به نام خالق زيبايی‌ها

سخن اوّل . . .

روزهای گرم تابستان فرصت ارزشمندی برای کسب تجربه های نو در اختیار ما قرار می‌دهد؛ فرصتی که با بهره‌گیری مناسب از آن می توان اوقات فراغت تابستان را پربارترنمود.

ما نیز در دبستان روزبه، با برگزاری کلاس‌های اردوی تابستانی می‌کوشیم این اوقات فراغت را با برنامه‌های مفید و متنوعی همراه کنیم تا بهترین استفاده را ازفصل تابستان ببریم. مانند هرسال،بازی، ورزش، کلاس های هنری و برنامه های متنوع دیگر جزء جدایی‌ناپذیر اردوی تابستانی دبستان روزبه است.

كلاس سرود

پايه‌ سوم

نغمه‌ای که از دل برآید یقیناً بر دل خواهد نشست. نغمه‌هایی ماندگار می‌شوند که علاوه بر داشتن  زیبایی، دارای یک پیام ارزشمند نیز باشند. بنابراین نغمه و سرود یک ابزار جذاب و بسیار عالی جهت تبلیغ و ترویج ارزش‌ها ‌است. نغمه‌های گروهی در قالب گروه‌های سرود بسیار مؤثرتر از یک تک‌خوانی است.

كلاس کار با گل

پايه‌ سوم

كار با گل فعّاليّتي است كه به دليل اهمّيت آن در تقويت كار با انگشتان، پرورش خلاقيت و همچنين بالا بردن اعتماد به نفس بسیار مؤثّر است. تلاش مربّی در اين كلاس اين است كه با حمايت از دانش‌آموزان، بين آن‌چه آموزش مي‌دهد و خلاقيّت دانش‌آموزان ارتباط ايجاد كند.

كلاس نقّاشی با شن

پايه‌ سوم

با شن هم می شود نقّاشی کرد!

نقّاشی، هنری ماندگار است. آثارباستاني  به جای مانده در غارها نشان مي‌دهد كه اين هنر همیشه در طول تاریخ ماندگار است بنابراين می‌تواند پس از خلق يك اثر توسّط هنرمند، برای تمام هنردوستان و مخاطبان در سال‌های آينده باقی بماند و جذابیّت خود را حفظ كند.

كلاس مهارت‌های فردی

پايه‌ چهارم

وقتی اين كلاس را گذرانديد، همه از شما انتظار دارند كه بتوانيد برخي از كار‌هاي خودتان را انجام دهيد. مثلاً اگر خواستيد دو شاخه را تعمير كنيد، ديگر منتظر ديگران نباشيد يا اگر خواستيد كفش‌هايتان را واكس بزنيد، خودتان دست به كار شويد. بين همه‌ي اين كارها، اگر هم دستتان زخم شد، خودتان آن را پانسمان كنيد.

كلاس ماکت‌سازی

پايه‌ چهارم

در اين كلاس با ورود به دنيای مقوا و فوم، خانه‌هایی را که در ذهن خود می‌پرورانید، می‌سازید. سپس به طراحی و اجرای محیط اطراف خانه‌ي خود با کمک معلّم عزیز و ابزارهايی که دارید می‌پردازید.

كلاس سازه‌های کاغذی

پايه‌ چهارم

استفاده از هر نوع وسیله‌ی ساده و بدون استفاده برای ساخت کاردستی‌هايی زیبا، خلاقیّتی جذّاب و دوست داشتنی است. روزنامه نیز یکی از مواردی است که اغلب در هر جا تبدیل به وسيله‌ی دور ریختنی می‌شود. در صورتی که بتوانید اقدام به ساخت کاردستی با روزنامه نمایید، می توانید نهایت استفاده را از این وسایل برده و به بهترین شکل از آنها استفاده کنید.

كلاس نقّاشی روی پارچه

پايه‌ چهارم

می‌خواهيم يك نقّاشي بزرگ بكشيم. آماده باشيد. ايده‌های خود را متمركز كنيد تا در يك كارگروهی بسيار بزرگ و با همكاری ديگر دوستانتان بتوانيد يك نقّاشي بزرگ رسم كنيد. رسم هر قسمت از اين نقّاشي به عهده يكی از شما دانش‌آموزان است. با كنار هم قرار گرفتن اين طرح‌ها يك نقّاشی بزرگ رسم می‌كنيد.

كلاس تخته سه‌لايی 1

پايه‌ پنجم

در ابتدا طرح‌هايی به شما داده مي‌شود. سپس طرح‌ها را روی تخته سه‌لايی پياده كرده و شروع  به برش آن‌ها میكنيد. بعد از اين‌كه طرح‌های بريده شده آماده گرديد،‌ قطعات تخته سه‌لايی را  به یکدیگر میچسبانيد.

كلاس شاهنامه‌خوانی

پايه‌ پنجم

همان طور که می‌دانید شاهنامه، شاهکاری ادبی است که اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی می باشد و شامل شصت و یک هزار بیت است و یکی از بزرگ‌ترین آثار حماسی ادبیات جهان محسوب می‌شود. شما با شخصیّت‌های افسانه‌ای و موجودات اسطوره‌ای زیادی در این کتاب آشنا می‌شوید. شخصیّت‌هایی مانند رستم، سهراب، تهمینه، اسفندیار، آرش وبسیاری دیگر!

كلاس كتيبه‌سازی

پايه‌ پنجم

در كلاس كتيبه‌سازی، روش‌های درست ورز دادن گل را ياد گرفته و حسابي تمرين خواهيد كرد، چند كتيبه‌ی گلي زيبا خواهيد ساخت و با نقش برجسته كردن آن، مهارت خود را افزايش میدهيد.

كلاس بازی‌های پرورشی

پايه‌ها‌ی سوم، چهارم و پنجم

در اين كلاس بازی‌هايی را تجربه خواهيد كرد كه ممكن است فقط اسم آن‌ها را شنيده باشيد، مانند تور ماهي‌گير!‌ يا ممكن است هرگز آن‌ها را تجربه نكرده باشيد، مثل گريز با توپ به سمت گروه! خلاصه و در يك كلام؛‌ منتظر آشنايي با چيزهای بسيار متفاوت‌تر از آن‌چه كه تصوّر میكنيد، باشيد.

كلاس ورزشی پايه‌های سوم تا پنجم

  • شنا

نكات اجرايی:

  • اردو از روز یک‌شنبه 1403/4/10 تا سه‌شنبه 1403/5/30روز‌های فرد (یک‌شنبه ، سه‌شنبه ، پنج‌شنبه ) و به مدّت 22 جلسه برگزار خواهد شد.
  • اجرای برنامه‌ها از ساعت 7:15 تا 12:00 خواهد بود.
  • مكـان بـرگـزاری اردو (پـايـه‌های سوم، چهارم و پنجم) در دبستان دوره ۲ خواهد بود.
  • برنامه كلاس‌های تابستانی و گروه‌بندی دانش‌آموزان در سایت مدرسه قرار خواهد گرفت.

نكات انضباطی:

1-چنانچه به دليل بيماری و… دانش‌آموز نمی‌تواند در برنامه‌ی اردو شرکت نمايد حتماً پيش از ساعت 8:00 صبح همان روز دفتر مدرسه را مطّلع فرماييد.

2-زمان محاسبه‌ي تأخير ورود از ساعت 7:25 صبح  مي‌باشد.

3-اگر دانش‌آموز بنا بر دليل موجّهی نمی‌تواند از استخر استفاده کند، در همان روز به صورت مکتوب مسؤولين اردو را مطّلع فرماييد.

4-وسايلی که دانش‌آموزان بايد به همراه داشته باشند عبارتند از: قمقمه‌ي آب، ساک، لباس ورزشی، دمپايی، مايو، حوله وکيسه‌ی پلاستيکی (جهت گذاشتن مايو بعد از استخر)

5-جهت تهيّه‌ي مایو و تی‌شرت،از روز شنبه ۲ تیر مي توانيد به فروشگاه مدرسه مراجعه كنيد.

6-ورود و خروج دانش‌آموزان می‌تواند با لباس ورزشی متناسب با ضوابط مدرسه باشد.

7-از اوليای محترم تقاضا می‌شود عزيزانمان را از آوردن وسايل اضافی منع فرمايند.

8-جهت دريافت هرگونه اطّلاعات در مورد اردو، و…  روزهای یکشنبه تا پنجشنبه و  در ساعات اداری با دفتر مدرسه تماس بگيريد.

تلفن های تماس: 88030051  ، 88046939

نكاتی كه بايد دانش‌آموزان رعايت كنند:

دانش‌آموز عزيز، در طول زمان اردو، انتظارات ما همانند انتظارات سال تحصيلی است مثل:

  1. پوشيدن لباس‌های مناسب و داشتن موی کوتاه و مرتّب
  2. استفاده از لباس ورزشی در طول زمان اردو
  3. رعايت نظافت و نظم و انضباط در محيط اردو
  4. داشتن اسم بر روی تمامی وسايل همراه خود
  5. همراه نداشتن لوازم اضافی
  6. همراه داشتن وسايل مربوط به اردو

فعّاليّت‌های درون صبحگاه:

  1. قرآن: قرائت قرآن توسّط دانش‌آموزان
  2. مسابقه: مسابقات شاد به صورت گروهی و انفرادی
  3. سرود: اجرای سرود متناسب با ايّام
  4. مراسم: اجرای برنامه‌های خاص متناسب با ايّام مربوط و مراسم اختتاميه

فعّاليّت‌های جنبی:

  1. تشكيل گروه‌های همياری دانش‌آموزی
  2. تشويق برترين‌های كلاس به صورت هفتگی

كلاس‌های اردوی تابستانی دبستان دوره 2 در يك نگاه

عنوان / پايه سوم چهارم پنجم
شنا * * *
بازي‌های پرورشی * * *
کار با گل *
نقاشی با شن *
سرود *
مهارت‌های فردی *
ماکت سازی *
سازه کاغذی *
نقاشی روی پارچه *
شاهنامه‌خوانی *
کتیبه *
تخته سه لا *

ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی بامداد:

با عنایت به استقبال جمع کثیری از اولیای گرامی از برگزاری فعالیت‌های ورزشی در ایام تابستان، مدرسه با هماهنگی ورزشگاه بامداد قصد دارد کلاس آموزشی بسکتبال، فوتسال و والیبال را در این مجموعه برگزار نماید.

برنامه کلاس‌های ورزشی به شرح زیر می‌باشد:

ردیف نام کلاس روز تشکیل محل ساعت ظرفیت
1 فوتسال شنبه و چهارشنبه سالن بامداد 8 الی 9:30 30
2 والیبال شنبه و چهارشنبه سالن بامداد 9:30 الی 11 30
3 بسکتبال شنبه و چهارشنبه سالن بامداد 11 الی 12:30 30

نکات مهم:

1-شروع کلاس‌ از ۹ تیر به مدت ۱۶ جلسه می باشد.

2- جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و واریز وجه و مبلغ کلاس ها به لینک ذیل مراجعه فرمایید.

کلاس های ورزشی بامداد