بچه‌های عزیز حضرت ابراهیم علیه السلام یکی از پیامبران الهی بود. این پیامبر پسری داشت به اسم اسماعیل (ع) که او هم به مقام پیامبری رسیده بود. در یکی از شب ها حضرت ابراهیم علیه السلام در خواب دید که فرشته ای نزدش آمد و فرمود خداوند متعال می فرماید: اسماعیل فرزند خود را برای من قربانی کن.
حضرت ابراهیم علیه السلام وحشت زده از خواب بیدار شد. و با خود فکر کرد که این خواب دستوری از خداست یا وسوسه شیطان. دو شب دیگر هم این خواب را دید و کاملا متوجه شد که مامور به انجام این کار شده است.

صبح روز بعد به هاجر (همسر حضرت ابراهیم علیه السلام و مادر اسماعیل علیه السلام) گفت: برخیز و به اسماعیل لباس های زیبا بپوشان! زیرا می خواهم او را به مهمانی دوست بسیار بزرگی ببرم.

اسماعیل که فرمان خداوند و پدرش را پذیرفته بود به همراه حضرت ابراهیم به سمت کوه مِنا حرکت کردند تا فرمان پروردگار را اجرا کنند. در هنگام حرکت بسوی منا، در سه جا شیطان در برابر حضرت ابراهیم ظاهر شد و به وسوسه او پرداخت تا او را از انجام فرمان خداوند منصرف کند (این محل هم اکنون جمرات سه گانه است و حجاج در زمان اعمال حج به هر ستون که نمادی از شیطان است سنگ پرت می کنند).

اما حضرت ابراهیم (ع) با اراده ای استواری که داشت شیطان را از نزدیک خود راند و بسوی منا ادامه مسیر داد.

ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) به منا رسیدند و فرمان پرودرگار را انجام دادند اما در کمال تعجب کوچکترین آسیبی به اسماعیل (ع) وارد نشد. بله بچه‌های عزیز، حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل از این آزمون خداوند سربلند بیرون آمده بودند. سپس خداوند متعال قوچی را فرستاد و حضرت ابراهیم (ع) هم بسیار خوشحال شد و پسرش را بوسید و به جای او، گوسفندی که از بهشت برای او فرستاده شده بود را قربانی کرد.

از آن روز به بعد که روز عید قربان نام گرفت رسم و سنت شد که حجاج پس از انجام اعمال حج، حیوانی را قربانی کنند و گوشت آنرا در بین فقرا تقسیم نمایند و رضایت خداوند متعال را جلب کنند.

فعالیت چهارمی‌ها و پنجمی‌ها

بچه‌های عزیز در قرآن کریم به داستان عید قربان اشاره شده است. به کمک بزرگترهای خود آیات مربوط به این ماجرا را پیدا کنید و از روی آن عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید.

حالا دو خبر خوب:

اولا که به مناسبت عید قربان، این فعالیت ۳ امتیاز دارد! و خبر خوب بعدی اینکه اگر شما بتوانید با صدای زیبای خود از روی آیات بخوانید و فایل صوتی آن را برای ما بفرستید علاوه بر این ۳ امتیاز، یک امتیاز ویژه دیگر هم می‌گیرید!

پس این فرصت را از دست ندهید.

فعالیت عید قربان

فعالیت دومی‌ها

ما برای سومی‌های عزیز یک فعالیت بامزه داریم!

برای انجام این فعالیت اول تکه کوتاهی از انیمیشین بره ناقلا که برای شما قرار دادیم را ببینید و بعد سعی کنید آن را دوبله کنید. یعنی به جای شخصیت‌های کارتون حرف بزنید و پس از چند بار تمرین فایل صوتی آن را برای ما بفرستید. فقط حواستان باشد که کل دوبله را در یک فایل صوتی ضبط کنید.

راستی فعالیت شما به مناسبت عید قربان سه امتیاز دارد. این هم عیدی ما به شما!

منتظر شنیدن صداهای زیبای شما هستیم.