داستان زیر را بشنوید و تصاویر آن را به دقت نگاه کنید.

یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های داستان کسی است، که داستان درباره او هست. بچه‌ها در داستانی که برایتان تعریف کردم شخصیت داستان چه کسی بود؟

شخصیت داستان ما یک خفاش بود. برای ساختنش یک مقوای A4 مشکی یا هر رنگی که دوست داری بردار از وسط نصف کن و یک دایره به کمک پرگار یا بشقاب یا هر چیز گرد دیگری بکش بعد با دقت همان طور که مقوا تا شده هست، از روی خط دایره را با قیچی در کنار بزرگتر مهربانت برش بزن. حالا دو تا دایره داری. یک دایره را برای سر خفاش لازم داریم. با سلیقه‌ی خودت برایش چشم بگذار می‌توانی از کاغذ رنگی، یا چشم عروسکی هم استفاده کنی. حالا برایش با یک رنگ مناسب، دهان و دندان بکش.

از مقوای باقیمانده دو مثلث برش بزن و گوش خفاش را بچسبان. یادت باشه چسب را روی صورت خفاش نزنی که اصلا دوست ندارد.

دایره دوم را از وسط نصف کن و حالا دو نیم دایره داری!‌ هر کدام را مثل بادبزن تا کن؛ این دو تا بادبزن بال‌های خفاشت هستند، پس خوب و مرتب تا بزن تا بتواند خوب پرواز کند. دو تا بال را از پشت به دایره اول بچسبان.

راستی پشت عروسک شخصیتت را می‌توانی به یک نی یا چوب بلند وصل کنی و با خفاشت، حسابی بال زدن را تمرین کنی و با هم بازی کنید. برایت عکس خفاشی که یاد دادم را می فرستم شما هر طور که دوست داری میتوانی خفاش را درست کنی. فقط یادت باشد از کارت عکس بگیری و برایمان بفرستی.

فعاليت شخصيت داستان را بساز