سلام بچه‌های عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه.
خب دوباره ما اومدیم با یک بسته سرگرمی دیگه. امیدوارم تا این جای کار از این بسته‌ها لذت برده باشید. و اما در اول کار برویم سراغ نفرات برتر چیستان قبل اما قبل از معرفی دوستای عزیزتون به عنوان نفرات برتر جواب چیستان رو در زیر برای شما آوردیم:

چیستان ۳

۴ تا سوراخ در پیراهن هست چون که ما می‌تونیم پشت سوراخ‌های پیراهن هم ببینیم بنابراین دو طرف پیراهن سوراخ شده که کلا میشه ۴ تا سوراخ همچنین تعداد سوراخ های آستین، یقه و خود تیشرت هم حساب کنیم در مجموع ۸ سوراخ داریم.

خیلی از بچه‌ها پاسخ‌هایشان را ارسال کرده بودند و ما از همکاری شما دوستان عزیز تشکر می‌کنیم. اما تعداد جواب‌های اشتباه هم زیاد بود و همه برنده نشدند. در جدول زیر اسم برنده‌ها را می‌بینید. آفرین به بچه‌های پایه پنجم که بیشترین برنده را داشتند و در کل برنده شدند.

مشاهده اسامی برندگان چیستان قبل

پایه سوم پایه چهارم پایه پنجم
محمدرضا رهبرپور امیرعباس عرشی حسین زمانی
امیرعلی واعظیان سینا طاهریان علی‌حسین  قیاسی
علیرضا ادیب حسین خورده‌چی محمدطاها ونکی
علی قربائی سیدامیرایمان نائینی محمدمعین عابدنیا
فرحان جعفری مهدیار ساده دل
امیرحسین افشاری سیدمحمدصدرا رضوی طاهری
طاها اعرابی

داستان

خب بچه‌های عزیز امیدوارم از داستان‌های قبل لذت کافی برده باشید اما در این داستان می‌خواهیم قصه به وجود آمدن یکی از ضرب المثل‌های رایج زبان فارسی را برایتان شرح دهیم:

ننه کلاغه صاحب یک جوجه شده بود. روزها گذشت و جوجه کلاغ کمی بزرگتر شد. یک روز که ننه کلاغه برای آوردن غذا بیرون میرفت به جوجه اش گفت: عزیزم تو هنوز پرواز کردن بلد نیستی نکنه وقتی من خونه نیستم از لانه بیرون بپری!!!! و ننه کلاغه پرواز کرد و رفت.

هنوز مدتی از رفتن ننه کلاغه نگذشته بود که جوجه کلاغ بازیگوش با خودش فکر کرد که می‌تواند پرواز کند و سعی کرد که بپرد ولی نتوانست خوب بال وپر بزند و روی بوته‌های پایین درخت افتاد.

همان موقع یک کلاغ از اونجا رد می‌شد، چشمش به بچه کلاغه افتاد و متوجه شد که بچه کلاغ نیاز به کمک دارد. او رفت که بقیه را خبر کند و ازشان کمک بخواهد.

پنج کلاغ را دید که روی شاخه ای نشسته اند گفت:”‌ چرا نشسته‌اید که جوجه کلاغه از بالای درخت افتاده.“ کلاغ ها هم پرواز کردند تا بقیه را خبر کنند.

تا اینکه کلاغ دهمی گفت: جوجه کلاغه از درخت افتاده و فکر کنم نوکش شکسته. و همینطور کلاغ ها رفتند تا به بقیه خبر بدهند.

کلاغ بیستمی گفت: کمک کنید چون جوجه کلاغه از درخت افتاده و نوک و بالش شکسته.

همینطور کلاغ ها به هم خبر دادند تا به کلاغ چهلمی رسید و گفت: ای داد وبیداد جوجه کلاغه از درخت افتاده و فکر کنم که مرده.

همه با آه و زاری رفتند که خانم کلاغه را دلداری بدهند. وقتی اونجا رسیدند، دیدند، ننه کلاغه تلاش می‌کند تا جوجه را از توی بوته‌ها بیرون آورد.

کلاغ ها فهمیدند که اشتباه کردند و قول دادند تا از این به بعد چیزی را که ندیده‌اند باور نکنند.

از اون به‌بعد این یک ضرب‌المثل شده و هرگاه یک خبر از افراد زیادی نقل شود به‌طوریکه به صورت نادرست درآید، می‌گویند خبر که یک کلاغ، چهل کلاغ شده است.

پس نباید به سخنی که توسط افراد زیادی دهن به دهن گشته، اطمینان کرد زیرا ممکن است بعضی از حقایق از بین رفته باشد و چیزهای اشتباهی به آن اضافه شده باشد.

اریگامی

بچه‌های عزیز اریگامی این هفته ما پروانه کاغذی هست. فیلم زیر را به‌دقت نگاه کنید و ابتدا با کاغذ باطله تمرین کنید سپس که مهارت لازم را بدست آوردید با کاغذ رنگی پروانه های زیبا درست کنید.

سرگرمی

بچه خوب به تصویر زیر دقت کنید. یک حیوان در این تصویر پنهان شده است! آیا می‌توانید آن را تشخیص دهید. سعی خودتان را بکنید، اگر این حیوان را ندید از راهنمایی زیر عکس استفاده کنید.

راهنمایی: از فاصله‌های دورتر به تصویر نگاه کنید!

چیستان

خب بچه‌های عزیز به قسمت جذاب بسته سرگرمی رسیدیم و اونم چیزی نیست جز چیستان. ‍با کمک خانواده جواب چیستان بدید و برای ما ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ارسال کنید. امیدواریم زودِ زود شما رو ببینیم. تا بسته سرگرمی دیگه خدانگهدار.