رادیو زنگ

بچه‌های عزیز سلام. امیدواریم که از قسمت اول پادکست رادیو زنگ خوشتان آمده باشد. در این شماره از بسته سرگرمی، قسمت دوم رادیو زنگ را تقدیمتان می‌کنیم. راستی شما چه وقت‌هایی به رادیو زنگ گوش می‌کنید؟ در طول روز؟ همزمان با وقتی که دارید بازی می‌کنید؟ توی ماشین؟ قبل خواب؟ یا شاید هم هر روز 4-5 دقیقه وقت می‌گذارید و با دقت برنامه‌هایش را دنبال می‌کنید! بله بچه‌های عزیز. هر کسی یک روش برای گوش کردن به رادیو دارد. امیدواریم شما هم روش مخصوص به خودتان را پیدا کنید و از برنامه‌های این قسمت هم لذت ببرید. این شما و این هم قسمت دوم رادیو زنگ:

بازی

در بسته سرگرمی قبل از شما خواسته بودیم تا بازی‌هایی که خودتان ساختید را به ما معرفی کنید. از همه شما عزیزان به خاطر معرفی بازی ممنونیم.

نام و نام خانوادگی نام و نام خانوادگی نام و نام خانوادگی نام و نام خانوادگی
محمدطاها اکثری محمدمهدی طهماسبی مهرداد فلاح دار نوید مهدوی نژاد
امیرپارسا رشیدی امیرحسین تحقیقی بیدل امیرعلی حاجی اسماعیلی هیربد واعظ زاده
سیدپندار امامی محمدمهدی حیدری طاها گلباز پویا خداوردی
امیرعلی صفاری سید دانیال نظام الدینی طاهاحسین وفایی محمدصالح محبی
طاها شعبانی

و اما حالا می‌خواهیم یکی از جالب‌ترین بازی‌هایی که برای ما فرستاده بودید را به بقیه هم معرفی کنیم. در این بازی هر بازیکن 6 لیوان یک بار مصرف و یک بادکنک دارد. بازیکنان لیوان‌ها را روی میز مقابل خودشان قرار می‌دهند و بادکنک‌ها را هم در دهان قرار می دهند. با اعلام شروع بازی، هر شخص بادکنک خود را همانطور که در دهان دارد وارد لیوان کرده و باد می‌کند. بازیکن باید بادکنک را به اندازه‌ای باد کند که به بدنه داخلی لیوان مماس شود و در نتیجه لیوان توسط بادکنک قابل برداشتن باشد. وقتی این اتفاق افتاد بازیکن باید لیوان را بردارد و داخل لیوان دیگر قرار می دهد. تمام لیوان‌ها باید به همین روش داخل هم قرار بگیرند. بازیکنی که زودتر 6 لیوان خود را جمع کند برنده است!

فعالیت هنری

بچه‌های عزیز، امروز می­خواهیم با استفاده از وازلین و گواش نقاشی کنیم. موضوع نقاشی را خودتان انتخاب کنید و بعد وسایل مورد نیاز را آماده کنید تا کارمان را شروع کنیم.

وسایل مورد نیاز: وازلین، مقوای سفید A3 مات، قلمو، گواش

در ابتدا قلمو را آغشته به وازلین کنید (می‌توانید با انگشت دستتان هم این کار را انجام دهید). سپس روی صفحه­ی سفید مقوا هر شکلی را که دوست دارید طراحی کنید. چون وازلین شفاف است می­توانید نور چراغ مطالعه یا چراغ قوه را نزدیک بیاورید تا قسمت­هایی که طراحی کردید را راحت‌تر ببینید. پس از اینکه مرحله­ی طراحی انجام شد حالا نوبت به رنگ آمیزی است. یک رنگ از گواش را به دلخواه، با آب رقیق کنید سپس با یک قلموی تمیز به آرامی کل سطح نقاشی را با آن رنگ کنید. خواهید دید که ناگهان همه­ی تصاویری که طراحی کرده اید ظاهر می‌شوند. بعد از اتمام کار سه روز فرصت لازم است تا نقاشی کاملا خشک شود. چند نکته­ی مهم:

  • حتماً از مقوای غیر براق یا مات برای این کار استفاده کنید.
  • می­توانید چندین بار قلمو را به وازلین آغشته کنید و سپس طراحی کنید.
  • دقت کنید هر قسمت مقوا که وازلینی بشود قابل رنگ شدن نیست.
  • توجه کنید که هنگام رنگ آمیزی قلمو را روی سطح کاغذ به آرامی بکشید، زیرا فشار زیاد قلمو موجب پخش شدن وازلین­ می­شود.

انیمیشن

شب‌های قدر بهترین فرصت برای دعا و نیایش است. در این شب‌ها، پروردگار درهای رحمتش را بر روی همه بندگانش گشوده و به ما این فرصت را داده تا به او نزدیک و نزدیک‌تر شویم. این شب‌ها همچنین به نام بزرگمردی است که مظلومانه به شهادت رسید اما تا ابد راهنمای راه شیعیانش خواهد بود. امام علی (ع) امام اول ما و دریای لطف و مهربانی و جوانمردی است. انیمیشن زیر تنها بخش کوچکی از بزرگواری امام ما را به نمایش می‌گذارد. بچه‌های عزیز! در این شب‌ها برای همه مظلومان، تنگدستان و بیماران دعا کنید. همچنین به یاد ما هم باشید، فرشته‌های کوچک!