دانش‌آموزان خوب سلام

آغاز ماه رمضان را به شما دانش‌آموزان و خانواده‌های محترمتان تبریک می‌گوییم. امیدواریم امسال در کنار خانواده از این ماه پربرکت خدا بهترین استفاده را ببرید.

در ادامه بسته سرگرمی اول و بسته سرگرمی دوم که که شامل بازی‌ها و سرگرمی‌ها و دستان‌های مختلفی بود امروز می‌خواهیم فعالیت‌های سرگرم کننده دیگری انجام دهیم. اگر شما هنوز نتوانسته‌اید دو بسته قبلی را بخوانید حتما از آن بسته‌ها شروع کنید. حتما جواب چیسنان‌ها را هم برای ما ارسال کنید.

خب برویم سراغ معرفی برندگان چیستان قبلی. پاسخ درست چیستان قبلی ۹ گربه بود. این هم از تصویر جواب.

جواب چیستان ۲

خیلی از بچه‌ها پاسخ‌هایشان را ارسال کرده بودند اما تعداد جواب‌های اشتباه هم زیاد بود و همه برنده نشدند. در جدول زیر اسم برنده‌ها را می‌بینید. آفرین به بچه‌های پایه پنجم که بیشترین برنده را داشتند و در کل برنده شدند.

پایه سوم پایه چهارم پایه پنجم
مهرداد افشین زاد کیان رضائی دانیال حاجی ابراهیم زرگر
محمدرضا رهبرپور امیرحسین افشاری سید‌محمد‌صدرا رضوی‌طاهری
محمد متین غائب علی حسین رجب وند بهداد زرین اقبال
علیرضا ادیب امیرحسین نیکویئ سینا آقابالی
سید محمد حسین کلاهدوزان سید امیر طاها لاجوردی
فرحان جعفری طا ها فتاح زاده
امیرمهدی اینانلو بنیامین بهنیا
سجاد آقابالی علی زمانی
امیررضا عماد محمد صدرا قلی پور نوا
عبدالحسین عزیزی خویی محمد پارسا صالحی
بهراد عباسی
امیر حسین اکبرزاده
مهدیار ساده دل

ادامه‌ی داستان همکاری موش و کلاغ و آهو و لاک پشت

تا قسمت قبلی داستان خواندیم که موش و کلاغ و آهو و لاک‌پشت با یکدیگر دوست شدند. اما یک روز آهو به دام یک شکارجی افتاد.  بقیه هم دوستان برای نجات آهو رفتند و لاک پشت هم در خطر بزرگی قرار گرفت.

حالا ادامه داستان را با یکدیگر می‌خوانیم:

آهو به لاک پشت گفت: «ای دوست عزیز ما همیشه از تجربه‌های تو استفاده کرده ایم و حالا موقع فرار است، تو که پای گریز نداری چرا به اینجا آمده ای؟ شکارچی به راحتی تو را میگیرد.»

همکاری موش

لاک پشت گفت: «شرط دوستی را به جا آوردم که اگر بلایی رسیده باشد با هم باشیم.»

ولی همه سفارش کردند لاک پشت زود به خانه برگردد. همین که او چند قدم دور شد کلاغ هم پرواز کرد. آهو هم فرار کرد و موش هم پا به فرار گذاشت. در همین موقع شکارچی بر سر دام رسید و دید بندهای دام بریده و آهو در حال فرار است. به چپ و راست نگاه کرد. کسی را ندید. تعجب کرد که آهو چگونه دام را پاره کرده است. در همین موقع چشمش به لاک پشت افتاد. با خود گفت «اگرچه یک لاک پشت به درد نمی‌خورد، اما از هیچ چیز بهتر است.» پس آن را گرفت و داخل تورهای انداخت و در آن را محکم با نخ بست، آن را روی دوش خود انداخت و تور پاره را به دست گرفت و رفت.

وقتی موش و کلاغ و آهو به هم رسیدند سراغ لاک پشت را گرفتند و چون دیدند نیامده، فهمیدند که شکارچی او را گرفته است. آهو از این بابت خیلی غمگین شد و گفت: «به خاطر اشتباه من بود که به دردسر افتادید. حالا هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم .»

کلاغ گفت: چرا نمی‌توانیم؟ تا وقتی گروهی با هم یکدل و متحد هستند و برای فداکاری و همکاری حاضرند، همه کار می‌توان کرد. چاره ی این گرفتاری به دست ماست.»

آهو گفت: «چکار باید کرد؟»

کلاغ گفت: «خوب حواستان را جمع کنید. ما الان می‌خواهیم یک نمایش خوب بازی کنیم. آهوی عزیز، چارهی کار این است که تو بروی و بر سر راه شکارچی بخوابی. آن وقت من می‌آیم و به تو حمله می‌کنم. شکارچی ما را می‌بیند و تو مثل اینکه از من ترسیده‌ای برمی خیزی و مانند یک آهوی بیمار لنگ لنگان فرار می‌کنی. آن وقت شکارچی فکر می‌کند تو نمی‌توانی فرار کنی و قصد شکار تو را می‌کند. وقتی او نزدیک شد تو تندتر می‌روی و شکارچی برای اینکه تندتر بدود، توبره اش را زمین می‌گذارد. آن وقت موش خودش را رسانده توبره را سوراخ می‌کند و وقتی لاک پشت از آن بیرون آمد و خودش را پنهان کرد، همه فرار می‌کنیم.»

شکارچی

آن‌ها نقشه ی کلاغ را اجرا کردند. شکارچی وقتی از گرفتن آهو ناامید شد. به سر توبره برگشت و با تعجب بسیار دید توبره پاره شده و لاک پشت هم گم شده است.

مرد شکارچی چون اسرار این پیشامد را نمی‌دانست با خود به فکر فرو رفت و با خود گفت: «این کار جن و پری است!» خیلی ترسید، توبره ی خالی و تور پاره را برداشت و به شهر برگشت و به همه ی شکارچی‌ها گفت: «این صحرا خیلی عجیب است! دیگر کسی برای شکار به آنجا نرود، چون محل جن و پری است.» موش و کلاغ و لاک پشت و آهو، هم به سلامتی و خوشی، سال‌های سال در آن صحرا زندگی کردند.

اریگامی

خانه‌ی کاغذی که هفته پیش با همدیگر ساختیم را به خاطر دارید؟ این بار می‌خواهیم یک سگ کاغذی درست کنیم. فیلم زیر را خوب مشاهده کنید و همراه با آن مراحل را انجام دهید. یادتان باشد که اول خوب با کاغذهای باطله تمرین کنید و بعد که کامل یاد گرفتید، یک کاغذ مناسب یا کاغذ رنگی بردارید و اریگامی را بسازید.

سرگرمی

آیا می‌توانید حیوان مخفی شده در شکل زیر را تشخیص دهید؟

سرگرمی- موجود مخفی در شکل

راهنمایی: از کنار و با زاویه‌های مختلف به صفحه نگاه کنید تا موفق به دیدن این موجود شوید. همچنین با تکان دادن سر خود می‌توانید آن را ببینید.

چیستان

شکل زیر تصویر یک پیراهن است. خوب به آن دقت کنید. سوال این است، در پیراهن نشان داده شده در شکل چند سوراخ وجود دارد؟

چیستان ۳

خوب دقت کنید و حواستان جمع باشد که همه سوراخ‌ها را بشمارید! بعد جواب را برای ما ارسال کنید.