به صورت 10 انگشتی در زبان فارسی و تمرین آن
  2. نحوه‌ی قرارگیری دست‌ها هنگام تایپ روی صفحه‌کلید
  3. نحوه‌ی صحیح قرارگیری انگشت‌ها در تایپ سریع
  4. نکاتی مهم که مهارت تایپ کردن شما را افزایش می‌دهد
  5. شیوه‌ی تایپ صحیح بدون نگاه کردن به صفحه‌ی کلید
  6. نحوه‌ی تایپ اعداد به صورت صحیح و سریع
clip art